مقایسه هیوندای توسان نسل دوم با کیا اسپورتیج و میتسوبیشی ASX

به گزارش باتسک، هیوندای توسان نسل دوم پیشرفت مهمی را به خصوص در بحث ظاهری و آپشن ها نسبت به نسل های قبل تجربه کرده است و به یک خودروی مجذوب کننده تبدیل شده است. بنابراین، اگر قصد خرید یک کراس اوور را داشته باشید و نمی خواهید هزینه زیادی را برای داشتن آخرین مدل آن بپردازید، می توانید نسل دوم هیوندای توسان را به عنوان یکی از گزینه های مناسب به شمار آورید.

مقایسه هیوندای توسان نسل دوم با کیا اسپورتیج و میتسوبیشی ASX

هیوندای توسان نسل دوم نیز همانند هر خودروی دیگری در بازار رقبایی دارد که از میان آن ها می توان به کیا اسپورتیج و میتسوبیشی ASX اشاره کرد. در این مطلب به مقایسه هیوندای توسان نسل دوم با کیا اسپورتیج و میتسوبیشی ASX می پردازیم و هیوندای توسان را در کنار این رقبا بررسی می کنیم.

تصویری از پشت هیوندای توسان نسل دوم

مقایسه هیوندای توسان نسل دوم با کیا اسپورتیج نسل سوم

کیا اسپورتیج یک کراس اوور کره ای است که تا به امروز 4 نسل از آن به بازار راه پیدا کرده است، ولی نسل مورد نظر ما، نسل سوم اسپورتیج است که در سال 2011 به بازارهای جهانی و از سال 2013 به بازار ایران راه یافت. کیا اسپورتیج را باید رقیب مستقیم هیوندای توسان بدانیم.

اسپورتیج همانند توسان در نسل نو خود جهش بزرگی را نسبت به نسل گذشته داشته است. این خودرو چهره مجذوب کننده و اسپرتی دارد و بیشتر مورد پسند جوانان قرار گرفته است، در حالی که هیوندای توسان تا حدودی در طراحی خارجی محافظه کارانه عمل کرده است و بیشتر مورد پسند خانواده هاست. به هر حال، با با مقایسه هیوندای توسان نسل دوم با کیا اسپورتیج نسل سوم باید گفت که هر دو از زیباترین خودروها در کلاس خود هستند و انتخاب از میان آن ها، کاملا سلیقه ای خواهد بود. با ورود به داخل کابین نیز همین فرایند ادامه دارد.

هر دو خودرو از زبان طراحی نو کمپانی های خود بهره می برند و مجذوب کنندهیت های خاص خودشان را دارند. شاید با با مقایسه هیوندای توسان نسل دوم با کیا اسپورتیج در این بخش هم بتوان گفت که طراحی کابین اسپورتیج جوان پسندتر به نظر می رسد. از نظر سطح آپشن ها نیز هر دو خودرو تقریبا در یک سطح قرار دارند و اختلاف میان آنها بسیار اندک است. از نظر قابلیت های فنی نیز هر دو خودرو شباهت های بسیاری دارند.

کیا اسپورتیج همانند هیوندای توسان به یک پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر مجهز است که می تواند 177 اسب بخار قدرت و 227 نیوتن متر گشتاور تولید کند و به وسیله یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می کند. در سایر پارامترها نیز هر دو خودرو عملکرد مشابهی دارند که موجب می شود انتخاب از میان آن ها چندان راحت نباشد. ولی در مجموع می توان گفت که هیوندای توسان تا حدودی گوی سبقت را از کیا اسپورتیج ربوده است و از بازار خرید و فروش بهتری برخوردار است.

تصویری از داخل هیوندای توسان نسل دوم

مقایسه هیوندای توسان نسل دوم با میتسوبیشی ASX

میتسوبیشی ASX یک کراس اوور کامپکت ژاپنی است که تا کنون سه نسل از آن به بازار عرضه شده است. نسل سوم این کراس اوور در سال 2010 پا به بازارهای جهانی گذاشت و تا به امروز چندین فیس لیفت را تجربه کرده است.

این خودرو در بازارهای جهانی توانسته فروش نسبتا بالایی را تجربه کند، اما در بازار ایران تا حدودی میدان را به رقبای کره ای خود واگذار کرده است. این خودرو از زبان طراحی میتسوبیشی بهره برده است و هماهنگی خوبی میان اجزا آن دیده می شود. در نقطه مقابل هیوندای توسان یا همان ix35 نیز خودروی زیبایی است و فروش بالایی آن نشان از محبوبیت این محصول هیوندای در نزد مشتریان ایرانی دارد، در حالی که میتسوبیشی به مقدار آن خوش اقبال نبوده است.

با مقایسه طراحی کابین هیوندای توسان نسل دوم با میتسوبیشی ASX باید گفت کابین میتسوبیشی اندکی قدیمی به نظر می رسد، اما در مجموع هر دو خودرو فضای کافی و راحت برای سرنشینان خود فراهم می کنند و در این مورد هر دو خودرو عملکرد مناسبی دارند. از نظر آپشن ها نیز هر دو خودرو تقریبا در یک سطح قرار دارند و تفاوت زیادی میان آن ها وجود ندارد.

با مقایسه هیوندای توسان نسل دوم با میتسوبیشی ASX به این نتیجه می رسیم که ASX به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 2 لیتری مجهز است که می تواند 147 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این در حالی است که ix35 از یک موتور 2.4 لیتری بهره می برد که توان تولید 177 اسب بخار قدرت و 227 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ بنابراین بر روی کاغذ هیوندای ix35 خودروی قدرتمندتری است. در میتسوبیشی ASX وظیفه انتقال نیرو به هر چهارچرخ برعهده یک گیربکس CVT است، اما در هیوندای ix35 این کار را یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک انجام می دهد.

هر دو خودرو از نظر کیفیت سواری در دسته بهترین های کلاس خود قرار می گیرند هرچند شاید بتوان گفت که ASX اندکی فرمان پذیری بهتری دارد. در مجموع هر دو خودرو گزینه های مناسبی هستند و انتخاب از میان آنها سخت خواهد بود، اما می توان گفت که بازار دست دوم هیوندای ix35 بسیار بهتر از میتسوبیشی ASX است.

سخن پایانی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از هیوندای توسان نسل دوم در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران، از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای توسان نسل دوم مطلع شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این 3 خودرو ارزش خریدی بالاتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2709

به "مقایسه هیوندای توسان نسل دوم با کیا اسپورتیج و میتسوبیشی ASX" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هیوندای توسان نسل دوم با کیا اسپورتیج و میتسوبیشی ASX"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید