معروف ترین جاذبه های لندن را در کاخ وست مینستر ببینید

به گزارش باتسک، کاخ وست مینستر | Palace of Westminster

کاخی بزرگ و دیدنی در شهر لندن به نام کاخ وست مینستر وجود دارد که یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری به منظور سفر به شهر لندن به شمار می رود. این کاخ جزء میراث جهانی ثبت شده در سازمان یونسکو قرار گرفته است. کاخ وست مینستر در محله وست مینستر لندن و در شمال رودخانه تیمز واقع هست و به میزان ای مشهور است که نام آن در بعضی از داستان های عجیب از روایت های معروف، درباره حکایت های سرنوشت ساز حکومت سلطنتی این کشور نیز قرار گرفته است. برای این که بیشتر درباره این جاذبه انگلیسی بدانید، خبرنگاران مطلبی را برای تهیه نموده است؛ با ما همراه باشید.

معروف ترین جاذبه های لندن را در کاخ وست مینستر ببینید

همانطور که گفتیم این کاخ یکی از مشهورترین و بزرگترین کاخ های شهر لندن است، که بیش از 100 راه پله بزرگ دارد و به وسیله آنها اتاق های طبقات مختلف به هم مربوط شده اند. قدمت این کاخ تاریخی به قرن 11 بر می گردد، و بخش دوم آن در سال های اخیر نیز ساخته شده و قسمت هایی به آن افزوده شده است. برج جواهر، مهم ترین قسمت این مجموعه است که معماری آن و کل کاخ، به وسیله یکی از معماری سرشناس به نام سر چارلز بری انجام شده است. برج ویکتوریا بخش دیگری از شاهکار معماری کاخ وست مینستر لندن با 98 متر ارتفاع است. اگر می خواهید از این کاخ و برج ساعتی که در آن قرار گرفته است تماشا فرمایید، باید در قسمت شمال رودخانه تامز آن را جست و جو کنید. تورهای رایگانی برای بازدید از این کاخ وجود دارند که می توانید از آنها برای تماشای این کاخ استفاده کنید.

مختصری از تاریخ کاخ وست مینستر

کاخ وست مینستر، محل زندگی پادشاهان انگلیسی در قرن 11 میلادی بود و از لحاظ استراتژیکی جزء بناها مهم لندن به شمار می رفت. در سال 1512 این کاخ دچار آتش سوی می گردد و بعد از آن، از این کاخ به عنوان ساختمان مجلس انگلیس استفاده کردند. اما مجدد در سال 1834، این کاخ دچار آتش سوزی دیگری می گردد و سبب می گردد بخش هایی از این کاخ تاریخی نابود گردد و تنها تعداد محدودی از بناهای تاریخ آن باقی ماند. شدت خرابی کاخ وست مینستر به حدی بود که باید آن را به طور کامل بازسازی می کردند.

برای ساخت مجدد این کاخ در سال 1840 اقدام نمودند و حدود 30 سال طول کشید تا تمام گردد. آگوستوس پوجین (Augustus Pugin) طراحی داخلی کاخ وست مینستر را برعهده داشت و تصمیم گرفته بود آن را طوری بسازد که بخش های به جای مانده قدیمی کاخ، به جز برج جواهر نیز داخل آن قرار بگیرد. کاخ وست مینستر، یک بار دیگر نیز بعد از جنگ جهانی دوم بازسازی شد و کوشش کردند ساختمان آن برخلاف ساختمان قبلی که سنگ های به کار رفته در آن در برابر آلودگی هوا مقاوم نبود اینبار درمقابل آلودگی هوای انگلیس مقاوم تر گردد. سازمان نگهداری از آثار تاریخی لندن نیز اعلام نموده است، احتمال این که کاخ در سال 2025 به منظور بازسازی تخلیه گردد وجود دارد، و این بازسازی حدود 6 سال طول خواهد کشید.

طراحی بیرونی و داخلی کاخ وست مینستر

سبک معماری کاخ وست مینستر گوتیک بود که یکی از معروف ترین سبک ها در قرن 15 بوده و سبک نئوگوتیک نیز در قرن 19 دوباره رواج پیدا کرد. معماران این بنای با ارزش تمام شهر را برای پیدا کردن سنگی مناسب جهت به کار بردن در نمای بنا استفاده کردند، اما در نهایت متوجه شدند که این سنگ در برابر آلودگی هوا مقاومت کافی را ندارد و در نتیجه در سال 1981 آن ها را بازسازی و برخی قسمت ها را با سنگ های بهتری جایگزین کردند. در اطراف این کاخ تاریخی باغ هایی وجود دارند که باغ برج ویکتوریا، باغ بِلَک راد و کراموِل گرین از جمله آنها هستند.

داخل این کاخ به مقدار ای پیچ در پیج و راهروهای بزرگی وجود دارد که باید یک روز کامل برای بازدید از آن موقع بگزارید. کاخی که به وسیله چارلز بری ساخته شد از کاخ قبلی بسیار بزرگتر بود و 4 طبقه را شامل می گردد. این کاخ از 100 راه پله و 1100 اتاق مجزا تشکیل شده است. طبقه هم کف آن چندین دفترخانه و اتاق غذاخوری دارد و اتاق های اصلی کاخ وست مینستر، یعنی اتاق مذاکرات، کتابخانه ها و لابی در طبقه اول ساخته شده اند. از 2 طبقه دیگر منظور مقاصد اداری و اتاق های مجلس مشاوره استفاده می گردد. اتاق ردای ملکه (Queens Robing Room)، جایی است که ملکه قبل از رفتن به مجلس بریتانیا، تاج و لباس مخصوصش را به تن می نماید. برای دکور این اتاق، از دیوارنگاری های مربوط به افسانه های قدیمی لندن و پرتره ملکه ویکتوریا استفاده نموده اند و سقف این کاخ زیبا با نشانه های سلطنتی تزئین شده است.

برج ویکتوریا | Victoria Tower

سه برج بلند در کاخ وست مینستر وجود دارد که بلندترین برج آن ویکتوریا نام دارد و دارای 98.5 متر ارتفاع می باشد. محل قرار گیری برج ویکتوریا در بخش جنوب غربی کاخ وست مینستر است و در گذشته آن را به نام برج پادشاه می شناختند. در طی آتش سوزی گسترده ای که برای بار دوم در این کاخ رخ داد، این برج نیز نابود شد و چارلز برای بازسازی آن تصمیم به ساخت این برج به گونه ای دیگر نمود تا به محبوب ترین و خاطره انگیز ترین قسمت این کاخ تبدیل گردد. برج ویکتوریا بعد از اتمام ساختش در سال 1858، بلندترین برج زمان خود به شمار می رفت. ارتفاع طاق قوسی شکل گذرگاه این برج، 15 متر است و برای دکور آن از مجسمه جرجیس (Saint George)، اندرو قدیس (Saint Andrew)، سنت پاتریک (Saint Patrick) و مجسمه ملکه ویکتوریا یاری گرفتند.

برج الیزابت یا ساعت بیگ بن

یکی از معروف ترین برج های ساعت در شهر لندن قرار گرفته است، که از معروف ترین برج های کاخ وست مینستر هم به شمار می رود. این برج الیزابت یا برج ساعت بیگ بن نام دارد و در بخش شمالی این کاخ قرار گرفته است. برج ساعت بیگ بن لندن، از سطح زمین، 96 متر ارتفاع دارد و وزن آن حدود 13 تن است، جالب است که بدانید ساعت این برج که در چهار جهت طراحی شده است. برج الیزابت یا برج ساعت بیگ بن از روز 21 اوت 2017 به مدت 4 سال برای تعمیر خاموش شده و بعد از تعمیر و بازسازی در سال 2020 مجدد به کار خواهد افتاد. طراحی و ساخت ساعت بزرگ این برج را ادموند بکت دنیسون و ادوارد دِنت برعهده داشتند و کسی باورش نمی شد که بتوانند در ساخت ساعتی دقیق و به این بزرگی پیروز شوند.

رویال گالری | Royal Gallery

بزرگترین اتاق های کاخ وست مینستر، اتاق رویال گالری است. در زمان بازگشایی رسمی خانه مجلس بریتانیا و سخنرانی ابتدایی ملکه، معمولاً اعضای هر دو مجلس حضور دارند و بر روی جایگاه های موقت دو طرف آن می نشینند. دکور این اتاق، صحنه های مهمی از تاریخ نظامی انگلستان را به تصویر می کشند. از این میان می توان دو نقاشی بزرگ که اثر دنیل مکلیس هستند را در این اتاق مشاهده نمایید، نام این نقاشی ها مرگ نلسون و دیدار ولینگتون و بلوشر هست.

اتاق شاهزاده | Princes Chamber

یک اتاق انتظار کوچکی هم درون این کاخ بزرگ قرار گرفته است که دکوراسیون داخلی آن متعلق به خاندان تودور (House of Tudor) است. در این اتاق حدود 28 پرتره و مجسمه ملکه ویکتوریا قرار گرفته است،

اطلاعات لازم برای بازدید از کاخ وست مینستر

آدرس: Westminster, London SW1A 0AA, UK

زمان بازدید: 9 صبح تا 5 عصر (شنبه ها و یکشنبه ها تعطیل است)

بلیط ورودی: 20 پوند

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2625

به "معروف ترین جاذبه های لندن را در کاخ وست مینستر ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین جاذبه های لندن را در کاخ وست مینستر ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید