تور تایلند: با دنیای پروانه های کمیاب در بانکوک آشنا شوید

به گزارش باتسک، باغ پروانه های بانکوک

بانکوک مرکز بزرگ تایلند را با شلوغی ها و عبادتگاه های خاصش می شناسند و وقتی نام بانکوک می آید بسیاری یاد مراکز خرید و پرستشگاه ها و شلوغی و ترافیک آن می افتند. اما در این شهر پرهیاهو یک جاذبه خاص وجود دارد که کمتر کسی هست آن را بشناسد. حتی افرادی که به بانکوک سفر نموده اند هم شاید این جاذبه زیبا را ندیده باشند: پارک روت فای. با خبرنگاران همراه باشید:

تور تایلند: با دنیای پروانه های کمیاب در بانکوک آشنا شوید

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

باغ پروانه های بانکوک

اشتباه نکنید اینجا یک باغ حشره شناسی پروانه های خشک شده نیست. این باغ محیط زندگی کمیاب ترین و زیباترین پروانه های بانکوک است. وقتی وارد آن می شوید، با محوطه بزرگی روبرو می شوید که در آن باغچه هایی با درختان سایه دار، گل های وحشی و یک آبشار دارد و هوای محوطه خنک است. البته متاسفانه تعداد کمی از این پروانه های زیبا در محوطه پنهان شده اند پس اگر ساکت و بی حرکت باشید، می توانید شانس این را داشته باشید که از زیبایی های آن ها عکس بگیرید.

اگر از افرادی هستید که از قدم زدن بی سروصدا خوشتان نمی آید، کافی است به بازار آخر هفته چاتو چاک (Chatuchak) بروید. در نزدیکی این بازار 3 باغ دیگر هم هست که می توانید به آنجا رفته و از زیبایی های آنها لذت ببرید. بین باغ های ملکه سیرکیت (Queen Sirikit Gardens) و باغ های روتفای (Rotfai Gardens) باغ کاملا محصور و آرام پروانه ها و حشره خانه بانکوک قرار گرفته است.

باغ ملکه سیرکیت

باغ ملکه سیرکیت بین باغ پروانه ها و موزه اکتشافات بچه ها قرار گرفته است و باغی گیاه شناسی با باغچه هایی از گل هایی با رنگ روشن و درختان قدیمی سایه دار است و بسیار رویایی و زیباست. روی درختان برچسب هایی قرار گرفته است که تمام برچسب ها به زبان انگلیسی، تایلندی و لاتین نوشته شده اند و نام آنها را نشان می دهد. وقتی در این باغ قدم می زنید فکر می کنید در بهشت هستید یا وسط یک داستان افسانه ای گیر افتاده اید: چمن زاری با گل های وحشی و چشم انداز تمیز با نیمکت های سایبان دار، تالاب ها و پلکان های پرپیچ وخم همگی زیبایی هایی هستند که در این باغ به چشم می خورند. بازدید از این باغ قطعا روزی خاطره انگیز است و لحظات تماشا پروانه های رنگارنگ، پیک نیک یا دوچرخه سواری در باغ های وسیع و زیبا همواره به یادتان می ماند. یادتان باشد اینجا یک باغ بزرگ است و اگر بخواهید همه قسمت های آن را خوب بگردید چند ساعت ممکن است طول بکشد پس بهتر است همراهتان کمی آب معدنی ببرید.

بعد از گشت و گذاری در سراسر باغ می توانید به قلمروی پروانه ها برسید. پروانه های باغ بسیار کمیاب و حساس هستند و در گشت گذار در این باغ با گونه هایی به نام Golden Birdwing Siam Tree Nymph و Giant Silkworm Butterfly روبرو می شوید. اگر به پروانه ها علاقه مندید اما از آنها اطلاعات زیادی ندارید هم نگران نباشید چون در ورودی باغ اطلاعات خوبی درباره پروانه ها و چرخه زندگی آنها وجود دارد.

این باغ در همه روزهای هفته به جز 3 شنبه ها باز است و ورود به آن نیازی به پرداخت هزینه ندارد.

منبع: بانکوک.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2617

به "تور تایلند: با دنیای پروانه های کمیاب در بانکوک آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند: با دنیای پروانه های کمیاب در بانکوک آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید