قهوه بخورید تا دیابت نگیرید

به گزارش باتسک، یک متخصص داخلی با اشاره به اینکه نوشیدن 3 تا 4 فنجان قهوه در روز حدود 25 درصد از احتمال ایجاد دیابت نوع 2 می کاهد گفت: بر اساس یافته هایی که انستیتوی ISIC در روز جهانی دیابت ارایه داده است رابطه ای میان مصرف قهوه و کاهش احتمال دیابت ذکر شده است.

قهوه بخورید تا دیابت نگیرید

دکتر محمدعلی اشرف مدرس، با بیان اینکه مصرف منظم و مقدار متوسط قهوه سبب کاهش احتمال دیابت نوع 2 در افراد می گردد، گفت: طبق پژوهش انستیتوی اطلاعات علمی (ISIC) درباره قهوه، مصرف روزانه آن موجب کاهش احتمال بروز ابتلا به دیابت نوع 2 می گردد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 370 میلیون نفر در سراسر دنیا دچار دیابت هستند، گفت: این بیماری به عنوان یکی از مسائل قابل توجه سلامت عمومی جلوه گر شده است.

اشرف مدرس با اشاره به گزارشی که در بزرگداشت روز دنیای دیابت، انستیتوی ISIC منتشر نموده است، گفت: نوشیدن 3 تا 4 فنجان قهوه در روز حدود 25 درصد از احتمال ایجاد دیابت نوع 2 می کاهد.

وی یادآور شد: نتایج این پژوهش حاکی از آن است که با هر فنجان اضافی قهوه یک پاسخ معکوس دوز وجود دارد و سبب کاهش نسبی احتمال ایجاد دیابت نوع 2 به مقدار 7 تا 8 درصد می گردد.

این متخصص داخلی گفت: کافئین مسوول بروز آثار حفاظتی قهوه نیست. نتایج یک آنالیز در این مورد حاکی از آن است که قهوه کافئین دار و بدون کافئین با احتمال پایین تر دیابت نوع 2 همراه است.

اشرف مدرس در ادامه اضافه نمود: نتایج یک تحقیق رجحان قهوه صاف شده را نسبت به قهوه ترک، قهوه بدون کافئین را نسبت به قهوه کافئین دار و ارتباط معکوس قوی تر درافراد گروه سنی زیر 60 سال را نشان داده است.

وی گفت: نتایج یک آنالیز دیگر نیز نشان داده است که قهوه معمولی و نه قهوه بدون کافئین در برابر دیابت نوع 2 در زنان همه گروه های قومی نسبت به مردان دارای اثر حفاظتی بسیار بیشتر بوده است.

اشرف مدرس توضیح داد: در این گزارش ها رابطه احتمالی میان مصرف قهوه و کاهش احتمال دیابت ذکر شده است. این نظریه ها عبارتند ازفرضیه صرف انرژی که حاکی از آن است که کافئین موجود در قهوه سبب تحریک متابولیسم و افزایش صرف انرژی می گردد و فرضیه کربوهیدرات متابولیک که طی آن تصور می گردد اجزای قهوه با تأثیر بر تعادل گلوکز درون بدن، نقش کلیدی بازی می نماید.

گردآوری: گروه هفت گنج

منبع: ایسنا

منبع: هفت گنج
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1925

به "قهوه بخورید تا دیابت نگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهوه بخورید تا دیابت نگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید