دانشمندان ایتالیایی نمونه واکسن کرونا را فراوری کردند

به گزارش باتسک، پژوهشگران ایتالیایی مدعی شدند نخستین واکسن کرونا را کشف نموده اند که می تواند ویروس را درون سلول انسان خنثی کند.

دانشمندان ایتالیایی نمونه واکسن کرونا را فراوری کردند

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، آزمایش های نهایی این واکسن در دانشگاه لاتسارو اسپالانزانی در رم اجرا شده که مرکز تخصصی بیماری های عفونی در پایتخت ایتالیاست. پزشکان و دانشمندان آنتی بادی ها را در موش ها آزمایش کردند و دریافتند در سلول های بدن انسان هم جواب می دهد.

لوییجی اوریسیچیو، مدیر شرکت پروژه فراوری واکسن کرونا در ایتالیا گفت این واکسن پیشرفته ترین مرحله آزمایشی را پشت سر گذاشته است. او به خبرگزاری رسمی ایتالیا آنسا گفت: بر اساس اعلام پزشکان و پژوهشگران بیمارستان اسپالانزانی و تا آنجا که می دانیم، ما نخستین در جهان هستیم که توانسته ایم به مرحله خنثی سازی ویروس در سلول با تزریق واکسن رسیده ایم.

به گفته مدیر شرکت تاکیس، انتظار می رود این عملکرد در سلول انسانی هم اتفاق رخ بدهد و آزمایش انسانی واکسن پس از تابستان سال جاری انجام می گردد. اوریسیچیو مدعی شد با تزریق واکسن به موش، بدن حیوان پیروز شده آنتی بادی خنثی سازی ویروس کرونا را فراوری کند و طبعا باید همین اتفاق در بدن و سلول انسانی هم بیفتد.

مرحله بعدی آزمایش واکسن کرونا مربوط به میزان تاب آوری سلول پس از تزریق واکسن و دوام ایمن سازی است. پیش تر پژوهشگران دانشگاه آکسفورد در بریتانیا اعلام نموده بودند نخستین نمونه واکسن (پیش از آزمایش انسانی) تا میانه های ماه ژوئن آماده خواهد شد.

  • آزمایش بالینی یک واکسن دیگر برای کرونا در آمریکا آغاز شد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1542

به "دانشمندان ایتالیایی نمونه واکسن کرونا را فراوری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان ایتالیایی نمونه واکسن کرونا را فراوری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید