رهبران چین و کره شمالی به توافقی کلیدی دست یافتند

به گزارش باتسک، خبرگزاری کره شمالی از توافقی مهم بین رئیس جمهوری چین و رهبر کره شمالی اطلاع داد.

رهبران چین و کره شمالی به توافقی کلیدی دست یافتند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان کی نیوز، رسانه رسمی کره شمالی امروز در گزارشی نوشت که شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام نموده اند که به توافقی در مسائل مهم دست یافته اند.

این اظهارات در جریان نهار روز آدینه به میزبانی رهبر کره شمالی عنوان شد. روز گذشته آخرین روز سفر رسمی رئیس جمهوری چین به کره شمالی بود که با هدف تقویت اتحاد قدیمی درحین تشدید تنش بین پیونگ یانگ و واشنگتن صورت گرفت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی دراین باره نوشت: کیم جونگ اون و شی جین پینگ به این واقعیت اشاره کردند که در جریان پنج دور مذاکره طی اندکی بیش از یک سال دو طرف ارتباطات قوی و همچنین مذاکراتی عالی برای درک عمیق از یکدیگر انجام داده اند.

این خبرگزاری در ادامه گزارش داد: دو طرف به یک توافق در خصوص مسائل مهم دست یافتند که باعث تقویت اعتماد و ایجاد روابط محبت آمیز ویژه خواهد شد و طرفین از تمایل برای تقویت روابط محبت آمیز در آینده بدون توجه به شرایط بین المللی خبر دادند.

طبق این گزارش رئیس بخش ارتبابات بین الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین گفت که رهبران دو کشور به توافقی کلیدی برای رقم زدن فصلی جدید در روابط بین دو کشور و حفظ ثبات در شبه جزیره دست یافتند.

رئیس جمهور چین اوایل روز پنجشنبه وارد پیونگ یانگ شد. این نخستین سفر یک رئیس دولت چین به کره شمالی در 14 سال گذشته به شمار می رود. البته نشست روز پنجشنبه ، پنجمین دیدار رهبران دو کشور از سال گذشته تاکنون به شمار می رود. آخرین دیدار رهبران دو کشور ژانویه سال جاری در جریان بازدید رهبر کره شمالی از پکن بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 542

به "رهبران چین و کره شمالی به توافقی کلیدی دست یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبران چین و کره شمالی به توافقی کلیدی دست یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید