دانشجویان جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران شناسنامه سلامت می گیرند

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، طرح غربالگری و تشکیل شناسنامه سلامت برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه ایران در درمانگاه معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام می گردد.

دانشجویان جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران شناسنامه سلامت می گیرند

اداره سلامت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران این طرح را اجرا می نماید و زمان انجام طرح از ساعت 8:30 تا 12:30 روزهای مشخص شده است.

این طرح با هدف کلی آنالیز و ارتقاء سلامت دانشجویان و به منظور مشخص شاخص های سلامت، تشخیص زود هنگام بیماری ها، اقدامات درمانی به موقع، افزایش سطح آگاهی به منظور پیشگیری از بیماری ها اجرا می گردد.

مراحل اجرای طرح شامل ارسال پیامک، مشخص تاریخ و ساعت شرکت در طرح بر اساس تقسیم رشته، پذیرش و تشکیل شناسنامه سلامت، آموزش و هدایت دانشجویان توسط کارشناس پایش جهت تکمیل مشخصات فردی و سابقه بیماری، ایجاد کد مخصوص برای هر دانشجو و صدور کارت با کد مخصوص برای هر دانشجو است.

در این طرح، دانشجویان در چهار ایستگاه غربالگری می شوند.

در ایستگاه اول: پرستاری اندازه گیری قد و وزن و فشار خون دور کمر و واکسیناسیون انجام می گیرد. در ایستگاه دوم : پزشکی ورزشی معاینه عمومی اندام ها و اسکلت بدن صورت می گیرد. در ایستگاه سوم : دندانپزشکی معاینه وضعیت دندان ها و بهداشت دهان و دندان انجام می گردد.

در ایستگاه چهارم : سلامت روان پرسشنامه GHQ و پر کردن آن توسط دانشجو و در صورت احتیاج مشاوره و آغاز درمان های روانشناختی انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 291

به "دانشجویان جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران شناسنامه سلامت می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران شناسنامه سلامت می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید