خبرنگاران حدود 2 هزار تبلت میان دانش آموزان نیازمند زنجانی توزیع شد

به گزارش باتسک، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با همکاری های انجام گرفته و راه اندازی پویشی، حدود 2 هزار تبلت با مشارکت خیرین در مناطق شهری و روستایی تحویل دانش آموزان نیازمند شده است.

خبرنگاران حدود 2 هزار تبلت میان دانش آموزان نیازمند زنجانی توزیع شد

حسن مظفری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه بیشتر این تبلت ها در روستاهای مناطق حاشیه نشین استان توزیع شده است اضافه کرد: طی جلسه ای با دیگر شرکت ها و کارخانه های تولیدی حدود 500 تبلت دیگر تهیه و به دانش آموزان نیازمند تحویل شده است.

وی گفت: حمایت استانی موجب تحقق این کار ارزشمند در استان شده و طبق برنامه ریزی ها تلاش شده تبلت ها بصورت امانی از سوی مدیران مدارس در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گیرد که در صورت نیاز و پس از جمع آوری به دیگر نیازمندان تحویل شود.

مظفری ادامه داد: این کار به این دلیل انجام می گرفت که طبق اخبار واصله تبلت های تحویلی به برخی از دانش آموزان از سوی خانواده های آنان به فروش می رسد و برای پیشگیری از این مساله به مدیران مدارس اعلام شده است که این وسیله بصورت امانتی به گروه های هدف داده شود.

این مسوول ادامه داد: طی جلسه با دانشگاه علوم پزشکی استان 2 دقیقه آموزش کرونایی توسط معلمان علاوه بر استان به سطح کشوری نیز گسترش یافته است که چنین اقدامی سهم بسزایی در افزایش آگاهی در این خصوص و کاهش بروز بیماری دارد.

مظفری با اشاره به اینکه شرایط برگزاری حضوری امتحانات نیمسال اول به دلیل شرایط کرونایی فراهم نیست اضافه کرد: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پروش ارزشیابی تحصیلی بصورت غیرحضوری انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس لحاظ کردن همه مولفه ها اعم از شرایط آموزشی، بهداشتی و صیانت از سلامت معلمان و دانش آموزان در فرآیند برگزاری امتحانات بسیار مهم و ضروری است.

این مسوول ادامه داد: طبق شیوه نامه ارسالی از سوی وزارت آموزش و پرورش استان امتحانات داخلی و نهایی پایه دوازدهم مدارس بزرگسالان، راه دور، ایثارگران، جاماندگان پایه دوازدهم سال قبل(تجدیدی) و پیش دانشگاهی نظام قدیم بصورت حضوری خواهد بود.

وی اضافه کرد: ارزشیابی دروس شایستگی های فنی شاخه فنی و حرفه ای به صورت پودمانی است و استانداردهای مهارتی شاخه کار ودانش بر اساس مصوبه ستاد کرونا و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی گفت: از همه امکانات و ظرفیت ها در راستای برگزاری مطلوب تر و دقیق تر امتحانات بر اساس دستورالعمل ارسالی از سوی وزارتخانه بکارگیری خواهد شد.

این مسوول بیان کرد: طبق همین شیوه نامه دانش آموزانی که در نقاط روستایی هستند و امکان ارزشیابی در بستر شبکه شاد به شکل مجازی برای آنها وجود ندارد، نمرات ارزشیابی مستمر دانش آموزان با مصوبه شورای مدرسه و با نظارت مدیر به عنوان نمره پایانی نوبت اول لحاظ می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1989

به "خبرنگاران حدود 2 هزار تبلت میان دانش آموزان نیازمند زنجانی توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حدود 2 هزار تبلت میان دانش آموزان نیازمند زنجانی توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید