عوامل مؤثر در بهبود اختلال اضطراب

به گزارش باتسک، خبرنگاران/خراسان رضوی محققان دانشگاه بهداشت تورنتو دریافتند 70 درصد کانادایی هایی که دارای سابقه اختلال اضطراب فراگیر(GDA) بودند در حال حاضر بهبود یافتند و 40 درصد این افراد در شرایط بهداشت روانی عالی با سطح بالایی از رضایتمندی از زندگی و شادی قرار دارند.

عوامل مؤثر در بهبود اختلال اضطراب

به گزارش سای تک دیلی، اختلال اضطراب یکی از انواع رایج بیماری های مربوط به روان است، اما تا به امروز محققان اطلاع چندانی در خصوص عوامل مؤثر در بهبودی این بیماری کسب نکردند.

در این تحقیق جدید که توسط دانشگاه تورنتو انجام شد، سه سطح بهبودی در بیش از 2000 کانادایی باسابقه اختلال اضطراب فراگیر مشاهده شد.

در این تحقیق 72 درصد کانادایی ها باسابقه اختلال اضطراب فراگیر در شرایط بهداشت روانی خوبی هستند و تقریباً 40 درصد در شرایط بهداشت روانی عالی به سر می برند. در 60 درصد بیماران نیز مسائل روانی همچون اعتیاد، افکار مربوط به خودکشی، اختلال افسردگی یا اختلال دوقطبی در یک سال گذشته مشاهده نشده است.

سطح عالی بهداشت روانی این افراد در ماه گذشته شامل شادی یا رضایتمندی روزمره از زندگی و میزان بالایی از شادی و رفاه اجتماعی یا روانی بود.

همچنین در یک سال گذشته در این افراد نشانه های اختلال اضطراب فراگیر یا اختلال افسردگی مانند افکار مربوط به خودکشی و اعتیاد به مواد مخدر به طور کامل از بین رفته بود.

محقق ارشد این تحقیق، گفت: امکان بهبودی کامل حتی برای بیمارانی که سال های متمادی از این اختلال رنج می برند نیز وجود دارد.

وی در ادامه اضافه نمود: افرادی که حداقل یک نفر را در زندگی دارند که آنان را ازلحاظ احساسی حمایت می نماید سه برابر در شرایط روانی عالی تر، نسبت به کسانی که این حمایت را دریافت نمی نمایند، قرار دارند.

به گفته محقق دوم این پژوهش، بیمارانی که اختلال اضطرابی دارند، حامیان اجتماعی آنان که احساس ارزشمندی و تعلق خاطر و اعتمادبه نفس به آنان می دهند باعث ارتقاء بهبودی آنان می شوند.

به علاوه کسانی که دارای عقاید مذهبی و روحانی برای مقابله با مسائل هستند 36 درصد بیشتر از کسانی که این عقیده را ندارند در شرایط بهداشت روانی عالی تر به سر می برند.

همچنین محققان دریافتند که سلامت بدنی ضعیف، بی خوابی و سابقه افسردگی موانعی برای داشتن بهداشت روانی عالی است.

نتایج این تحقیق در نشریه Affective disorder منتشرشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1416

به "عوامل مؤثر در بهبود اختلال اضطراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل مؤثر در بهبود اختلال اضطراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید