نقد رسانه ها ابزار مهمی در پیشگیری از فساد و تخلف در شهرداری است

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران، علی صفری شهردار قزوین به مناسبت روز خبرنگار چهارشنبه شب در مراسمی از خبرنگاران رسانه های گروهی تشکر و قدردانی کرد.

نقد رسانه ها ابزار مهمی در پیشگیری از فساد و تخلف در شهرداری است

علی صفری در این دیدار گفت: روز خبرنگار فرصتی است تا به دغدغه خبرنگاران توجه بیشتری شود ومشکلات آنها مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: یک جامعه فعال و پویا و بانشاط رابطه مستقیمی با نشاط خبرنگاران دارد و اگر بخواهیم به توسعه پایدار برسیم باید نقش خبرنگاران را جدی بگیریم.

نگاه شهرداری کالبدی نیست

شهردار قزوین تصریح کرد: خبرنگاران یک جریان بزرگ حقوقی هستند که در تحول افکار عمومی موثرند و بدون توجه به نقش آنها نمی توان به اهداف تعیین شده دست یافت.

صفری بیان کرد: نگاه شهرداری در توسعه شهری فقط کالبدی نیست بلکه شاخص های توسعه یافتگی اموری مانند داشتن سالن تئاتر و سینما و فعالیتهای فرهنگی را در نظر دارد لذا ما باید زیرساختهای این بخش را فراهم کنیم.

قزوین را شهر دوچرخه می کنیم

شهردار قزوین یادآورشد: تلاش می شود قزوین را به شهر دوچرخه تبدیل کنیم و در این راستا مسیرهای ویژه دوچرخه سواری را ایجاد خواهیم کرد.

شهردار قزوین گفت: در مدیریت شهری نگاه حذفی نداریم بلکه دنبال خدمت رسانی هستیم و استفاده از نیروهای شاسیته را در دستور کار قرار داریم و رویکرد ما استفاده از فعالان رسانه در کارهاست.

وی اضافه کرد: هرجا اشتباه کنیم عذرخواهی و اعتراف می کنیم و ابایی از بیان خطای خود نداریم و با یک زبان مشترک دنبال توسعه متوازن قزوین هستیم.

شهردار اظهارداشت: اگر همانگونه که یکی از خبرنگاران گفت نگاه محبت آمیز و مهربانانه به یکدیگر داشته باشیم و در حوزه مدیریت شهری رویکرد سازنده داشته باشیم حتما به نتایج خوبی دست خواهیم یافت بخه همین دلیل ما هم از رسانه ها انتظار داریم با نگاه محبت آمیز مشکلات را مطرح کنند.

صفری اضافه کرد: ما به نقد سازنده رسانه ها نیازمندیم و هرگز با نشریات و خبرگزاری هایی که شهرداری را نقد کنند نه تنها برخورد نخواهیم کرد بلکه استقبال هم می کنیم.

وی اظهارداشت: هیچ رسانه ای منتقد شهرداری نگران قطع آگهی و رپرتاژ خود نباشد زیرا باور داریم که نقد رسانه ها ما را از فساد و تخلف دور می کند.

در شهرداری کار سیاسی نمی کنیم

وی اضافه کرد: شاید ما هم مانند خبرنگاران تفکر سیاسی داشته باشیم اما در شهرداری هرگز کار سیاسی نمی کنیم و از رسانه ها هم انتظار داریم نگاه سیاسی نداشته باشند و با مسائل واقع گرایانه برخورد کنند.

صفری گفت: در خصوص باغستان سنتی که یک میراث تاریخی و فرصتی بی نظیر برای استان است جدی هستیم و تلاش می کنیم این شهر به نزدیکترین مقصد گردشگری تبدیل شود.

شهردار قزوین بیان کرد: حذف میدان 22 بهمن برای رفع مشکل ترافیکی این محدوده است و اگر تندیسی جابجا شده حتما در جای دیگر از آن استفاده می کنیم.

سمپوزیوم مجسمه سازی در قزوین برگزار می شود

وی اضافه کرد: در هفته قزوین برای اولین بار سمپوزیوم مجسمه سازی در قزوین برگزار می شود و تندیس 10 تن از مفاخر شهر قزوین ساخته شده و در معابر شهری نصب خواهد شد.

صفری تصریح کرد: توسعه دوچرخه سواری در شهر قزوین را جدی گرفته ایم زیرا یکی از معضلات شهری افزایش ترافیک است که با توسعه معابر نمی توان آن را حل کرد بلکه باید روشهای دیگری مانند ترویج دوچرخه سواری را جدی بگیریم که در این زمینه زیرساختهای لازم را ایجاد خواهیم کرد و بزودی قزوین شاهد برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری خواهد بود.

وی اظهارداشت: در نظر داریم میدان شورا در پل نخبگان را تا میدان ورودی شهر ادامه دهیم تا رینگ شمالی شهر متصل شود تا ترافیک روانی در شهر ایجاد شود.

شهردار قزوین در خصوص ایجاد خانه هنرمندان، پیگیری مشکل مسکن خبرنگاران قول مساعدت داد و با اختصاص آرامگاه در قطعه هنرمندان به خبرنگاران موافقت کرد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 369

به "نقد رسانه ها ابزار مهمی در پیشگیری از فساد و تخلف در شهرداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد رسانه ها ابزار مهمی در پیشگیری از فساد و تخلف در شهرداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید