در حواشی انتخاب رییس شورای شهر سنندج چه گذشت؟

به گزارش باتسک، خبرنگاران/کردستان ظهر امروز جلسه انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر سنندج برگزار گردید که پس از اعلام نتایج رجحان غریب سجادی سه نفر از اعضای شورا اقدام به ترک جلسه کردند.

در حواشی انتخاب رییس شورای شهر سنندج چه گذشت؟

ظهر امروز سه شنبه (28 مرداد ماه) جلسه انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر سنندج با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و اصحاب رسانه در محل جلسات ساختمان شورای شهر سنندج برگزار گردید.

حرمت ها در شورای اسلامی شهر سنندج نگاه داشته می گردد

جلال شریعتی، رئیس شورای اسلامی سنندج ضمن تشکر از اعضا و کارکنان شورای شهر اختلاف سلیقه را میان اعضای شورا یک چیز عادی دانست و اظهار کرد: همواره حفظ حرمت در میان اعضای شورای شهر سنندج بوده و نتیجه آن نیز انجام کارهای خوب در این مدت در شهر سنندج است.

وی با اشاره به دشواری های انجام کار در شورای شهر سنندج اضافه کرد که شهرداری یک ساختار ترمز مانند دارد که در کارهای پیش پا افتاده اداری نیز انرژی زیادی از ما می گرفت ولی با این وجود شهرداری اقدامات مناسبی را در مدت گذشته برای همشهریان سنندجی انجام داده است.

رئیس شورای اسلامی سنندج توضیح داد که در مدت ریاست وی بر شورای شهر 62 جلسه 5 نامگذاری و 381 بند مصوبه تصویب شده است.

وی با اشاره به برگزاری منظم جلسات کمیسیون های مختلف شورای شهر عنوان نمود که کمیسیون بودجه 47 جلسه، کمیسیون فرهنگی 36 جلسه، کمیسیون عمران 30 جلسه، کمیسیون حقوقی 19 جلسه، کمیسیون نظارت 31 جلسه، کمیسیون گردشگری 31 جلسه، کمیسیون ورزش 4 جلسه را در این مدت تشکیل داده اند.

شریعتی ادامه داد: در مدت ریاست شورای اسلامی سنندج بیش از 3 هزار و 742 نامه در یک سال گذشته وارد سیستم شورا شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات مهم بحث لایحه بودجه بوده که در این راستا جلسات متعددی برای آنالیز مسائل اقتصادی اجرا شده است.

رئیس شورای اسلامی سنندج با اشاره به تعدادی از مصوبات مهم شورای اسلامی سنندج اعلام نمود: مصوبه دو میلیاردی برای خرید مواد ضد عفونی در دوران کرونا، مصوبه پروژه سنه سنتر و پیاده راه فردوسی، فروش 60 میلیارد اوراق مشارکت، خرید ماشین آلات سنگین، مصوبه پارک شهدا و واگذاری سی ان جی ها به بخش خصوصی که فعلا عملیاتی نشده است، توسعه آرامستان بهشت محمدی و ساماندهی میدان گاز از جمله مصوبات مهم شورای شهر بوده است.

وی گفت: پروژهای شاخص ادامه پیست دوچرخه سواری، تکمیل بلوار سنجرخان ازجمله پروژه های شاخص بوده که به همین دلیل کار انتخاب پیمانکار تلکابین به زودی انجام می گردد و این پروژه نیز رنگ و بوی اجرایی به خود خواهد گرفت.

شریعتی اظهار کرد: این پروژه ها نتیجه همکاری شهرداری و شورای شهر بوده که به همین دلیل شهرداری املاک بسیاری را به نام خود ثبت نموده و بدهی های خود را به کمترین حد کاهش داده است.

وی با اشاره به افزایش اوراق مشارکت شهرداری سنندج در سال آینده و خرید ماشین آلات سنگین اضافه کرد که از جمله مسایلی که پیگیری شد تبدیل شرایط نیروهای شهرداری بود که به وزارت کشور انعکاس داده شد و دلیل این موضوع کم بودن حقوق این کارکنان بوده که قول امیدوار نماینده در این خصوص به ما داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به سخنان رئیس قوه قضائیه توضیح داد: شورای شهر باید نظارت های خود را گسترش دهد و به جد با نیروهای متخلف بدون اغماض برخورد گردد.

اعضای شورای شهر نباید مانع اجرای مصوبات شوند

وی درخاتمه یادآور شد که نباید تعدادی از اعضای شورای شهر مانع اجرای طرح ها و مصوبات شوند بلکه باید با همدلی در پیشبرد اهداف شریک باشند.

وجود زمین شهری یکی از مولفه های توسعه شهری است

ارسطو گویلی، عضو شورای اسلامی شهر سنندج در ادامه این جلسه عنوان نمود که مردم انتظارات فراوانی از شورا دارند و آخرین جای اتکا مردم برای بدست آوردن مطالباتشان به حساب می آید.

وی با بیان اینکه شهر سنندج پس از دهه ها درحال توسعه است، ادامه داد: در تمامی جوامع درحال توسعه موانع زیادی سر راه پیشرفت شکل می گیرد که باید با کار و همدلی برداشته گردد.

این عضو شورای اسلامی شهر سنندج اعلام نمود که یکی از مولفه های توسعه، وجود زمین های شهری است و تا به امروز نیز شهرداری و شورای شهر بدون وجود زمین کار نموده اند و بخشی از فشارها بر شهرداری و شورای شهر از سوی اداره راه و شهرسازی متوجه ما شده است.

وی سرانه بودجه شهرداری سنندج در سال 95 به ازای هر نفر را حدود 200 هزار تومان اعلام نمود و گفت: این سرانه در سال 98 به حدود یک میلیون 60 هزار تومان رسیده که رتبه شهر سنندج در بین تمام مراکز استان ها به رتبه 13هم ارتقا یافته است.

گویلی اظهار کرد که این دستاورد نتیجه همگرایی شورای شهر و شهرداری بوده که در تاریخ شهر سنندج چنین توسعه شهری بی سابقه بوده است که نتایج بیشتر آن در سال های آینده نمایان می گردد.

وی اضافه کرد که شهرداری سنندج شهرداری ساختاری سنتی دارد و همچنان سامانه های الکترونیکی آن راه اندازی نشده و به نیروهای متخصص در عرصه های مختلف احتیاج جدی دارد.

خیانت عظیم به نام آپارتمان های کیوان راه

این عضو شورای اسلامی شهر سنندج یکی از خیانت های راه و شهرسازی به مردم سنندج را پروژه کیوان راه واقع در کمربندی آبیدر دانست که تا به امروز عوامل دخیل در این ماجرا تحت هیچ پیگیرد قانونی قرار نگرفته اند.

وی یادآور شد: سایر پروژه های مشابه در بهاران که ناشی از فساد سیستماتیک در اداره راه و شهرسازی موجب شده تا دیگر زمینی در شهر سنندج باقی نماند و توسعه شهری با چالش جدی روبرو گردد.

اختلاف سلیقه ها به اختلاف منافع نیانجامیده

غریب سجادی، عضو شورای اسلامی شهر سنندج، با اشاره به وجود اختلاف سلیقه در شورای شهر گفت که این مسائل در تمام شوراها وجود دارد و خوشبختانه این اختلافات به تفاوت در منافع نیانجامیده است.

وی اضافه کرد: بودجه ما نسبت به سنوات گذشته افزایش یافته و به 450 میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

این عضو شورای اسلامی شهر سنندج یکی از دغده غه های مردم را پرداخت حقوق به کارکنان شهرداری برشمرد و از انجام کارهایی برای بهتر شدن وضع پرداختی ها اطلاع داد.

وی با بیان اینکه افرادی که فقط نکات مثبت یا منفی را می بینند به سیستم خیانت می نمایند توضیح داد: خیلی از مصوبات ایده شورا بوده و کار کارشناسی بر روی آن اجرا شده و در روزهای اول نیز ایده های خوبی در تقویت نقاط مثبت شهر مطرح شده و هدف ما در سال آخر این دوره شورای شهر اصلاح نقاط منفی موجود در شهر سنندج است.

شورای شهر معتقد به انجام کارهای گروهی است

سیف الله رضایی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر سنندج نیز در ادامه این جلسه عنوان نمود: با وجود شرایط کرونا در سالجاری جلسات کمیسیون فرهنگی شورا مرتب برگذار شده و بیش از یک هزار و 500 تابلو برای نامگذاری کوچه ها نصب شده و کارهای ماندگاری در حوزه نامگذاری محلات با مشارکت خود مردم اجرا شده است.

وی یادآور شد: ما شورای شهر سنندج معتقد به کار گروهی و مشارکتی هستیم و اولویت ما همفکری برای اجرای کارهاست.

ثمره کار شهرداری و شورای شهر در سالجاری نمایان می گردد

یوسف اسدی، عضو شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه شورای دوره پنجم شهر سنندج یکی از شوراهای بی نظیر در میان ادوار گذشته بوده است اعلام نمود که

حتی سه نفر عضو شورای شهر که جلسه رای گیری را ترک کردند همدل و همراه شورای اسلامی شهر هستند و همواره نظرات متفاوت در میان افراد وجود دارد.

وی گفت: همکاری شورای شهر با شهرداری و ارگان های مختلف توانسته موجب افزایش سرانه های گوناگون در شهر سنندج گردد و ثمره کار شورای شهر سنندج در سال اخر این دور نمایان می گردد.

این عضو شورای اسلامی شهر سنندج یادآورشد: کارکردن برای مردم سنندج افتخار عظیم ماست و امیدواریم سال جاری نیز بتوانیم بخشی از پروژه های مهم را به بهره برداری برسانیم.

سنندج کارگاه کارهای عمرانی کشور است

مجید شاه اویسی، عضو شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه شهرداری سنندج با سرانه یک میلیونی و در قیاس با شهر شیراز که 12 برابر سنندج سرانه دارد باز هم پیروز عمل نموده اظهار کرد: هر کجا که احتیاج بوده از شهرداری سنندج حمایت نموده ایم و اگر نقدی هم بوده آن را مطرح نموده ایم.

وی اضافه کرد که همراهی و همدلی شورای شهر و شهرداری موجب شکل گیری تعامل سازنده ما با استانداری و سایر ارگان ها شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر سنندج توضیح داد که باوجود یک سری مسائل نگذاشتیم بودجه عمرانی سنندج کاهش یابد و عملیات های عمرانی در سراسر شهر با جدیت درحال اجراست.

وی عنوان نمود: کمبود زمین در شهر سنندج موجب شده سرانه فضای سبز کاهش یابد ولی با این شرایط بازهم برای رفع کردن این مشکل قدم های موثری برداشته ایم.

شاه اویسی ادامه داد که شهر سنندج با کمبود اعتبارات عمرانی و شرایط تحریم ها به کارگاه کارهای عمرانی در کشور تبدیل شده است که جای افتخار برای ماست.

وی در خاتمه یادآور شد که با تعامل سازنده توانسته ایم از موسسه ملل حدود 250 میلیارد تومان زمین دریافت کنیم که در نوع خود اقدامی کم نظیر است.

در ابتدای جلسه غریب سجادی و انور رشیدی کاندیدای ریاست شورا شدند که غریب سجادی با کسب بیشترین آرا به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر سنندج انتخاب شد.

ارسطو گویلی به عنوان نایب رئیس و مجید شاه اویسی به عنوان منشی جلسه و یوسف اسدی نیز به عنوان سخنگو انتخاب شدند.

گفتنی است علی پژگول، انور رشیدی و فرزاد زارعی از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج پس از اعلام نتایج آرا انتخاب ریاست شورا اقدام به ترک جلسه و در سایر رای گیری ها شرکت نکردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1770

به "در حواشی انتخاب رییس شورای شهر سنندج چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در حواشی انتخاب رییس شورای شهر سنندج چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید