نمایش میهن پرستی ترامپ در کوه راشمور

به گزارش باتسک، جولان بیرحمانه ویروس کرونا در امریکا نیز نتوانست مانع از نمایش جدید دونالد ترامپ شود تا او این بار نه تنها چند ساعت مانده به جشن ملی استقلال امریکا سوژه جدیدی را به دست مخالفان و رسانه ها بدهد، که آنها را به این باور برساند که در روز استقلال امریکا، با کشوری چند پاره روبرو هستند.

نمایش میهن پرستی ترامپ در کوه راشمور

شاید یک ماه قبل، لغو تدریجی محدودیت ها در ایالت های مختلف امریکا، مردم این کشور را برای بازگشت به زندگی عادی و جشن توأمان رهایی از کرونا و استقلال امیدوار کرده بود اما ناگهان ورق برگشت و تلفات در بیشتر ایالات به قدری بالا رفت که حتی برخی به محدودیت ها بازگشتند. شرایط آن طور که فاکس نیوز توصیف کرده است در 40 مورد از 50 ایالت امریکا قرمز شده ونبراسکا و داکوتای جنوبی تنها ایالت هایی به شمار می فرایند که در چند وقت اخیر نمودار کرونا را نزولی نشان می دادند وهمین آمارها برای رئیس جمهوری امریکا کافی بود تا برنامه ریزی مراسم چهارم جولای، جشن بزرگ استقلال امریکا را با یک آتش بازی تمام عیار در پارک ملی کوه راشمور تدارک ببیند.

اما به نظر می رسید هشدار و خطر فقط برای مردم بود چرا که ترامپ حتی حاضر نشد از مانور هواپیماهای جنگی و آتش بازی بگذرد. همزمان مردم می دانستند که در سایه کرونا و محدودیت اجتماع های کمتر از 10 نفر، در جشن چهارم جولای امسال جایی برای تفریح و دورهمی های عمومی وجود ندارد و بسیاری از ایالت ها نیز تنها با ممنوعیت آتش بازی ها مجوز جشن را دادند.

نمایش عجیب ترامپ

سوم جولای؛ 7500 نفر از هواداران ترامپ بدون رعایت فاصله اجتماعی و حتی پوشیدن ماسک در کنار هم در آمفی تئاتر باز کوه راشمور نشسته بودند که پرواز جنگنده ها بر فراز کوه، ورود رئیس جمهوری را گفت و ترامپ در جایگاه ایستاد. اما برخلاف آنچه انتظار می رفت او نه از آمار فاجعه بار ابتلا و مرگ بر اثر کرونا گفت و نه تلاشی برای بازگرداندن اعتبار از دست رفته اش برای انتخابات پیش روی ریاست جمهوری کرد بلکه در بهت و حیرت همگان با ژستی میهن پرستانه جنبش های ضد نژادپرستی را به تولد چپ های فاشیست جدید تعبیر کرد که می خواهند ارزش ها و تاریخ امریکا را با سرنگونی مجسمه اسطوره ها به نابودی بکشانند: ملت ما شاهد تلاش ها برای نابودی تاریخ، از بین بردن اعتبار اسطوره ها و... هستند. این افراد خشمگین سعی دارند با سرنگونی مجسمه مشاهیر به یادواره های ما حمله کنند و در شهرها خشونت به راه بیندازند. آنها می خواهند با جا انداختن این فرهنگ غلط آسیب به نمادها خودشان را رهبران قدرتمند و حامی اصلاحات، تاریخ و قانون کشور معرفی

کنند.

اما این اظهارات انتقادهای شدیدی را به همراه داشت. میشل بسچلس، تاریخ نگار حوزه ریاست جمهوری امریکا گفت: بسیاری از رؤسای جمهوری تاریخ می دانند وقتی در یک بنای یادبود حاضر می شوند باید بیش از یک میهن پرست، به عنوان یک فرمانده، کشور را متحد کنند. در عین حال نقد به برنامه ترامپ برای جشن استقلال امریکا به همین جا ختم نشد چرا که اصل مراسم با وجود همه نقدها و هشدار شهردار واشنگتن به شیوع کرونا، قرار بود در کاخ سفید و با همه جزئیات آتش بازی و مانور نظامی روز 4 جولای برگزار شود. این در حالی بود که به گزارش نیویورک تایمز، بسیاری از سیاستمداران و سرآمد آنها نامزد پیشتاز ریاست جمهوری، جو بایدن حتی مراسم سنتی روز استقلال را نیز ممنوع کرده بودند. بسچلس ادامه داد: تصور نمی کنم تدابیر او برای انتخاب دوباره نتیجه دهد چون او وانمود می کند همه چیز را تحت کنترل دارد در حالی که هیچ چیز آن طور که او می گوید نیست.

اندرو بیت، سخنگوی بایدن نیز گفت: دونالد ترامپ به دنبال بزرگ کردن خودش است و در این راه ملت را چند پاره کرده است.

حواشی جشن ملی استقلال برای دونالد ترامپ شاخه دیگری نیز داشت و آن هم قبایل بومی امریکایی بودند که از حضور رئیس جمهوری در کوه راشمور شاکی بوده و اعتراضاتی را به راه انداخته بودند.به گزارش ای بی سی نیوز، بیش از 100 نفر از معترضان که در جاده کیستون به کوه راشمور به صف شده بودند با در دست داشتن پلاکاردهای اعتراض آمیز، موسیقی محلی را می نواختند، شماری از معترضان با مشت های گره کرده خشم خود را به مدعوین نشان دادند و تعدادی نیز جاده را بسته بودند. ههاکاهو ویست رئیس قبیله اوگلالا سیوکس گفت: رئیس جمهوری باید چشمانش را باز کند. ما هم مردم او هستیم. این سرزمین ابتدا برای ما بوده است. با دخالت پلیس در این اعتراضات 15 نفر از معترضان دستگیر شدند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1683

به "نمایش میهن پرستی ترامپ در کوه راشمور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش میهن پرستی ترامپ در کوه راشمور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید