صادرات 741 میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان در سال 98

به گزارش باتسک، مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: میزان صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان در سال 1398 بیش از 741 میلیون دلار توسط 350 شرکت تولیدی بوده است.

صادرات 741 میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان در سال 98

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، میرابوطالب بدری گفت: تعامل مستمر و پویا میان ساختار صادراتی و ساختار علمی، تحقیقاتی و فناوری کشور، بهبود زیرساخت های صادراتی محصولات دانش بنیان و ارتقای توان صادراتی این شرکت ها از مهم ترین اهداف سازمان توسعه تجارت ایران به منظور اﻓﺰاﯾﺶ ﺻﺎدرات ﻏﯿﺮﻧﻔﺘﯽ در دوران تحریم های ظالمانه است.

وی با اشاره به اهمیت بهره گیری از ظرفیت های حوزه محصولات دانش بنیان در رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی شرح داد: اتکا به توان علمی و پژوهشی داخلی، تجاری سازی نتایج تحقیقات و توسعه و به طور کلی آمیختگی و انتقال خلاقیت و نوآوری به ساختار صادراتی می تواند در تحول و بهبود صادرات کشور موثر باشد.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر ظرفیت های صادراتی شرکت های دانش بنیان اعلام نمود: میزان صادرات محصولات در این حوزه در سال گذشته بیش از 741 میلیون دلار توسط 350 شرکت دانش بنیان تولیدی بوده که بیشترین صادرات این حوزه به ترتیب به کشور های عراق به ارزش 152 میلیون دلار، روسیه به ارزش70 میلیون دلار، افغانستان به ارزش 61 میلیون دلار و سوریه به ارزش 56 میلون دلار است.

بدری در خصوص حوزه هایی که بیشترین صادرات را بر اساس ارزش دلاری در سال 98 داشته اند، تاکید کرد: مواد شیمیایی با 186 میلیون دلار، دارو با 152 میلیون دلار، فراورده های معدنی و فلزی با 99 میلیون دلار، فناوری اطلاعات و محتوای دیجیتال با50 میلیون دلار و مواد پلیمری با 48 میلیون دلار به ترتیب بیشترین صادرات را در سال گذشته به خود اختصاص داده اند.

برگزاری میز ملی توسعه صادارت محصولات دانش بنیان با هدف بررسی مسائل صادراتی، برگزاری دوره های آموزشی مقررات صادرات و واردات (ثبت سفارش) و پذیرش و اعزام هیات های تجاری از اصلی ترین برنامه های این سازمان در سال جاری در این حوزه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1689

به "صادرات 741 میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 741 میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید