مقاله: آشنایی با انواع آجر و سفال

به گزارش باتسک، انتخاب سقف کاذب مناسب در اجرای آسمان مجازی ضروری تلقی میشود. سازه سقف دارای تنوع بسیاری است که مشتری می تواند با توجه به بودجه و سلیقه خود نوع آن را انتخاب نماید. گفتنی است که می توان در فضای مورد نظر از انواع دیگر سقف کاذب استفاده کرد و فقط در قسمتی که آسمان مجازی نصب می شود از سازه سقف کاذب استفاده نمود.

مقاله: آشنایی با انواع آجر و سفال

آجر از پختن خاک رس به دست می آید و در ابعاد و رنگ های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت آجر ابتدا خاک رس مرغوب و باکیفیت را عمل آوری نموده و گل آن را درست می نمایند. سپس گل رس در قالب هایی با ابعاد استاندارد ریخته و خشک می شوند. این مرحله خشت زنی یا قالب گیری نام دارد. خشت پس از خشک شدن به کوره آجرپزی می فرایند و مرحله نهایی عملیات پخت آجر انجام می شود. آجرها در کوره ای پخته می شوند کیفیتی متفاوت دارند.

در کوره های نوع دوم آجرها در کوره ریخته می شوند و آتش درون کوره منجر به پخت آنها می شود.

از فشردن خاک رس داخل قالب ساخته می شود. چهار طرف آن نما دارد. احتیاج به اندود ندارد. در حال حاضر فقط آجر سفال قرمز به این روش فراوری می شود. این محصول به صورت تمام اتوماتیک فراوری می شود. قیمت آجر سفالی قرمز را مشاهده کنید.

بیشتر آجر های سفالی به این روش فراوری می شوند. با این روش ایجاد سوراخ ها در آجر سفال راحت تر انجام می شود. تیغه سفالی اکسترودی از لحاظ قیمت و متریال استفاده شده به صرفه تر است. روش فراوری از دیگر فاکتورهای تأثیر گذار بر قیمت آجر سفال است.

منبع مقاله: آشنایی با انواع آجر و سفال

انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2420

به "مقاله: آشنایی با انواع آجر و سفال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با انواع آجر و سفال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید