نخستین واکنش آمریکا به تعقیب قضایی ترامپ توسط ایران

به گزارش باتسک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران در مورد صدور حکم قضایی علیه رئیس جمهور آمریکا را پروپاگاندا خواند.

نخستین واکنش آمریکا به تعقیب قضایی ترامپ توسط ایران

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات برای تحصیل در آمریکا چه باید کرد هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترکی با عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی ضمن طرح این ادعا که صدور حکم قضایی علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا توسط ایران پروپاگاندا بوده است، مدعی شد: ارزیابی ما این است که اینترپل در این زمینه دخالت نکرده و هشدار قرمزی بر مبنای اهداف سیاسی منتشر نخواهد کرد.

بازتاب تعقیب قضایی ترامپ توسط ایران در رسانه های خارجی

وی در ادامه ادعاهایش اضافه کرد: این اساس سیاسی دارد. این مسئله ارتباطی با امنیت ملی، صلح بین المللی یا افزایش امنیت ندارد. این تنها یک شیرین کاری پروپاگاندا است که کسی آن را جدی نمی گیرد.

علی القاصی مهر دادستان تهران در جلسه امروز مسئولان قضایی تاکید نمود: 36 نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت ها شناسایی شدند. در راس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا واقع شده است و تعقیب قضایی او حتی پس از خاتمه دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.

روزنامه نشنال نیز در خبری مدعی شده که اینترپل از درخواست ایران برای اعلام هشدار قرمز علیه رئیس جمهور آمریکا پیروی نمی کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1684

به "نخستین واکنش آمریکا به تعقیب قضایی ترامپ توسط ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین واکنش آمریکا به تعقیب قضایی ترامپ توسط ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید