راهنمای انتخاب اسپیس مناسب برای غرفه های نمایشگاهی

به گزارش باتسک، یکی از کاربردی ترین سازه ها در غرفه سازی، مهندسی سازه و معماری، اسپیس فریم ها هستند که به آن سازه فضایی نیز گفته می گردد. این سازه دارای ترکیبی سخت و سفت است که دارای چندین پایه بوده و در یک الگوی هندسی به یکدیگر قفل شده اند. مزیت های بالای این سازه باعث کاربرد گسترده آن شده ولی باید بتوان نمونه متناسب با احتیاج و کاربرد خود را انتخاب کرد. در ادامه به بعضی از نکات مهم در مورد انتخاب این سازه برای ساخت غرفه ها در یک فضای محدود می پردازیم.

راهنمای انتخاب اسپیس مناسب برای غرفه های نمایشگاهی

راهنمای انتخاب اسپیس از لحاظ نوع سازه

کسانی که در پی خرید اسپیس مناسب برای غرفه های نمایشگاهی هستند، در ابتدا باید به نوع آن توجه داشته باشند. در طراحی و ساخت اسپیس ها از چندین سیستم مختلف استفاده شده که هر کدام از آنها دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند. طبقه بندی انواع اسپیس ها به ترتیب چیدمان عناصر آن به صورت زیر می باشد.

  • اسپیس فریم های سه لایه: سه لایه عناصر اسپیس فریم ها با میله های مورب در این ساختار به یکدیگر متصل هستند. ساختار کلی در این نوع سازه ها اکثرا صاف است.
  • اسپیس فریم دو لایه: دو لایه از عناصر موازی می باشند که با میله های مورب به یکدیگر متصل می شوند.
  • اسپیس فریم تک لایه: به عنوان یک لایه عناصر در سطح سازه ها استفاده می شوند.
  • اسپیس فریم برای گنبدهای کروی: حالت کروی شکل دارند که برای طراحی سازه های پیچیده و هرمی شکل به کار می روند.
  • اسپیس فریم طاق های بشکه ای: این نوع سازه احتیاج به هیچ پشتیبانی اضافی ندارد.
  • اسپیس فریم سازه های سقفی اسپیس پلین: این سازه از چندین زیرساخت مسطح تشکیل شده که تمام ساختار آن به وسیله مورب ها پشتیبانی می گردد.

انتخاب رجحانن نوع اسپیس فریم برای غرفه های نمایشگاهی

در انتخاب اسپیس مناسب باید به نوع سازه و کاربرد آن توجه داشت. نمی توان هر اسپیس فریمی را برای ساخت هر مدل سازه ای استفاده کرد. تنوع طراحی هر کدام از اسپیس فریم ها با توجه به احتیاج و شرایط مختلف کاربران در طول زمان اجرا شده شده است. فردی که قصد طراحی و ساخت یک سازه کروی شکل را دارد، باید سراغ اسپیس فریم هایی متناسب با احتیاج خود برود. انتخاب رجحانن نوع اسپیس ها برای کسانی که تجربه و اطلاعاتی در این زمینه ندارند، کار چندان راحتی نخواهد بود. برای اطمینان از تهیه رجحانن نوع سازه، بهتر است از کارشناسان این حوزه هدایت گرفت.

انتخاب اسپیس مناسب از لحاظ ابعاد

نمی توان نسبت به ابعاد این سازه در راهنمای انتخاب اسپیس مناسب برای غرفه های نمایشگاهی بی تفاوت بود. بعد از تنوع نوع، طراحی اسپیس ها در مقدار های مختلف باعث شده تا دامنه کاربرد آن توسعه یابد. در شرایطی که بیشترین کاربرد این سازه در ساخت غرفه های نمایشگاهی است، ابعاد متنوع این سازه می تواند اجرای کار در فضاهای محدود را بسیار راحت تر کند.بدیهی ست که با داشتن ابعاد مناسب، نصب اسپیس هم به راحتی به وسیله نصاب انجام می گردد

معمولا نمایشگاه ها در مکان های مختلف باز و بسته برپا می شوند که در بعضی از شرایط، فضا برای غرفه سازی ها محدود است. در چنین شرایطی باید از اسپیس هایی با ابعاد کوچک تر استفاده کرد.

انتخاب اسپیس مناسب از لحاظ نوع جنس

کسانی که ایمنی و استحکام سازه برایشان اهمیت دارد باید در راهنمای انتخاب اسپیس مناسب برای غرفه های نمایشگاهی دنبال اطلاعات مربوط به جنس و کیفیت این سازه باشند. در ساخت اسپیس فریم ها از انواع فلزات مثل آهن، فولاد و آلومینیوم استفاده می گردد که هر کدام از آنها کیفیت و استحکام خاصی را به سازه می دهند. مقاوم ترین نمونه های این سازه از جنس فولادی هستند که در صورت نصب استاندارد، باعث کیفیت و پایداری بالا در غرفه های نمایشگاهی و سایر سازه ها خواهد شد.

علت رجحان اسپیس فریم ها در غرفه سازی

با آنالیز تمام زوایا و نکات مهم در راهنمای انتخاب اسپیس مناسب برای غرفه های نمایشگاهی، می توان به رجحان این سازه نسبت به سایر موارد پی برد. مقدار استفاده از اسپیس فریم ها در دو دهه گذشته به صورت قابل توجهی افزایش پیدا نموده که به علت ویژگی های این سازه است. وزن سبک، استحکام و انعطاف بالای اسپیس ها باعث شده تا از آن برای ساخت و راه اندازی بناهای موقت و دائمی استفاده گردد. این سازه در برابر وزن سبکی که دارد، از استحکام و پایداری لازم برای راه اندازی یک بنای مستحکم و ایمن برخوردار است.

مزایای کاربرد اسپیس فریم ها در غرفه های نمایشگاهی

داشتن اطلاعات از مزایای این سازه هنگام راهنمای انتخاب اسپیس مناسب برای غرفه های نمایشگاهی، باعث تغییر ذهنیت مخاطبان نسبت به محصول می گردد. بعضی از مهمترین مزیت های موجود در انواع اسپیس فریم ها شامل موارد زیر می باشد.

  • وزن این سازه بسیار سبک است.
  • هزینه حمل و نقل برای این نوع سازه کم بوده و فرآیند کلی حمل و نقل آن نیز آسان می باشد.
  • دارای بالاترین لرزه خیزی در مقایسه با سایر فریم ها هستند.
  • توانایی قابل توجهی برای پوشاندن زمین های زیادی در زیر یک سازه بدون پشتیبانی داخلی و در ارتفاع کم ارائه می کند.
  • هزینه تمام شده این سازه در مقایسه با روش های دیگر مقرون به صرفه است.
  • رجحانن گزینه در منطقه ها باز به شمار می آید.
  • قابلیت نگهداری در فضای کوچک و استفاده مجدد را دارد.
  • امکان تغییر مساحت پایه این سازه در مدت زمان بسیار کوتاه وجود دارد.

یکی از مهمترین فاکتورهایی که هنگام انتخاب اسپیس مناسب برای غرفه های نمایشگاهی باید عنوان گردد، آنالیز رنج قیمت این سازه است. همان طور که در ابتدا نیز به آن اشاره شد، اسپیس فریم ها در انواع و نمونه های متنوعی طراحی می شوند که امکان اجرای آنها با انواع فلزات و در ابعاد گوناگون وجود دارد. متناسب با تغییر ویژگی های این سازه، رنج قیمت آن نیز متغیر خواهد بود. یکی دیگر از فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت این سازه، تازه یا دست دوم بودن آن است. به صرفه بودن قیمت اسپیس فریم دست دوم باعث شده تا کسانی که بودجه محدودی دارند، بتوانند از این گزینه برای راه اندازی غرفه های نمایشگاهی خود استفاده نمایند.

کلام آخر

اگر در پی سازه ای مستحکم، سبک و انعطاف پذیر برای غرفه های نمایشگاهی خود هستید، اسپیس گستران انتخاب خوبی است.اسپیس گستران با آدرس https://spacegostaran.com با ارائه انواع اسپیس فریم های باکیفیت، در ابعاد و طرح های متنوع، راه حلی ایده آل برای فضاهای محدود و پروژه های موقت یا دائمی فراهم می نماید.با اسپیس گستران، غرفه های خود را به شکلی حرفه ای و ایمن بسازید و از مزایای استحکام بالا، هزینه به صرفه و حمل ونقل آسان بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

منبع: اتاق
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2955

به "راهنمای انتخاب اسپیس مناسب برای غرفه های نمایشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب اسپیس مناسب برای غرفه های نمایشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید