طراحی خانه باغ ویلایی: روش های طراحی و ساخت ویلای مقرون به صرفه در کردان چیست؟

به گزارش باتسک، امروزه شاهد ویلا سازی در نقاط مختلف ایران هستیم و به نوعی تبدیل به یک سرمایه گذاری شده است. هزینه ساخت ویلا با توجه به تمامی پارامترهای تاثیرگذار بسیار بالا می باشد. از این رو افراد زیادی در پی ساخت ویلای مقرون به صرفه هستند. ساخت ویلا با توجه به منطقه می تواند متفاوت باشد.

طراحی خانه باغ ویلایی: روش های طراحی و ساخت ویلای مقرون به صرفه در کردان چیست؟

جهت دریافت خدمات طراحی خانه باغ ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به عنوان مثال ساخت ویلا در کردان در مقایسه با یک منطقه دیگر متفاوت خواهد بود. با عبور از تمامی این موارد قصد داریم تا با شما نکاتی را به اشتراک بگذاریم که به وسیله آن ها می توانید نسبت به ساخت یک ویلای کم هزینه اقدام کنید.

چگونه ساخت ویلای مقرون به صرفه را آغاز کنم؟

برای اینکه بتوانید یک ویلا با هزینه کم را بسازید، در ابتدا باید یک کاغذ بیاورید و تمامی هزینه های که در ارتباط با آن هستند را بر روی کاغذ پیاده کنید. این هزینه ها می توانند شامل منطقه جغرافیایی، مصالح ساختمانی مورد نیاز و یا دستمزد کارگران باشد. بعد از اینکه تمامی هزینه ها را برآورد کردید، باید در پی راهی به منظور کمتر کردن این هزینه ها باشید. در ادامه شما را با برترین و ایده آل ترین روش های این کار آشنا خواهیم کرد.

·سعی کنید متراژ زمین را کوچک تر انتخاب کنید

یکی از برترین راه ها برای ساخت ویلای مالی این بوده که متراژ زمین را کوچک تر در نظر بگیرید. هر چقدر متراژ زمین بزرگ تر باشد، به برنامه ریزی بیشتر، مصالح بیشتر و در نهایت تعداد نیروهای بالاتری نیاز خواهد بود. افرادی که وظیفه ساختن ویلا را برعهده دارند، به روش های مختلفی می توانند دستمزد خود را دریافت نمایند.

فرض کنید یک پیمانکار به صورت روزانه قصد دریافت دستمزد خود را دارد. هر چقدر متراژ افزایش پیدا کند، کارگران هم باید مدت زمان بیشتری را صرف ساخت و ساز نمایند. پس اگر کم جمعیت هستید، به شما پیشنهاد می کنیم از زمین های کوچک تر استفاده کنید.

با توجه به اینکه قیمت مصالح ساختمانی بسیار بالاست، برای زمین هایی با متراژ بالاتر طبیعتا به مصالح بیشتری هم نیاز خواهید داشت. پس با یک انتخاب درست، ساخت ویلای مقرون به صرفه را آغاز کنید.

·به ابعاد ویلا توجه کنید

دومین راه چارهی که می توانیم از آن نام ببریم، کاهش ابعاد ویلا است. برخی انتخاب ها تنها بر اساس تجملات بوده و هیچ منطقی پشت آن ها نیست. اگر به فکر ساخت ویلای مقرون به صرفه هستید، از همان ابتدای راه باید هزینه ها را کنترل کنید. فرض کنید می خواهید برای یک ویلا تعداد زیادی اتاق، سرویس بهداشتی و… بسازید. تمامی این موارد علاوه بر مصالح به امکانات زیادی هم نیاز خواهند داشت. لوله کشی، برق کشی، خرید شیرآلات، مبلمان و… تنها نمونه ای از الزامات به شمار می فرایند.

تمامی این موارد باعث خواهند شد تا هزینه های ساخت و ساز بسیار افزایش پیدا نمایند. پس برای اینکه مالی تر رو به جلو بروید، از ویلا با ابعاد کوچک تر و تعداد اتاق های کمتر استفاده کنید.

برای ساخت ویلای مقرون به صرفه بر روی محوطه سازی مانور زیادی دهید

یکی از بخش هایی که افراد توجه و علاقه زیادی به آن دارند این بوده که محوطه ویلا را در برترین شکل ممکن بسازند. در واقع مانور زیادی بر روی آن می دهند. برای اینکه مالی تر پیش بروید، نیاز به ساده سازی دارید. اگر می خواهید ویلای شما نمای بسیار زیبایی داشته باشد، حتما نیازی نیست که بخواهید از آیتم های گران قیمت استفاده کنید.

یک راه چاره مالی این بوده که از یک باغبان بخواهید برای شما گل کاری انجام دهد. این کار نه تنها شما را به سمت ساخت ویلای مقرون به صرفه می کشاند، بلکه باعث خواهد شد تا بتوانید شاهد زیبایی و طراوت و در نهایت زندگی باشید.

بعلاوه بسیاری از افراد برای اینکه محوطه لوکس تر به نظر بیاید، از سنگ هایی با قیمت بالا برای تزئین استفاده می نمایند. همین ایده می تواند برای شما بسیار هزینه داشته باشد. از این رو به جای اینکه دور تا دور را با یاری سنگ های گران قیمت تزئین و زیبا کنید، از همان ایده کاشت و پرورش گل که مالی تر است، استفاده کنید.

·یک طراح کاربلد را برای نقشه ساختمان انتخاب کنید

از جمله مواردی که باعث می شود تا ساخت ویلای مقرون به صرفه ممکن شود، انتخاب یک طراح مناسب است. اگر یک طراح به میزان کافی متخصص و کاربلد باشد، می تواند از یک زمین با متراژ بسیار پایین، یک ویلای فوق العاده بیرون بیاورد. همه چیز بستگی به خلاقیت و حرفه ای بودن فرد دارد. بدون شک اگر طراحی یک ویلا اصولی و مطابق با استانداردهای موجود باشد، هزینه های مرتبط با ساخت و ساز را می تواند تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. پس به هیچ عنوان از این نکته مهم غافل نشوید.

ویژگی های طراح کاربلد

اگر در پی یک طراح با برترین ویژگی ها هستید، توجه به نکات زیر بسیار حائز اهمیت است. این نکات بسیار مهم بوده و می توانند به شما یاری بزرگی را نمایند.

  • فردی را انتخاب کنید که طراحی آگاهانه انجام می دهد. یعنی علاوه بر اینکه به سلیقه شما توجه می نماید، استانداردهای لازم را هم از یاد نبرد.
  • یک طراح خوب باید از صفر به صد برسد. این به خلاقیت فرد بر می شود. یعنی اگر شما یک زمین 40 متری به یک طراح نشان دادید، با تخصص خود بتوانید چیزی طراحی کند که با یک زمین 140 متری امکان پذیر بود.
  • از دادن مشاوره به شما خسته نشود.

در صورتی که به این سه نکته توجه کنید، علاوه بر اینکه می توانید شاهد ساخت ویلای مقرون به صرفه باشید، بلکه از ایده های ویژه نهایت لذت را خواهید برد.

·از مجموعه های ساخت و ساز یاری بگیرید

هر کاری برای اینکه بتواند به صورت اصولی پیش برود، نیاز به یک برنامه ریزی درست دارد. عدم وجود برنامه ریزی باعث خواهد شد تا در انجام کارها هیچگونه نظمی وجود نداشته باشد. به همین دلیل شاهد افزایش هزینه های جاری خواهید بود. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم از مجموعه هایی یاری بگیرید که در این راستا مشغول به فعالیت هستند.

استودیو ویلا وایت در کنار ممجوعه های آموت و خط معمار از جمله مجموعه های فعال در این زمینه به شمار می رود که با داشتن سال های تجربه در زمینه ساخت ویلای مالی و مقرون به صرفه، توانسته رضایت مشتریان را به سمت خود جذب کند. اگر شما هم می خواهید کارهایتان طبق یک اصول خاص پیش بفرایند، کافیست صفر تا صد پروژه را به ویلا وایت بپسارید تا تاثیر نظم و برنامه ریزی را با برترین کیفیت ممکن مشاهده کنید.

به این نکته در ساخت ویلای مقرون به صرفه توجه کنید

یک نکته مهمی که در رابطه با این موضوع باید به شما بگوییم این بوده که هیچوقت برای کم کردن هزینه های موجود از کیفیت مصالح کم نکنید. مصالح هرچقدر مرغوب تر باشند، به همان میزان هم قیمت بالاتری خواهند داشت. متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که افراد برای اینکه هزینه ها را کاهش دهند، از ابعاد آهن آلات کم می نمایند. این غیرقانونی ترین راهی است که هر فردی می تواند به سمت آن متمایل شود.

سخن آخر

در این مطلب شما را با راهکارهایی آشنا کردیم که برای ساخت ویلای مقرون به صرفه بسیار حائز اهمیت هستند. ساخت ویلا در کردان هزینه های مختلفی را با خود به همراه دارد. این هزینه ها بسیار بالا هستند. به همین دلیل با توجه به اوضاع مالی و بعلاوه قیمت بالای مصالح، باید از راه چاره هایی استفاده کنید که بتوانند باعث کاهش هزینه ها شوند. در این مطلب مهم ترین راهکارها را پیش روی شما گذاشتیم. شما با انتخاب یک مجموعه ساخت و ساز می توانید تمامی این نکات را پیاده سازی کنید و با صرف هزینه کم، صاحب یک ویلای بسیار شیک شوید.

منبع: وبلا وایت

منبع: اتاق
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2449

به "طراحی خانه باغ ویلایی: روش های طراحی و ساخت ویلای مقرون به صرفه در کردان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی خانه باغ ویلایی: روش های طراحی و ساخت ویلای مقرون به صرفه در کردان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید