تور فرانسه ارزان: نه اکثریت ساکنان کالدونیای نو به استقلال از فرانسه

به گزارش باتسک، 96.2 درصد از ساکنان کالدونیای نو در رفراندوم امروز (یکشنبه) برای جدایی و استقلال از فرانسه رای منفی دادند.

تور فرانسه ارزان: نه اکثریت ساکنان کالدونیای نو به استقلال از فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با شمارش 86 درصد آرای این سومین و آخرین رفراندوم استقلال از فرانسه که اوایل امروز انجام شد و تعداد شرکت کنندگان هم در آن کم بود، 96.2 درصد از مردم این جزیره در پاسیفیک به رفراندوم استقلال رای منفی دادند.

حامیان استقلال هم خواهان بایکوت این همه پرسی شده بودند.

کالدونیای تازه در سال های 2018 و 2020 در دو رای گیری برای استقلال از فرانسه باز هم رای منفی داده بودند.

تحلیلگران نگران این هستند که این رای نه به این رفراندوم باعث بروز درگیری و خشم میان حامیان استقلال و بروز بی ثباتی در این منطقه گردد.

کالدونیای تازه یکی از پنج قلمروی جزیره ای در هند-پاسیفیک تحت کنترل فرانسه است که در مرکز توجه و برنامه های امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور واقع شده است و او در پی افزایش نفوذ خود در پاسیفیک است.

رای امروز سومین توافقی است که یک دهه پس از آغاز مذاکرات در خصوص آینده جزیره در سال 1988 انجام شد و خواهان برگزاری یک سری همه پرسی استقلال شد.

جنگ در دهه 80 میلادی در این قلمرو غنی از نیکل، در 1200 کیلومتری شرق استرالیا و 20000 کیلومتری از فرانسه، بین طرفداران استقلال و کسانی که می خواستند فرانسوی بمانند، آغاز شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2607

به "تور فرانسه ارزان: نه اکثریت ساکنان کالدونیای نو به استقلال از فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: نه اکثریت ساکنان کالدونیای نو به استقلال از فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید