ناوهای آمریکا به جزایر دریای جنوبی چین نزدیک شدند

به گزارش باتسک، آمریکا تایید نموده است ناو حامل موشک های راهنمایی شونده هیگینز و ناوشکن آنتی تام مجهز به موشک های کروز، به 12 مایلی جزایر پاراسل نزدیک شده اند که چین بر مالکیت بر آنها تاکید می ورزد و از این بابت ابراز خشم نموده است.

ناوهای آمریکا به جزایر دریای جنوبی چین نزدیک شدند

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

این اتفاق درحالی می افتد که به گزارش خبرگزاری شینهوا ، چین در حال نظارت بر فرایند ارتباطات و تعاملات سران کره شمالی و آمریکاست و در کوشش است تا نشست دو کشور طبق موعد مقرر در ماه جاری میلادی در سنگاپور برگزار گردد.

اعزام ناوهای جنگی آمریکا به این منطقه تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که پنتاگون دعوت خود را از ارتش چین برای شرکت در رزمایش مشترککه ماه آینده میلادی در هاوایی برگزار می گردد پس گرفت.

آمریکا می گوید که چین درصدد نظامی کردن دریای جنوبی است اما پکن تاکید می ورزد که آرایش سامانه های دفاعی از جمله بمب افکن های این کشور در این پهنه آبی کوششی برای حراست از تمامیت ارضی است.

گزارش های انتقادی از چین بخصوص از سوی غربی ها و آمریکا حاکی است که این کشور در دریای جنوبی در حال ساخت شماری از جزایر مصنوعی است.

آمریکا و بعضی از کشورهای منطقه از جمله ویتنام و فیلیپین بارها درباره ساخت این جزایر با چین دچار منازعه شده اند.

پیش از این کشورهای ذی ربط گفته اند که چین در حال احداث یک جزیره مصنوعی در جزایر مورد منازعه پاراسل در دریای جنوبی است که احتمالا به عنوان یک بندرگاه مورد استفاده قرار خواهدگرفت.

این در شرایطی است که ویتنام و تایوان هم بر حق خود مبنی بر مالکیت بر جزایر پاراسل تاکید می ورزند و ساخت جزیره های مصنوعی می تواند دور تازه ای از تنش ها را میان طرفین به دنبال داشته باشد.

چین ادعاهای غربی ها و بعضی از کشورهای منطقه را قبول ندارد و بر این باور است که این جزایر و بیشتر بخش های این منطقه دریایی به پکن تعلق دارد.

روزنامه ساوت چاینا از هنگ کنگ می نویسد که چین نمی خواهد در مورد این مسایل با دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا شاخ به شاخ گردد اما طبیعتا کار ساخت جزایر مصنوعی را به شکل زنجیره ای متوقف ننموده است.

کارل تایر کارشناس آموزشگاه علوم دفاعی استرالیا می گوید که اگر چین می خواهد بر دریای جنوبی کنترل داشته باشد باید در پاراسل حضور خود را تثبیت کند.

چین در ماه های اخیر بارها در این منطقه رزمایش هایی برگزار نموده و هواپیماها و جنگنده هایش را به پرواز درآورده و موشک های زمین به هوا مستقر نموده است و می گوید این سرزمین متعلق به این کشور است.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 838

به "ناوهای آمریکا به جزایر دریای جنوبی چین نزدیک شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوهای آمریکا به جزایر دریای جنوبی چین نزدیک شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید