قاتل آرژانتین و برزیل تیم کوچکی نیست

به گزارش باتسک، وصال روحانی ، بولیوی حریف تدارکاتی روز سه شنبه ما، تا چه حد به درد تیم ملی فوتبال ما می خورد؟ در پاسخ باید گفت حریف انتخابی جدید کارلوس کی روش تیم استخوان درشت و فیزیکی و مایه داری است که اگر با اکثر نفراتش و با عزم جدی به میدان آید، عرق بچه های کی روش را حسابی درخواهد آورد.

قاتل آرژانتین و برزیل تیم کوچکی نیست

بولیوی از دیرباز صاحب یکی از تسخیرناپذیرترین قلعه ها و پایگاه ها در فوتبال دنیا بوده و آن قلعه جایی نیست به جز استادیوم ملی شهر لاپاز، پایتخت بولیوی. ویژگی منحصر به فرد لاپاز این است که 3600 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و جهش توپ و نوع فرود آمدن آن بر زمین و هرگونه واکنش اشیا و افراد در این مکان به شدت غیر عادی و به گونه ای است که انگار یک مسابقه فوتبال در بالای کوهی به ارتفاع 3600 متر به اجرا درآمده است. هرچقدر بازی در چنین نقطه ای به رغم سخت بودن برای مردان بولیوی آشنا و فرآیندی قابل غلبه است، برای حریفان این کشور و مسافرت نمایندگان به لاپاز فرآیند جانکاهی است که معمولاً آنها را به کلی از پای درمی آورد. آرژانتین قدرقدرت روزی در این مکان شش گل خورد و هیچ تیم بزرگی را در خطه آمریکای جنوبی نمی یابید که صابون بولیوی در لاپاز به تنش نخورده باشد و برزیل و اروگوئه و شیلی و کلمبیا هم در لاپاز لعنتی سر تسلیم فرود آورده اند و برخی اروپایی های نامدار هم در آنجا ساقط شده اند. با این حال مسابقه پس فردا نه در لاپاز بلکه در تهران انجام می گردد که هرچند آن هم شهر مرتفعی به حساب می آید اما میزان ارتفاع آن با چیزی که در شهر لاپاز وجود دارد، غیر قابل قیاس و این دو فرآیند به کلی متفاوت است. با این وجود تیمی که از کشور بولیوی پای در میدان های بین المللی می گذارد، معمولاً ترکیبی است که به آسانی تسلیم نمی گردد و هم مجری یک فوتبال فیزیکی بی رحمانه است و هم ارائه دهنده بخشی از فن و تکنیکی که فوتبال آمریکای لاتین همیشه به آن شهره بوده است. بدیهی است که میزان این مهارت های فردی و قوای تکنیکی و هوش فردی در قیاس با خدایان فوتبال منطقه - برزیل و آرژانتین - زیاد نباشد و بولیوی بیشتر نان قدرت فیزیکی و پیگیری و سرسختی اش را می خورد اما تیم فقیر و کوچک مانده ای هم در زمینه گشایش های فنی نیست و گلیمش را در این زمینه هم از آب بیرون می کشد. هنوز معلوم نیست بولیوی چه تعداد از نیروهای اصلی اش را به تهران می آورد و آیا برخی لژیونرهایش را برای دیدار با ایران فراخوانده است یا نه اما آنها با هر ترکیبی بیایند یک آزمایش قدرت واقعی و با ارزش برای یاران عزت اللهی و ابراهیمی و دنیابخش خواهند بود و باعث آمادگی و هماهنگی بیشتر تیمی می شوند که یکی از نقصان های اصلی اش در راه حضوری موفقیت آمیز در جام ملت های آسیا 2019 همچنان فقدان مسابقات تدارکاتی قوی و کافی است.

برد قاطع بولیوی در یانگون

تیم ملی بولیوی که قرار است سه شنبه، 24 مهر در استادیوم آزادی میهمان ایران باشد، در دیداری تدارکاتی مقابل میانمار به برتری رسید. بولیوی این بازی را با 3 گلی که به ثمر رساند با پیروزی به خاتمه برد. گل های بولیوی را لوئیس هاکوئین، مارسلو مارتینز و لئوناردو واکا در دقایق 5، 25 و67 وارد دروازه میانمار کردند. این بازی در استادیوم یانگون و در حضور 5 هزار تماشاگر برگزار گردید. شاگردان سزار فاریاس بعد از خاتمه بازی به ایران سفر می نمایند تا مقابل تیم ملی به میدان بروند. با توجه به برد مقابل میانمار، بازیکنان بولیوی انگیزه بالایی برای موفقیت مقابل تیم ملی ایران دارند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 305

به "قاتل آرژانتین و برزیل تیم کوچکی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاتل آرژانتین و برزیل تیم کوچکی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید