طوفان حاره ای در کمین چابهار

به گزارش باتسک، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان حاره ای کیار پس از پیشروی بیش از 500 کیلومتری به سمت شمال غرب، اکنون در مدار 18 درجه شمالی و در فاصله 900 کیلومتری از بندر چابهار قرار گرفته است که باید شناورهای فرا ساحل استان از تردد در محدوده این طوفان خودداری کنند.

طوفان حاره ای در کمین چابهار

به گزارش خبرنگاران، محسن حیدری اضافه نمود: این طوفان تبدیل به طوفان حاره ای فوق العاده شدید نوع 4 شد که بیشینه سرعت باد در محدوده فعالیت آن به بیش از 250 کیلومتر بر ساعت می رسد. وی گفت: این طوفان بارش های سنگینی هم در محدوده فعالیت خود به همراه داشته است و هم اکنون طوفان با سرعت 13 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت به سمت شمال غرب است. بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود بیشینه سرعت طوفان طی روزهای آینده به 265 کیلومتر بر ساعت برسد.

وی با بیان اینکه توصیه می شود شناورهای دریایی جنوب استان از رفتن به دریا خودداری کنند، گفت: شناورهای فرا ساحل استان نیز از تردد در محدوده فعالیت این طوفان تا زمان فروکش کردن کامل آن خودداری کنند. همچنین شناورهای موجود در سواحل نیز به جای امن منتقل شوند. بر اساس اعلام هواشناسی طوفان کیار تا شنبه هفته آینده در شمال اقیانوس هند فعال و مقصد نهایی آن به سمت سواحل کشور عمان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 944

به "طوفان حاره ای در کمین چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان حاره ای در کمین چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید