روش نگهداری گوجه فرنگی در فریزر ، 3 روش مهم و کاربردی برای فریز کردن گوجه فرنگی

به گزارش باتسک، روش های خاصی برای نگه داری از گوجه فرنگی به صورت طولانی مدت در فریزر وجود دارد که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

روش نگهداری گوجه فرنگی در فریزر ، 3 روش مهم و کاربردی برای فریز کردن گوجه فرنگی

به گزارش خبرنگاران، گوجه فرنگی یکی از مهمترین و کاربردی ترین محصولاتی است که در آشپزی از آن استفاده می گردد و تقریبا برای درست کردن بسیاری از خورش ها یا سوپ ها به آن احتیاج دارید. گوجه فرنگی در فصل تابستان فراوان است؛ اما در فصل پاییز و زمستان کم می گردد؛ بعلاوه گوجه های فصل تابستان بسیار آبدار و خوشرنگ هستند، برعکس گوجه های فصل پاییز و زمستان که رنگ ندارند و معمولا سفت و خشک هستند.

به گزارش فرادید، بسیاری از کدبانوها در فصل تابستان سعی می نمایند مقداری گوجه فرنگی داخل فریزر ذخیره نمایند. ما در این مطلب می خواهیم سه روش کاربردی برای فریز کردن گوجه فرنگی را به شما آموزش بدهیم تا بتوانید با صرف زمان کم و اشغال کردن جای کمتری در فریزر، گوجه فرنگی را ذخیره کنید؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

1- یکی از روش های ذخیره کردن گوجه فرنگی این است که ابتدا گوجه فرنگی را بشویید؛ سپس آن را به صورت حلقه های کلفت برش بزنید. حالا روی یک سینی یا تخته گوشت سلفون بکشید و حلقه های گوجه فرنگی را کنار هم روی سلفون بچینید. اگر تعداد حلقه ها زیاد است، روی لایه اول سلفون بکشید و لایه دوم حلقه ها را روی سلفون بچینید. سینی حلقه های گوجه فرنگی را چند ساعت داخل فریزر بگذارید تا کاملا یخ ببندد؛ سپس از فریزر خارج کنید و حلقه های گوجه یخ زده را داخل کیسه فریزر یا زیپ کیف بریزید و داخل فریزر نگهداری کنید.

2- روش دوم برای ذخیره کردن گوجه فرنگی این است که گوجه ها را بعد از شستن خرد کنید و داخل کیسه زیپ کیف بریزید و بعد داخل فریزر نگهداری کنید.

3- روش سوم برای ذخیره کردن گوجه فرنگی این است که گوجه ها را بعد از شستن داخل مخلوط کن یا میکسر بریزید و آنها را کاملا میکس کنید؛ سپس گوجه میکس شده را داخل قالب سیلیکونی مخصوص کاپ کیک یا ته چین بریزید و آن را داخل فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزند. بعد از اینکه گوجه میکس شده یخ بست، آن را به راحتی از قالب جدا کنید و داخل کیسه فریزر بگذارید و بعد در فریزر نگهداری کنید. هر زمان که به گوجه فرنگی احتیاج داشتید، می توانید یکی از آنها را از کیسه فریزر خارج و به غذا اضافه کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 تیر 1402 بروزرسانی: 7 تیر 1402 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2873

به "روش نگهداری گوجه فرنگی در فریزر ، 3 روش مهم و کاربردی برای فریز کردن گوجه فرنگی" امتیاز دهید

1 کاربر به "روش نگهداری گوجه فرنگی در فریزر ، 3 روش مهم و کاربردی برای فریز کردن گوجه فرنگی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش نگهداری گوجه فرنگی در فریزر ، 3 روش مهم و کاربردی برای فریز کردن گوجه فرنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید