نحوه دریافت کتاب درسی برای دانش آموزان اتباع خارجی چگونه است؟
به گزارش باتسک، سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره فرایند دریافت کتاب درسی دانش آموزان اتباع خارجی شرح داد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، میترا تیموری سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره نحوه دریافت کتاب درسی دانش آموزان اتباع خارجی اظهار کرد: تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی همچون دانش آموزان ایرانی است و هیچ گونه تفاوتی در این میان وجود ندارد. در مسئله توزیع کتاب های درسی هم همین گونه است و این دانش آموزان، بدون هیچ گونه تبعیضی به وسیله سامانه فروشی و توزیع مواد آموزشی، کتاب های خود را تهیه می نمایند.
او ادامه داد: دانش آموزان اتباع خارجی می توانند با وارد کردن کد دانش آموزی (11 رقمی) خود به جای کدملی 10 رقمی و به جای شماره سریال شناسنامه، عدد 1 (111111)، به راحتی ثبت نام کتاب نمایند.
تیموری درباره مقدار توزیع کتاب در سال گذشته بیان نمود: سال گذشته حدود 500 هزار کتاب درسی درذ مقاطع تحصیلی مختلف میان دانش آموزان اتباع خارجی توزیع شده است.
سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در پاسخ به این پرسش که آیا فقط دانش آموزان مدارس دولتی برای دریافت کتاب تحت پوشش هستند یا شامل مدارس خودگردان هم می گردد، گفت: شامل همه دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی است. با توسعه دولت الکترونیک و راه اندازی سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی از سال های قبل، فرایند ثبت نام و توزیع کتب درسی، صرفا به وسیله این سامانه صورت می گیرد و همه دانش آموزان دارای کد دانش آموزی می توانند در زمان مقرر به سایت مربوط مراجعه نموده نمایند.
ضرورت ثبت نام در سامانه سیدا برای دریافت کتاب درسی
او تاکید نمود: تا زمانی که فرد در سامانه سیدا کد دانش آموزی دریافت نکند امکان اختصاص کتاب درسی به او وجود ندارد.
تیموری ادامه داد: از آنجای که سامانه فروش و توزیع کتاب های درسی متصل به سامانه ثبت نام دانش آموزی است، بنابراین نداشتن کد ملی به هیچ اسم مانعی برای ثبت نام این دانش آموزان در سامانه کتاب نیست و این دانش آموزان با درج کد های موجود در مدارک هویتی و اقامتی معنی خود و با کد اختصاصی موجود در برگه های حمایت تحصیلی (اتباع فاقد مدرک اقامتی و هویتی معتبر) در سامانه سیدا و دریافت کد دانش آموزی به راحتی می توانند برای سفارش کتاب درسی اقدام نمایند.
سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اظهار کرد: سامانه سیدا مبدا به علت تغییرات فنی مدتی در موضوع ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی مشکل داشت که با پیگیری های همکاران دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و مرکز امور بین الملل و وزارت کشور این مشکل به کلی برطرف شد و در شرایط کنونی همه دانش آموزان اتباع خارجی اعم از دارندگان مدرک هویتی و اقامتی معتبر از جمله کارت آمایش، کارت هویت گذرنامه دارای پروانه اقامت و ... و دارندگان برگه حمایت تحصیلی معتبر می توانند بدون مشکل در سامانه دانش آموزی سیدا ثبت نام و برای تهیه کتب درسی خود اقدام نمایند؛ بعلاوه هر دانش آموزی در صورتی که پیروز به ثبت نام در سامانه فروش کتاب درسی نگردد مدیران مدارس، خود جهت برطرف مشکل دانش آموز اقدام می نمایند.
منبع: خبرگزاری دانشجو