خبرنگاران بیش از 98 هزار توریست وارد کیش شدند

به گزارش باتسک، کیش - خبرنگاران - سخنگوی ستاد نوروزی کیش گفت: نوروز سال جاری (28 اسفند 1399 تا 13 فروردین 1400) 98 هزار و 952 توریست وارد این جزیره شدند.

خبرنگاران بیش از 98 هزار توریست وارد کیش شدند

به گزارش خبرنگاران، سید علیرضا علوی رضوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: 91 هزار و 776 نفر این جهانگردان از راستاهای هوایی و هفت هزار و 175 نفر نیز از راستا دریا به این جزیره وارد شدند.

وی اضافه نمود: نوروز سال جاری با توجه به ارتقای سطح آگاهی مردم در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا شرایط سفر با رعایت کامل ضوابط را امکان پذیر کرد تا جزیره به لحاظ اقامتی و خدماتی، رونق خوبی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

سخنگوی ستاد نوروزی کیش گفت: سال جاری نیز همانند نووز 1399 به علت اعمال محدودیت های کرونایی که در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و شورای سلامت کیش آمار ورود جهانگردان به این نسبت به نوروز 1398 با کاهش 50 درصدی روبرو شد.

وی با بیان اینکه میانگین اشغال واحدهای اقامتی در تعطیلات نوروز سال جاری 73 درصد و بیشترین ضریب اشغال نیز در 2 روز اول سال به 98 درصد رسید یادآور شد: حدود 40 تا 50 درصد جهانگردان نیز از امکانات از خانه های اقامتی آشنایان و خانه مسافرها استفاده کردند.

رضوی علوی حداکثر تعداد حضور جهانگرد در نوروز را مربوط به روز سوم فروردین با حدود 30 هزار نفر گفت و اضافه نمود: در این روز هفت هزار و 639 نفر وارد جزیره شدند و همچنین بیشترین میزان جهانگرد مقیم هتل در روز چهارم فروردین با 12 هزار و 765 نفر و 94 درصد ضریب اشغال بود.

وی گفت: در مجموع 36 درصد از جهانگردانی که وارد جزیره شدند از رستوران ها، خدمات و موزیک زنده، حدود 7.6 درصد از کلوپ های تفریحات دریایی، 7.4 درصد از جنگ های شبانه و 5.9 درصد نیز از کشتی های تفریحی استفاده کردند.

سخنگوی ستاد نوروزی کیش با بیان اینکه تمام امارهای موجود به علت شرایط کرونایی و اعمال محدویت ها از کاهش برخوردار بود اضافه نمود: نوروز سال جاری کیش در شرایط زرد باقی ماند و از نظر رنگ بندی تغییری نکرد.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تا به امروز به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه جانبه مالی و جهانگردی مقصد جهانگردان و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همیشه یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2186

به "خبرنگاران بیش از 98 هزار توریست وارد کیش شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 98 هزار توریست وارد کیش شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید