حالات عجیب چهره پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان را با GPT، 3 و GPT، 4 ببینید

به گزارش باتسک، پیشرفته ترین ربات انسان نمای دنیا که آمکا نام دارد، اخیراً به GPT-3 و GPT-4 مجهز شده است تا به چند زبان مختلف حرف بزند.

حالات عجیب چهره پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان را با GPT، 3 و GPT، 4 ببینید

به گزارش دیجیاتو، شرکت Engineered Art رباتی به نام آمکا (Ameca) دارد که می تواند حالات چهره خود را شبیه انسان ها کند. این شرکت حالا مدل های زبانی GPT-3 و GPT-4 از شرکت OpenAI را به ربات خود اضافه و بخشی از قابلیت های آن ازجمله امکان ترجمه را آزمایش نموده است.

در ویدیو های جدیدی که از ربات انسان نمای آمکا منتشر شده است، می توانیم ببینیم که این دستگاه با یاری GPT-3 چگونه می تواند به بسیاری از زبان ها حرف بزند و عبارات مختلف را از یک زبان به زبانی دیگر ترجمه کند.

در ویدیوی اول آمکا می گوید که قادر است به زبان هایی مثل آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی، چینی و ... حرف بزند. سپس محقق Engineered Art از ربات می خواهد تا جملاتی را به چند زبان مختلف بگوید. در همین حین می توانیم حالات چهره آمکا را هنگام فکرکردن به سؤالات و جواب دادن به آن ها ببینیم.

ربات انسان نمای آمکا با مدل هوش مصنوعی GPT-3 و GPT-4.

اما حالات چهره او در ویدیوی دوم بسیار مجذوب کننده تر به نظر می رسد و حتی کمی ترسناک می گردد. در این ویدیو که ظاهراً پس از آزمایش ربات با GPT-3 و GPT-4 ضبط شده است، از آمکا پرسیده می گردد که برترین و غم انگیزترین روز زندگی او چه روزی بوده است.

در ادامه به ربات گفته می گردد که یک شهاب سنگ درحال حرکت به سمت زمین است و شاید همه موجودات را از بین ببرد. محقق Engineered Art بعلاوه به آمکا می گوید بدن او بوی بدی می دهد تا این ربات را به واکنش وادار کند.

با توجه به پیشرفت مدل های زبانی هوش مصنوعی، احتمالاً در آینده نه چندان دور باید منتظر توسعه هرچه بیشتر این ربات ها باشیم. بعضی از کاربران در واکنش به این ویدیو ها در شبکه های اجتماعی از این ایده استقبال و عده ای از بابت آن ابراز نگرانی نموده اند.

آمکا برای ابراز احساسات در چهره اش، در داخل سر خود 17 موتور دارد که به نمایش حالات گوناگون صورتش یاری می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2835

به "حالات عجیب چهره پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان را با GPT، 3 و GPT، 4 ببینید" امتیاز دهید

1 کاربر به "حالات عجیب چهره پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان را با GPT، 3 و GPT، 4 ببینید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حالات عجیب چهره پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان را با GPT، 3 و GPT، 4 ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید