راه اندازی نیروگاه های خورشیدی و بادی 450 گیگاواتی در چین

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، چین در حال حاضر بر روی فراوری انرژی های تجدید پذیر متمرکز شده است. ظرفیت راه اندازی شده در چین در این زمینه در سال 2020 در حدود 895 گیگاوات بوده که بیشتر از مجموع انرژی های سبز فراوریشده به وسیله اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و استرالیا بود.

راه اندازی نیروگاه های خورشیدی و بادی 450 گیگاواتی در چین

در حالی که دنیا به سرعت در حال سرمایه گذاری بر روی فراوری انرژی های تتازه پذیر است، چین سریع تر از هر کشور دیگری ظرفیت خود را در این حوزه افزایش می دهد. هی لیفنگ، مدیر کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، در این مورد گفته است: چین بزرگترین طرح فراوری انرژی خورشیدی و بادی را در طول تاریخ در صحرای گوبی با ظرفیت 450 گیگاوات راه اندازی خواهد نمود.

حدود 100 گیگاوات از این ظرفیت تازه در حال ایجاد است و به 306 گیگاوات ظرفیت خورشیدی و 328 گیگاوات ظرفیت بادی که قبلاً تا خاتمه سال 2021 ایجاد شده بود، اضافه می گردد. شیء جین پینگ رئیس جمهور چین متعهد شده که ظرفیت فراوری برق از منابع بادی و خورشیدی را به بیش از 1.2 تراوات برساند.

حدود 43.5 درصد از کل ظرفیت فراوری برق تازه کشور چین - معادل بیش از یک تراوات تا اکتبر گذشته - مبتنی بر استفاده از منابع تتازه پذیر است. در عین حال به دلیل بعضی مسائل فنی، درصد برق واقعی فراوری شده به وسیله منابع تتازه پذیر در چین در حدود 26 درصد است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2665

به "راه اندازی نیروگاه های خورشیدی و بادی 450 گیگاواتی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نیروگاه های خورشیدی و بادی 450 گیگاواتی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید