تور ارمنستان ارزان: شرایط نو ارمنستان برای تزریق واکسن به گردشگران خارجی

به گزارش باتسک، بر اساس آخرین اخبار منتشر شده در رسانه های رسمی، سفیر ارمنستان در ایران اقامت حداقل 10 روزه گردشگران خارجی را شرط ارائه واکسن کرونا به آنها اعلام نمود.

تور ارمنستان ارزان: شرایط نو ارمنستان برای تزریق واکسن به گردشگران خارجی

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

آرتاشس تومانیان، سفیر ارمنستان در ایران اعلام نموده است که از تاریخ پانزدهم ژوئیه، برابر با 24 تیرماه تزریق واکسن تنها برای جهانگردانی مجاز است که بیش از 10 روز در ارمنستان اقامت داشته باشند. مقامات ارمنستانی اعلام نموده اند به کسانی واکسن تزریق می گردد که 10 روز در این کشور اقامت داشته باشند. این بدان معناست که افراد متقاضی دریافت واکسن باید یا جهانگرد باشند یا برای انجام کاری به این کشور سفر نمایند و احتیاج به تردد داشته باشند.

ماجرای تزریق واکسن به خارجی ها چه بود؟

در ابتدای کار، هدف اصلی دولت ارمنستان از تزریق واکسن به خارجی ها، درخواست های متعدد دریافت واکسن از سوی کارکنان بعضی نمایندگی های سیاسی خارجی و سازمان های بین المللی و افراد خارجی که به دلایل مختلف در ارمنستان اقامت دارند، اعلام شده بود.

در این میان بعد از شهروندان جمهوری ارمنستان و افرادی که در ارمنستان اقامت دائم دارند، بعضی شهروندان خارجی نیز از بخشی از خدمات واکسیناسیون این کشور بهره مند شدند که شهروندان ایرانی نیز از جمله آنها بودند.

بر اساس این گزارش، در این کشور فرآیند واکسیناسیون با بهره گیری از سه نوع واکسن اسپوتنیک وی، آسترازنکا و سینوواک به صورت رایگان و داوطلبانه و بدون در نظر گرفتن هیچ محدودیت سنی انجام می گیرد.

استقبال ایرانیان از تزریق واکسن در ارمنستان

این در حالی است که، استقبال مردم ایران از سفر به ارمنستان با هدف تزریق واکسن در کشورمان با اما و اگرهای بسیاری میان مردم و مسئولان روبه رو شده است.

بر این اساس، سخنگوی گمرک ایران پیرامون افزایش ترددهای مسافری میان ایران و ارمنستان گفته است: حدود یک ماه است که امکان تردد مسافر در مرز زمینی ایران با ارمنستان که از اواخر سال 98 به علت شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، بار دیگر باز شده است. در این مدت، تعداد ایرانی هایی که از مرز ایران به سمت ارمنستان حرکت می نمایند، از رقم روزانه 20 تا 30 نفر به روزی 390 تا 400 نفر افزایش یافته است.

بنابر اظهارات سیدروح الله لطیفی، از اول تیرماه بیش از 4هزار و 500 مسافر ایرانی برای تزریق واکسن وارد کشور ارمنستان شده اند. البته، اینکه برای سفر به ارمنستان فقط کافی است مسافران پاسپورت داشته باشند نیز شرایط را برای سفر مهیاتر نموده است.

طبق گفته این مقام مسئول، به محض ورود به ارمنستان از مسافران تست کرونا گرفته می گردد و در صورت منفی بودن این تست، به مسافر اجازه ورود به کشور ارمنستان داده می گردد.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود: با توجه به اینکه در مرز ورودی ارمنستان انجام تست کرونا با کندی انجام می گردد و به علت ازدحام در مرز این دو کشور، طرف ارمنستانی از ایران درخواست نموده اند، تا زمانی که افراد روی پل مشترک هستند، طرف ایرانی اجازه خروج مسافر را ندهد تا مردم دچار مشکل نشوند.

شنیده ها حکایت از این موضوع دارد که مسافرانی که برای تزریق واکسن به ارمنستان سفر می نمایند، باید فاصله چهار تا پنج ساعت بین مرز نوردوز تا ایروان را طی نموده و دو تا سه روز نیز بعد از تزریق واکسن در مرکز ارمنستان اقامت داشته باشند.

هیچ توری تحت عنوان تور واکسن در کشور فعالیت ندارد

در حالی کشورهایی مانند ارمنستان و بسیاری از کشورهای دیگر با بهره گیری از واکسن کرونا در حال رونق مجدد صنعت جهانگردی کشور خود هستند که معاون جهانگردی ایران به تازگی اعلام نموده است: براساس بخش نامه ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درخصوص ورود و خروج تورهای جهانگردی و مسافربری سختگیری های زیادی وجود دارد.

بنابر گفته های ولی تیموری بیشتر افرادی که در این مدت برای دریافت واکسن کرونا به ارمنستان سفر نموده اند به صورت خودجوش و انفرادی و یا در قالب یک گروه اقدام به انجام این کار نموده اند و به هیچ وجه از تورهای جهانگردی در این میان خبری نیست.

وی تاکید نموده است: هیچ توری تحت عنوان تور واکسن در کشور فعالیت نمی نماید و هیچیک از آژانس داران حق تبلیغ تور واکسن را ندارند؛ اگر چنین اقدامی از سوی فعالان این عرصه سر بزند قطعا تخلف است.

البته، درحال حاضر شاهد این موضوع هستیم که آژانس داران کشور، تور ارمنستان برگزار می نمایند و در این حین اگر برای مسافران این امکان فراهم گردد که واکسن بزنند واکسن خواهند زد، اما هیچ تعهدی برای تزریق قطعی واکسن وجود ندارد.

اخبارهای رسمی حکایت از این موضوع دارند که وزارت بهداشت ایران هیچ یک از واکسن هایی که در ارمنستان تزریق می گردد را تایید ننموده است. علاوه براین، با توجه به اینکه تزریق واکسن کرونا در چند مرحله اثربخش خواهد بود ممکن است تزریق فاز دوم این واکسن، ایرانیانی را که در کشور ارمنستان اقدام به دریافت واکسن نموده اند، با سردرگمی روبرو کند.

براساس این گزارش، جمهوری ارمنستان در ابتدا اعلام نموده بود که هیچ محدودیتی برای تزریق واکسن به جهانگردان وجود ندارد. چنانچه، چندی پیش اخباری به گوش می رسید مبنی بر اینکه بعضی از ایرانی ها تا مرز ایران و ارمنستان سفر نموده و در همان منطقه واکسن دریافت می نمایند. اما اکنون با مورد استقبال قرار گرفتن این طرح، ارمنستان سیاست دیگری در پیش گرفته و اعلام نموده است مسافری که به ارمنستان سفر می نماید باید 10 روز در این کشور اقامت داشته باشند و سپس واکسن کرونا را دریافت کند.

از این رو، بسیاری از مسوولان ایرانی معتقدند با توجه به سیاست نو دولت ارمنستان این روزها تزریق واکسن به مسافران در این کشور با کاهش جدی روبرو شده است.

منبع: علی بابا
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2612

به "تور ارمنستان ارزان: شرایط نو ارمنستان برای تزریق واکسن به گردشگران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: شرایط نو ارمنستان برای تزریق واکسن به گردشگران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید