رتبه بندی 10 سلاح به یادماندنی فیلم های سینمایی بر اساس مقدار کشندگی

به گزارش باتسک، قهرمان ها ماهیتی فراتر از سلاح هایشان دارند اما در جذابیت های سلاح های مورد استفاده در نبردهای تن به تن و موقعیت های خطرناک هم هیچ شکی نیست. برخی از ابزارهای تخریبی که در فیلم های سینمایی به کار می فرایند گاهی به میزان ای شگفت انگیز هستند که کم کم ماهیت نمادینی پیدا می نمایند و به صورت مستقل و بدون قهرمان ها یا شرورها تعریف می شوند. بحث در خصوص این که کدام سلاح می تواند سلاح دیگر را شکست دهد، رایج است اما برخی از آن ها به خطرناک تر از سایرین هستند و صدر جدول مرگبارترین ها را به خود اختصاص می دهند.

رتبه بندی 10 سلاح به یادماندنی فیلم های سینمایی بر اساس مقدار کشندگی

برخی از این ابزارها به وضوح قدرت تخریبشان را نشان می دهند اما برخی را اگر از شخصیت های سینمایی جدا کنیم به صورت غیرقابل پیش بینی خطرناک می شوند. این شما و این 10 سلاح نمادین فیلم های سینمایی بر اساس میزان کشندگی.

10- شلاق ایندیانا جونز خیلی بیش تر از یک ابزار معمولی است

ایندیانا جونز در طول ماجراجویی های خطرناک و هیجان انگیزش از سلاح های زیادی استفاده می نماید اما بدون شک شلاق معروفش را خیلی خیلی دوست دارد و قطعا مخاطبان هم همین احساس را نسبت به این ابزار دارند. شلاق در کنار کلاه لبه دار حالا دیگر بخشی از تصویر نمادین ایندیانا جونز است.

جونز در همه فیلم هایش از شلاق استفاده می نماید و البته به صورت معمول ابزاری نیست که قهرمان ها به عنوان اولین و برترین انتخاب به سراغش بروند. اگرچه او بیش تر در نبردهایش از شلاق استفاده می نماید اما خیلی بیش تر از یک سلاح معمولی است و کاربردهای دیگری هم دارد که از جمله آن ها می توان به ابزاری برای کوهنوردی و تاب خوردن اشاره نمود.

شلاق در یک مبارزه تن به تن و مستقیم فاقد قدرت لازم برای توقف دشمن است و معمولا به عنوان ابزاری برای ترساندن و خلع سلاح استفاده می شود، حتی خود ایندیانا جونز هم ترجیح می دهد در موقعیت های خطرناک اسلحه بکشد و بی خیال حرکات آکروباتیک با شلاق نمادینش شود.

9- بسته های پروتون سلاح ترسناکی برای ارواح هستند

وقتی صحبت از سلاح هایی می شود که به طور خاص برای هدف مشخصی طراحی شدند، هیچ ابزاری بهتر از بسته های پروتون شکارچیان ارواح (Ghostbusters) عمل نمی نماید. این سلاح به صورت انحصاری برای مبارزه با ارواح طراحی شده و با آزاد کردن جریانی از پروتون ها بار منفی ارواح را خنثی می نماید و آن ها را به دام می اندازد. بسته های پروتون بدون شک موثرترین سلاح فیلم های سینمایی برای شکست ارواح است اما وقتی صحبت از انسان ها به میان می آید کارایی چندانی ندارد.

در حقیقت بسته های پروتون بسیار مفید هستند اما واضح است برای مبارزه با انسان ها طراحی نشدند. آن ها می توانند اندازهی نیروی جنبشی و رگباری از جرقه ایجاد نمایند که طبیعتا عملکرد محدودی مقابل اهداف انسانی دارد.

8- سپر کاپیتان آمریکا هم تدافعی و هم تهاجمی است

تا به حال هیچ کدام از سلاح هایی که در جهانی سینمایی مارول به کار رفته اند نتوانستند جایگاه نمادین سپر کاپیتان آمریکا را از آن خود نمایند. این سپر با ویژگی های منحصربه فردش به عنوان یکی از قدرتمندترین سلاح های MCU و حتی تاریخ سینما شناخته می شود اما پیش از پرداختن به نقاط قوت و ضعف آن بهتر است برویم به سراغ چگونگی پیدا شدن سر و کله آن در جهانی سینمایی مارول.

از این سلاح برای نخستین بار در فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو (Captain America: The First Avenger) رونمایی شد و طبیعتا قدمت بسیار زیادی در کمیک های مارول دارد. یکی از ویژگی های اصلی این سلاح شکل دایره ای است که به کاپیتان آمریکا اجازه می دهد از زوایای مختلف آن به سهولت استفاده کند اما جالب است بدانید سپر کمیک بوکی کاپیتان آمریکا در ابتدا دایره نبود و در طول زمان به این شمایل تبدیل شد.

اما ویژگی دیگر سپر که آن را به یکی از قدرتمندترین سلاح های ابرقهرمانی تبدیل نموده، جنس آن است. این سلاح از عنصر ویبرانیوم ساخته شده که یکی از مستحکم ترین فلزات جهانی مارول است؛ بنابراین سپر کاپیتان آمریکا به میزان ای مستحکم است که تقریبا در مقابل هر ضربه شدیدی به خوبی دوام می آورد، ضربه های محکمی را به هدف وارد می نماید و حتی می توان از ارتفاع زیاد پرید و به یاری آن سالم وی زمین فرود آمد.

نقطه قوت اصلی سلاح کاپیتان آمریکا قدرت دفاعی بسیار بالای آن است به طوری که محافظت خوبی در برابر هر سلاح قدرتمند دیگری دارد. بعلاوه به عنوان یک سلاح تهاجمی هم کاربرد دارد و نیروی لازم برای برش را ایجاد می نماید. در بسیاری از فیلم ها شاهد ضربات مرگبار کاپیتان آمریکا با این سلاح بوده ایم اما در هر صوت در مقایسه با قدرت دفاعی آن به عنوان ویژگی ثانویه شناخته می شود.

در نهایت اگرچه این سپر در دستان کاپیتان آمریکا بسیار باشکوه و دیدنی است و او بهتر از هر کسی می تواند از آن استفاده کند اما ماهیت مستقل خودش را دارد و تا به امروز در جهانی مارول در دستان شخصیت های دیگر هم دیده شده است.

7- شمشیر بئاتریس کیدو تیزترین سلاح کره زمین است

بئاتریس کیدو ملقب به عروس در فیلم های بیل را بکش (Kill Bill) کوئنتین تارانتینو از نمادین ترین شخصیت های زن مبارز در تاریخ سینما است و صد البته شمشیر سامورایی معروفش هم همین شرایط را دارد. این سلاح به وسیله سامورایی و شمشیرساز بزرگ هاتوری هانزو ساخته شد و برندگی و قدرت فوق العاده ای داشت. بئاتریس در مبارزه با دیوانه 88 و دوئل با اورن ای شی از آن استفاده کرد.

اگرچه او در حملات انتقام جویانه اش از سلاح های متعددی استفاده می نماید اما بدون شک این شمشیر همان سلاحی است که بسیار دوستش دارد و ارتباط خوبی با آن می گیرد. بعلاوه گفته می شود برترین سلاحی است که به وسیله هاتوری هانزو افسانه ای ساخته شده و قدرت آن به میزان ای است که می تواند هر چیزی را برش دهد؛ با این اوصاف اصلا عجیب نیست که کیدو پیروز شد تنها پس از چند دقیقه مبارزه، جمجمه اورن ای شی را ببرد.

6- پنجه های ولورین تقریبا می توانند هر چیزی را برش دهند

ولورین یکی از قدرتمندترین اعضای مردان ایکس است و پنجه های برنده اش به عنوان اصلی ترین سلاح او به حساب می آیند. این شخصیت با سری فیلم های مردان ایکس به سینما راه یافت و هیو جکمن نقش آفرینی او را بر عهده داشت. پنجه های ولورین خیلی زود از سوی مخاطبان مورد توجه نهاده شد و در حال حاضر لقب یکی از محبوب ترین سلاح های تاریخ سینما را یدک می کشد. پیش از پرداختن به این سلاح عجیب کمی با شخصیت ولورین و چگونگی شکل گیری پنجه هایش آشنا شویم.

ولورین یا لوگان که با نام اصلی جیمز هاولت هم شناخته می شود یکی از شخصیت های کمیک های مارول است که بعدا به خاطر قدرت های ابر انسانی اش به گروه مردان ایکس می پیوندد. او در حقیقت یک جهش یافته است که در اثر اتفاق ناگهانی که در دوران کودکی تجربه می نماید توانایی های فراطبیعی کسب می نماید که از جمله آن ها می توان به خوددرمانی و همین پنجه های عجیب و غریب اشاره نمود.

این پنجه ها در ابتدا سه زائده استخوانی تیز بودند که زیر پوست و استخوان ساعد دست های ولورین قرار می گرفتند و او می توانست هر زمان که اراده کند آن ها را از زیر پوست دستش بیرون بیاورد و به دشمنان ضربه بزند. البته این کار با خونریزی شدید دستانش همراه بود ولی خون به علت توانایی خود درمانی خیلی زود بند می آمد. پنجه های استخوانی مستحکم بودند اما پس از این که ولورین در یک آزمایش ژنتیکی- هسته ای شرکت می نماید با آدامانتیوم که یکی از قوی ترین فلزات جهانی مارول است، پوشیده و قدرت او را چند برابر می نماید.

پنجه های ولورین در حالت استخوانی هم به میزان ای قوی بود که می توانست به راحتی انسان ها را بکشد اما پس از این که با آدامانتیوم پوشیده شد تقریبا قدرت بریدن هر چیزی را دارد و همین مورد هم او را به یکی از قوی ترین شخصیت های مارول تبدیل می نماید.

5- مگنوم هری کثیف یک توپ دستی تمام عیار است

هری کالاهان شخصیت اصلی مجموعه فیلم هری کثیف (Dirty Harry) مورد جالبی است و صد البته تفنگش هم به میزان خودش در تاریخ سینما نمادین است. این اسلحه در مهم ترین و معروف ترین سکانس های همه فیلم ها حضور دارد. تفنگی که هری در مبارزات مرگبار با انواع و اقسام مجرمان از آن استفاده می نماید، یک هفت تیر مگنوم مدل 29.44 اسمیت وسون است.

مگنومی که در فیلم هری کثیف حضور دارد برای مدت کوتاهی یکی از قدرتمندترین تفنگ های دستی در سراسر جهان لقب گرفته بود و هنوز هم یکی از کشنده ترین سلاح های جهان به شمار می رود. این تفنگ می تواند در محدوده خاص خودش، هر هدف متحرک و ثابتی را از پا درآورد. البته تفنگ های دستی ممکن است نسبت به سایر سلاح های این لیست معمولی تر به نظر برسد اما این در خصوص مگنوم هری کثیف صدق نمی نماید و بدون شک یکی از کشنده ترین سلاح های جهان است.

4- تفنگ پالسی M41A می تواند زنومورف ها را نابود کند

پیش از این که به سراغ این سلاح قدرتمند برویم، به این سوال پاسخ می دهیم که اصلا زنومورف ها چه موجوداتی هستند؟ سر و کله زنومورف ها برای نخستین بار در فیلم بیگانه (Alien) محصول 1979 پیدا شد و در حقیقت موجودات خون خوار فضایی بودند که ظاهری شبیه حشرات غول پیکر داشتند. آن ها به سفینه نوسترومو حمله کردند و همه جا را به خاک و خون کشیدند. البته علاقه ریدلی اسکات و مخاطبان به این موجودات به میزان ای بود که در دنباله های سینمایی دیگر هم حضور پیدا کردند.

دومین حضور زنومورف ها در این فرنچایز به قسمت دوم به نام بیگانه ها (Aliens) محصول سال 1986 مربوط می شود اما با یک تفاوت اصلی نسبت به قسمت اول؛ علیرغم خطرناک بودن دیگر یک تهدید غیرقابل توقف به حساب نمی آمدند، کشتن آن ها کاملا ممکن بود و در بسیاری از صحنه های فیلم شاهد نابود شدن تعداد زیادی از آن ها بودیم.

علت اصلی این بود که تفنگداران دریایی استعماری نسبت به خدمه سفینه نوسترومو بسیار مجهزتر بودند. مهم ترین سلاح آن ها تفنگ پالسی M41A بود. این تفنگ یک سلاح قوی، قابل اعتماد و مشهور برای کشتن انواع و اقسام بیگانگان فضایی از جمله زنومورف ها بود و در کسری از ثانیه آن ها را از پا درمی آورد.

3- شمشیر نوری جنگ ستارگان یکی از زیباترین سلاح های تاریخ سینما است

شمشیر نوری جنگ ستارگان یک از نمادین ترین سلاح های آثار علمی- تخیلی در تمام دوران است. قدمت این سلاح به سال 1977 برمی شود و برای نخستین بار در جنگ ستارگان اپیزود چهارم: امید تاره (Star Wars: A New Hope (Episode IV)) ظاهر شد. تیغه این شمشیر از پلاسما ساخته شده که تقریبا می تواند هر چیزی را برش دهد و معمولا جدای ها و دشمنانشان سیت ها از آن استفاده می نمایند.

جالب است بدانید شمشیر نوری در طول فیلم های جنگ ستارگان به رنگ های مختلفی دیده می شود که این رنگ ها متناسب با جایگاه شخصیتی که از آن استفاده می نماید، طیف ها مختلفی از قرمز و سبز گرفته تا سفید را در برمی گیرد. در هر صورت نمی توان منکر کشنده بودن این سلاح شد، پلاسمای داغ می تواند به هر چیزی نفوذ کند و همین ویژگی هم مبارزی که از این شمشیر استفاده می نماید را تقریبا غیرقابل توقف می نماید.

2- چوب دستی ها فراتر از سلاح های معمولی هستند

و اما نوبتی هم باشد نوبت جهانی جادویی و خوش رنگ و لعاب هری پاتر است که میلیون ها نوجوان در سراسر جهان ساعات طولانی را در آن گذراندند و آرزو کردند ای کاش واقعیت داشت و می توانستند فنون جادوگری را مثل هری پاتر و دوستانش در مدرسه هاگوارتز یاد بگیرند.

یکی از ابزارهایی که در جهانی هری پاتر میان همه جادوگران یکسان است چوب دستی است. در حقیقت هر جادوگری که می خواهد وارد مدرسه هاگوارتز شود اول باید برای خودش یک چوب دستی مناسب تهیه کند و سپس به سراغ آموختن رموز جادوگری برود. چوب دستی ها ابزار همه کاره ای هستند که حضورشان در زندگی جادوگران مثل اکسیژن است. از آن ها می توان برای باز کردن قفل، تمیز کردن خانه، روشن کردن چراغ و صدها کار به ظاهر بی اهمیت دیگر استفاده کرد اما این همه ماجرا نیست و جنبه های مرگباری هم دارند.

چوب دستی ها سلاح های همه کاره ای هستند و جادوگران می توانند به یاری آن ها و به وسیله طلسم های مختلف به دشمنانشان آسیب بزنند؛ از درد، مرگ و خنده های غیرقابل کنترل گرفته تا شناور کردن و کنترل فکر. با این اوصاف چوب دستی یکی از خطرناک ترین سلاح های تاریخ سینما است و یک تنه مثل ارتش بزرگ و مجهزی عمل می نماید که توانایی نابود کردن هر موجودی را دارد.

در انتها ذکر این نکته لازم است که جنس و میزان چوب دستی های جادوگران کاملا اختصاصی است و متناسب با کسی که از آن ها استفاده می نماید تغییر می نمایند مثلا از معروف ترین موادی که در ساخت آن ها استفاده می شود می توان به پر ققنوس، قلب اژدها، موی تک شاخ و … اشاره نمود.

1- حلقه یگانه قدرت سائورون را در خود دارد

داستان اصلی ارباب حلقه ها حول محور حلقه یگانه و قدرت وحشتناک آن می شود. این حلقه اندازه قابل توجهی از قدرت ارباب تاریکی یا سائورون را در خودش دارد. حلقه یگانه از سایر حلقه های قدرت، قوی تر است و گفته می شود اگر به دست یک فرد لایق و توانمند برسد، حتی می تواند خود سائورون به عنوان سازنده و منبع قدرت اصلی حلقه را هم سرنگون کند. البته ویژگی ترسناک حلقه این است که کم کم او را به سمت تاریکی و پلیدی سوق می دهد، حتی اگر در ابتدا هیچ نیت بدی نداشته باشد!

هر کسی که حلقه یگانه را به دست می آورد و از آن استفاده می نماید، غیرقابل توقف می شود؛ بنابراین اگر قرار بود در ارباب حلقه ها سائورون دوباره حلقه اش را به دست می آورد، سناریوی آخرالزمانی رقم می خورد.

لیست سلاح های مرگبار و نمادین فیلم های سینمایی با حلقه یگانه ارباب تاریکی به انتها رسید. شما دوست دارید چه موردی را اضافه کنید؟

منبع: cbr

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2620

به "رتبه بندی 10 سلاح به یادماندنی فیلم های سینمایی بر اساس مقدار کشندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه بندی 10 سلاح به یادماندنی فیلم های سینمایی بر اساس مقدار کشندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید