عبدالملکی: نظام اداری کشور به شدت ضد کارآفرینی است ، جلسات شورای عالی کار هر دو ماه برگزار می گردد

به گزارش باتسک، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت هفته کارآفرینی در جمع کارآفرینان گفت: در حالی که قبلا صدور مجوز آکادمی های آزاد فنی حرفه ای حداقل 8 ماه طول می کشید، در حال حاضر با صدور اتوماتیک این مجوز ها به سه روز کاهش یافته است.

عبدالملکی: نظام اداری کشور به شدت ضد کارآفرینی است ، جلسات شورای عالی کار هر دو ماه برگزار می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حجت اله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز به مناسبت آغاز هفته جهانی کارآفرینی و در جمع کارآفرینان در محل وزارت کار گفت: نظام اداری کشور ما از دهه 1320 به شدت ضدکارآفرینی شکل گرفته است و با گذشت 43 سال از انقلاب هنوز ساختار های معیوب اداری را در هم نشکسته ایم.

وی گفت: آمریکا و انگلیس که از طراحان نظام اداری کشور ما در قبل از انقلاب بودند، در حالی که برای کشور های خودشان آغاز کسب و کار ها را خیلی آسان کردند، اما در قوانین ما که عمدتا مربوط به قبل از انقلاب است شرایط برای کارآفرینان نامساعد رقم خورده است، بنابراین باید اصلاحات اساسی در قوانین کسب و کار انجام گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این را هم که اتفاق خوبی در مجلس شورای اسلامی در زمینه کاهش زمان کسب و کار در قالب تسهیل نظام اعطای مجوز ها و کاهش مراحل اداری آغاز کسب و کار ها انجام شد، امیدواریم به این اصلاحات یاری کند.

وی این را هم گفت: البته در وزارت کار قبل از آن در مقیاس کوچک آغاز کردیم و اثر خارق العاده ای در آن دیدیم. در صدور مجوز آکادمی های فنی حرفه ای آزاد قبلا صدور مجوز 8 ماه طول می کشید، اما با تغییر فرایند این مجوز ها به صورت اتوماتیک کردن نظام صدور مجوزها، این زمان به سه روز کاهش یافت، به گونه ای که ظرف یک ماه 500 مجوز آکادمی فنی و حرفه ای آزاد صادر شد، در حالی که قبل از آن ظرف 6 ماه بین 20 تا 30 مجوز صادر می شد و بازار خرید و فروش مجوز ها با قیمت میلیاردی شکل گرفته بود که این مانع کارآفرینی بود.

عبدالملکی تأکید کرد: اولین کار این است که کارآفرینان را اذیت نکنیم و دبیرخانه شورای کسب و کار که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد از کارآفرینان حمایت و پشتیبانی کند.

وی گفت: اولین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم دو هفته قبل با حضور رئیس جمهور تشکیل شد که آقای رئیسی دستور داد ظرف یک ماه آینده جلسه دوم شورای عالی اشتغال هم تشکیل گردد و این سابقه نداشته که ظرف دو ماه جلسات شورای عالی اشتغال تشکیل گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اکوسیستم کارآفرینی به سمت مانع زدایی حرکت می نماید، گفت: باید حاکمیت، نظام بانکی و قوانین در خدمت کارآفرینان باشند و در جهت ترویج و تسهیل کارآفرینی تغییر نمایند و ما برای کارآفرینی از نظام آموزشی مانند آموزش و پرورش، آموزش عالی، آموزش پزشکی، سازمان تبلیغات، صدا و سیما و حوزه های علمیه جهت ترویج کارآفرینی استفاده می کنیم تا تعداد کارآفرینان در کشورمان افزایش پیدا کند.

عبدالملکی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی صندلی کارآفرینان متفاوت از گذشته خواهد بود و به اکوسیستم کارآفرینی کشور یاری می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2484

به "عبدالملکی: نظام اداری کشور به شدت ضد کارآفرینی است ، جلسات شورای عالی کار هر دو ماه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالملکی: نظام اداری کشور به شدت ضد کارآفرینی است ، جلسات شورای عالی کار هر دو ماه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید