مرمت کاروانسرای طینوج قم در حال اجرا است

به گزارش باتسک، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم از مرمت کاروانسرای طینوج در بخش خلجستان قم بااعتبار یک میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری اطلاع داد.

مرمت کاروانسرای طینوج قم در حال اجرا است

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم، حمید یزدانی با اعلام این خبر گفت: در امسال مرمت بنا به صورت اضطراری، شامل سبک سازی، مرمت و عایق کاری پشت بام، اجرای ناودان ها، استحکام بخشی پایه ها و پوشش ها به همت دهیاری روستای طینوج و نظارت این اداره کل آغازشده است.

او با تقدیر از همکاری شایسته دهیاری طینوج در مرمت این کاروانسرا، ادامه داد: این امر بیانگر درک روشن اهالی روستا در راستای نگهداری از ابنیه تاریخی به عنوان میراث ماندگار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: کاروانسرای طینوج دارای یک حیاط مرکزی و دوازده ایوانچه و بارانداز در دورتادور حیاط است.

او اضافه کرد: روستای طینوج در بخش خلجستان و در منطقه ییلاقی و خوش آب وهوای قم قرارگرفته است که باکمی توجه و رسیدگی می تواند برای جذب توریسم و صنعت گردشگری نقش مؤثری داشته باشد.

یزدانی گفت: کاروانسرای طینوج مربوط به دوره صفوی است و در تاریخ 9 اردیبهشت 1382 با شماره ثبت 8626 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 841

به "مرمت کاروانسرای طینوج قم در حال اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت کاروانسرای طینوج قم در حال اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید