روستای میانکاله مکان تمرین تئاتر شد، نزدیکی انسان با طبیعت

به گزارش باتسک، یاسر خاسب بازیگر و کارگردان تئاتر و سرپرست گروه تئاتر بدن دیوانه درباره فعالیت جدید این گروه و فراوری اثری جدید به خبرنگاران گفت: قصد دارم برای فصل زمستان اثری جدید را فراوری و اجرا کنم که در فضای کارهای قبلی خودمان ولی تجربه ای جدید برای من است و در این نمایش هم اجراگر هم تماشاگر به چالش کشیده می گردد.

روستای میانکاله مکان تمرین تئاتر شد، نزدیکی انسان با طبیعت

وی با اشاره به اینکه اثر جدید گروه تئاتر بدن دیوانه احتیاج به یک بلک باکس برای اجرا دارد، اضافه کرد: در این اجرا فضای اجراگر و تماشاگر به هم نزدیک خواهد بود.

خاسب درباره زمان شروع تمرین های این اثر جدید که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است و بر اساس یک ایده شکل می گیرد، اظهار کرد: در محیط کشاورزی روستای میانکاله فضایی طبیعی برای تمرین های گروه بدن دیوانه تدارک دیدم؛ طرحی که سال ها روی آن کار می کردم.

این هنرمند تئاتر تاکید نمود: همه چیز در تهران از شرایط فضاها گرفته تا سالن ها و دانشگاه ها شبیه هم هستند و از استانداردی مشابه برخوردارند ولی فضایی که در روستای میانکاله تدارک دیده ام بسیار متفاوت و مهیج است. در سفرهایی که به کشورهای مختلف اعم از آمریکا و لهستان دارم با فضاهایی برای تمرین تئاتر روبرو شدم که باعث شد سال ها روی تدارک و راه اندازی فضای تمرینی در طبیعت، فکر و برنامه ریزی کنم.

وی یادآور شد: طی سال های اخیر بخشی از کارهای گروه بدن دیوانه از ایده تا اجرا در محیط روستای میانکاله شکل گرفته است.

خاسب هدف اصلی گروه تئاتر بدن دیوانه از راه اندازی فضای تمرین در طبیعت را ارتباط نزدیک انسان با طبیعت و تمرین بدون محدودیت تئاتر ذکر کرد.

کارگردان و بازیگر نمایش هایی چون هدیه مرموز، آکواریوم و گل در خاتمه سخنان خود گفت که از آبان ماه امسال دور جدید کارگاه های آموزشگاه بدن دیوانه شروع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 197

به "روستای میانکاله مکان تمرین تئاتر شد، نزدیکی انسان با طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای میانکاله مکان تمرین تئاتر شد، نزدیکی انسان با طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید