جاذبه های گردشگری بالی (قسمت دوم)

به گزارش باتسک، جاذبه های تماشایی بالی

در قرن شانزدهم میلادی، ورود هلندی ها و دیگر قدرت های استعماری موجب تثبیت موقعیت بالی به عنوان یک مقصد محبوب گردشگری در مجمع الجزایر اندونزی شد. در این میان، بالی که تاثیر چندانی از استعمار نپذیرفته بود، به رشد و نمو خود ادامه داد. نکته جالب در خصوص منطقه این است که این جزیره علی رغم رشد خود در طی قرن ها به عنوان یک منطقه گردشگری، همچنان فرهنگ و سنت خود را حفظ نموده است. با بهره گیری از توصیه مسافری که در آن حوالی زندگی می نماید، می توانید به بازدید از برترین جاذبه های بالی و دیدن مناطق دور و نزدیک آن بپردازید و از این میراث منحصربفرد لذت ببرید. با خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه های گردشگری بالی (قسمت دوم)

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور ارزان بالی همراه شوید.

استودیوی یوگا خارج از اوبود

یکی از خاطره انگیزترین تجربه های من در بالی، یک سفر چهار روزه برای انجام یوگای Blooming Lotus در اوبود بود. ویلاهای اوبود، در چندکیلومتری شهر اصلی در یک محل لوکس و در عین حال ساده واقع شده اند. من در اینجا بود که خودم و سلامتی را کشف کردم. من در این مدت صرفاً به غذاهای گیاهی (و البته خوشمزه) فکر می کردم و البته آرام سازی (مدیتیشن) روزانه، نرمش های آرام هم بسیار مفید بودند. شاید نتوانم آنطور که باید و شاید احساس آرامشی که من در این مکان تجربه کردم تشریح کنم؛ خودتان باید باشید این حس را از نزدیک تجربه کنید.

غواصی در سواحل بکر Amed، Seraya، و Tulamben

یکی دیگر از لذت های منحصربه فرد در بالی، بازدید از ساحل دست نخورده East Coast است. این ساحل درست مثل قسمت جنوبی بالی در 20 سال پیش است؛ شاید هم بیشتر. اما ساحل Amed از همه اسرارآمیزتر است. Amed یک روستای قدیمی است که مملو است از آتشفشان های خفته، ساحل های ماسه سیاه و زندگی دریایی رنگارنگ.

من شخصاً در مناطق حاشیه ای آن و در اقامت گاه Puri Wirata Dive ماندم و چه تجربه جالبی بود! چقدر با قسمت جنوبی بالی تفاوت داشت! من از آنجا به سادگی توانستم به گردش در Seraya و Tulamben - که به خاطر غواصی سطح بالا شهرت دارند - هم بپردازم.

غواصی همراه با غواصان بالی

باید بگویم که غواصی در قسمت شرقی بالی، یکی از بهترین تجربه های من در تمام دنیا بوده است: مرجان های رنگی و اقیانوسی، در کنار موجودات کوچک و جالب؛ همگی در پس یک ساحل شنی سیاه. جالب است، نه؟ به بقایای کشتی علاقه دارید؟ بالی بقایای کشتی های قدیمی هم دارد.

برخی از اماکنی که حتماً باید از آنها دیدن کنید، به توضیح زیر هستند:

ساحل Lipa Beach: میهمانی کوسه ها! آنها همه جا پراکنده هستند و در هر اندازه و نوعی دیده می شوند: کوچک، بزرگ، سفید، نقره ای.

بقایای کشتی USAT Liberty: شنا کردن داخل یک کشتی جنگی غرق شده و در کنار لاک پشت ها را تجربه کنید.

موزه زیرآبی ساحل Jemeluk: این موزه، محل غرق شدن مجسمه های منحصربه فرد است و صحنه بسیار جذابی را رقم زده اند. آیا مایل هستید بدانید چه مجسمه هایی در اینجا دیده می شوند؟ عیسی مسیح و حتی مریم مقدس!

آثار منحصربه فرد در موزه Don Antonio Blanco

بیشتر بازدیدنمایندگان اوبود، از موزه بسیار جذاب Don Antonio Blanco نیز دیدن می نمایند. این موزه، محل کار پیشین یکی از پیروز ترین هنرمندان بالی است و ترکیب کم نظیری از هنر بالی و اسپانیا را به نمایش می گذارد. آقای بلانکوی هنرمند که از اسپانیا به بالی مهاجرت نموده بود، کاریزمای کاتالان او در هر گوشه از فضای خلاقانه اش دیده می گردد. پرتره های زیبا و دیگر شاهکارهای هنری زینت بخش سفر شما به بالی خواهند بود.

پلکانی به بهشت در Pura Lempuyang

آخرین توصیه من که به هیچ وجه کم اهمیت نیست، بازدید از برج Pura Lempuyang است. این مجتمع چندطبقه دارای یک نمای جامع رو به آتشفشان های اطراف است و در عین حال این احساس را در شما برمی انگیزد که گویی در آغوش اقیانوس آرمیده اید. این ساختمان دارای هفت قسمت است و می توانید ظرف دو تا سه ساعت به طور کامل در آن به گردش بپردازید. حتماً به بالاترین قسمت آن بروید تا بهترین دید را به مناظر اطراف داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 896

به "جاذبه های گردشگری بالی (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری بالی (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید