حضور نماینده ارشد چین در واشنگتن؛ 2 غول مالی به تفاهم می رسند؟

به گزارش باتسک، آمریکا و چین در چهار دهه روابط تجاری خود به یک لحظه سرنوشت ساز رسیده اند و تصمیم آنها می تواند برای اقتصاد دو کشور و بازارهای بورس دنیا پیامدهای جدی داشته باشد.

حضور نماینده ارشد چین در واشنگتن؛ 2 غول مالی به تفاهم می رسند؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی، مقامات ارشد آمریکا و چین در حالی برای جلوگیری از یک جنگ تجاری تمام عیار تبادل نظر می نمایند که دونالد ترامپ چین را به زیر پا گذشتن توافق مقدماتی متهم نموده و می گوید روند اداری افزایش تعرفه ها بر کالاهای چینی به ارزش 320 میلیارد دلار را آغاز نموده است.

همچنین قرار است که از ساعات اولیه روز آدینه به وقت واشنگتن، نرخ تعرفه های حداقل 200 میلیارد دلار کالای چینی از 10 درصد به 25 درصد افزایش پیدا کند. چین می گوید آماده دست زدن به اقدامات ضروری تلافی جویانه است.

ناظران می گویند آمریکا و چین در چهار دهه روابط تجاری خود به یک لحظه سرنوشت ساز رسیده اند و تصمیم آنها می تواند برای اقتصاد دو کشور و بازارهای بورس دنیا پیامدهای جدی داشته باشد. ارزش مبادلات تجاری این دو غول مالی در سال میلادی گذشته 660 میلیارد دلار بوده است.

همزمان، نمایندگان ارشد دو کشور دور تازه مذاکرات برای حل و فصل اختلافات را آغاز نموده اند. لیو هی، معاون نخست وزیر چین، پنجشنبه وارد واشنگتن شد تا با استیو منوچین، وزیر دارایی و رابرت لایتیزر نماینده تجاری آمریکا، تبادل نظر کند. نماینده تجاری آمریکا هرچند چین را به عدول از تعهداتش متهم نموده، می گوید حصول توافق هنوز امکان پذیر است.

دولت چین می گوید اعزام لیو - یکی از قدرتمندترین مقام های این کشور - به آمریکا بیانگر حسن نیت پکن است. لیو هی تحصیلنموده هاروارد است و به زبان انگلیسی تسلط کامل دارد.

دونالد ترامپ پیش از آغاز تبادل نظرها رهبران چین را متهم کرد که از تعهدات تجاری مورد مذاکره تخطی نموده اند.

او در جمع حامیان خود در ایالت فلوریدا گفت: ما در حال نزدیک شدن به یک توافق بودیم اما آنها آغاز کردند به مذاکره مجدد درباره توافق.

ترامپ اضافه کرد: آنها توافق را زیر پا گذاشتند....نمی توانند چنین کاری بنمایند. هزینه آن را خواهند پرداخت.

رئیس جمهوری آمریکا که با شعار اول آمریکا به قدرت رسیده است همیشه چین را به سیاست های تجاری غیرمنصفانه متهم نموده و بر تغییر موازنه تجاری بین دو کشور و باز شدن بازار چین به روی کالاهای بیشتری از آمریکا تاکید دارد.

صندوق بین المللی پول سال گذشته هشدار داد که ورود آمریکا به یک جنگ تجاری تمام عیار با چین به روند خروج اقتصاد دنیا از دوران رکود آسیب جدی وارد خواهد نمود و دنیا را فقیرتر و خطرناکتر خواهد ساخت.

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 488

به "حضور نماینده ارشد چین در واشنگتن؛ 2 غول مالی به تفاهم می رسند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور نماینده ارشد چین در واشنگتن؛ 2 غول مالی به تفاهم می رسند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید