راه اندازی سامانه های غیرحضوری جهت انجام فرآیند های بیمه سلامت

به گزارش باتسک، مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت از راه اندازی سامانه های غیرحضوری جهت انجام فرآیند های بیمه گری از طریق بیمه شدگان این سازمان خبر داد.

راه اندازی سامانه های غیرحضوری جهت انجام فرآیند های بیمه سلامت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، داوود حاجی قاسمعلی درباره سامانه های غیرحضوری جهت انجام فرآیند های بیمه گری به وسیله بیمه شدگان این سازمان بیان نمود: با توجه به توقف چاپ دفترچه های کاغذی بیمه سلامت، بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت می توانند فرآیند های بیمه گری را به وسیله سامانه های غیرحضوری این سازمان هم انجام دهند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت می توانند با ورود به سامانه به آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/isc پس از وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه و دریافت کد ورود با پیامک، اطلاعات هویتی و بیمه ای خود را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: همچنین امکان ثبت اطلاعات هویتی متقاضیان بیمه سلامت، اطلاعات محل سکونت و بارگذاری عکس به وسیله سرپرست خانوار، امکان ثبت اطلاعات سایر اعضای خانواده، امکان ثبت درخواست پوشش بیمه برای صدور اولیه بیمه سلامت همگانی که تا شهریور ماه امسال بدون ارزیابی وسع انجام می شود هم به وسیله سامانه امکان پذیراست. همچنین امکان ثبت درخواست جهت برقراری پوشش بیمه ای در صندوق بیمه سلامت ایرانیان هم به وسیله سامانه مقدور است.

حاجی قاسمعلی بیان نمود: همچنین بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت می توانند با ورود به سامانه غیرحضوری سازمان به آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc خدمات غیرحضوری دریافت کنند. امکان تمدید پوشش بیمه ای به وسیله بیمه شده در صندوق های روستاییان و بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان و بدون ارزیابی وسع تا شهریور ماه امسال به وسیله سامانه برقرار است.

وی افزود: با توجه به اینکه چاپ دفترچه های کاغذی در صندوق های ایرانیان، بیمه سلامت همگانی و روستاییان متوقف شده، هزینه چاپ دفترچه هم از بیمه شدگان دریافت نمی شود. همچنین چاپ دفترچه کاغذی در صندوق های کارکنان دولت و سایر اقشار هم از ابتدای تیر ماه متوقف می شود.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: همچنین صدور برگ مشخصات دفترچه بیمه سلامت هم در تمام صندوق ها از ابتدای مهر ماه متوقف شده و بیمه شدگان می توانند فقط با ارائه کارت ملی و در صورت معتبر بودن پوشش بیمه ای، از خدمات بیمه سلامت در مراکز درمانی استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2349

به "راه اندازی سامانه های غیرحضوری جهت انجام فرآیند های بیمه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه های غیرحضوری جهت انجام فرآیند های بیمه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید