رکوردهایی که قربانی پرسپولیس در جهت گلات شدند

به گزارش باتسک، پرسپولیس در فصول اخیر نه تنها عصر طلایی خود را سپری می نماید بلکه باید گفت در حال تجربه رویایی ترین دورانی است که تیمی در فوتبال ایران پشت سر گذاشته است. این 5 قهرمانی پیاپی با جابه جا کردن چندین رکورد تاریخ لیگ برتر همراه بود که آنالیز آن خالی از لطف نیست.

رکوردهایی که قربانی پرسپولیس در جهت گلات شدند

رکورد بیشترین قهرمانی پیاپی

قهرمانی های پرسپولیس از لیگ شانزدهم شروع شد و با 5 دوره متوالی رکورددار بیشترین قهرمانی متوالی در تاریخ لیگ برتر شد. رکوردی که تا پیش از این متعلق به سپاهان بود که از لیگ نهم تا یازدهم فاتح مسابقات شد. پرسپولیس در تاریخ خود سابقه 5 قهرمانی پیاپی در یک مسابقات را دارد که در دهه 60، پنج دوره متوالی قهرمان جام باشگاه های تهران شد و پرسپولیس در فصل بعد می تواند این رکورد خود را بهبود ببخشد.

برترین میانگین و مجموع امتیاز

شروع قهرمانی های پرسپولیس با یک طلسم شکنی همراه بود. از لیگ چهارم که فولاد قهرمان شد، سابقه نداشت تیمی میانگین امتیاز بیش از 2 امتیاز در هر بازی بدست آورد که پرسپولیس توانست آن را بشکند. پرسپولیس فرایند کسب میانگین بیش از 2 امتیاز در هر بازی را ادامه داد تا در 2 دوره اخیر، فصل را با 67 امتیاز و میانگین امتیاز خیره کننده 2.23 امتیاز در هر بازی به سرانجام رساند. پرسپولیس لیگ بیستم که تفاضل گل بهتری نسبت به دوره قبل دارد، برترین تیم تاریخ لیگ برتر است. پرسپولیس با این 67 امتیاز از نظر مجموع امتیازات با رکورد تاریخ لیگ برتر که در ادوار 18 تیمی ثبت شده بود برابر شد. سپاهان در لیگ های یازدهم و نهم و استقلال در دوازدهمین دوره لیگ چنین آماری را به جای گذاشته بودند.

زودترین و مقتدرانه ترین قهرمانی لیگ

پرسپولیس لیگ نوزدهم یک رکورد دیگر را از خود به جای گذاشت. این تیم 4 هفته قبل از سرانجام لیگ، قهرمانی اش را مسجل کرد که زودترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر است. پرسپولیس آن دوره را در شرایطی به سرانجام رساند که استقلال به اسم تیم دوم 14 امتیاز کمتر از پرسپولیس داشت که این بیشترین اختلاف امتیاز تیم اول با دوم در سرانجام فصل در تاریخ لیگ برتر است.

برترین عملکرد به اسم میزبان و مهمان

پرسپولیس قهرمانی این فصلش را مدیون کارنامه تحسین برانگیز در ملاقاتهای خانگی است. این تیم در 11 ملاقات متوالی در خانه به پیروزی رسید و با رکورد تاریخ لیگ برتر برابر شد و با میانگین امتیاز 2.72 امتیاز در هر بازی پیروز به ثبت برترین عملکردی که یک تیم در ملاقاتهای خانگی در تاریخ لیگ برتر کسب نموده شد. پرسپولیس فصل قبل چنین تجربه ای را در ملاقاتهای خارج از خانه داشت و با میانگین 2.33 امتیاز در هر بازی برترین مهمان ادوار تاریخ لیگ برتر لقب گرفت.

بیشترین برد و کمترین باخت

پرسپولیس در لیگ نوزدهم رکورد اعجاب انگیز دیگری از خود به جای گذاشت که حتی در ادوار 18 تیمی بی سابقه بوده است. سرخپوشان فصل را با 21 پیروزی به سرانجام رساندند که این رکورد تاریخ لیگ برتر است. پرسپولیس این فصل، تیمی شکست ناپذیر نشان داد و تنها متحمل یک باخت شد. پرسپولیس چنین آماری را در لیگ هجدهم هم از خود به جای گذاشته بود که این کمترین شکستی است که یک تیم در یک دوره از تاریخ لیگ برتر از خود به جای گذاشته است.

منبع: فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2351

به "رکوردهایی که قربانی پرسپولیس در جهت گلات شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردهایی که قربانی پرسپولیس در جهت گلات شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید