جزئیات ابهامات مالی در فدراسیون ژیمناستیک، ثبت سه صفر عجیب!

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران، ریاست زهرا اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک از همان نخستین روزهای آغاز به کار وی با حواشی زیادی همراه بود. اگر چه تا پیش از این سهم بیشتر نقدها را طیفی که از کار کنار گذاشته شده بودند تشکیل می دادند اما این روزها حاشیه جدیدی بوجود آمده که باعث واکنش هیات رئیسه علیه رئیس شده است.

جزئیات ابهامات مالی در فدراسیون ژیمناستیک، ثبت سه صفر عجیب!

ماجرا به گزارش بودجه مالی فدراسیون برای سال 98 باز می شود، نسخه ای که با تاخیر به دست اعضای هیات رئیسه رسیده و با ابهامات عجیبی همراه است تا جایی که حسن رمضانیان پور عضو هیات رئیسه فدراسیون همچون برخی دیگر از همتایان خود در هیات رئیسه به آن معترض است.

رمضانیان پور که سابقه کنندگی مجلس شورای اسلامی را نیز دارد در گفتگو با خبرنگاران ضمن تایید این موضوع گفت: این گزارش بودجه تا شهریورماه در هیات رئیسه مطرح نشده بود که پس از مشاهده آن ایراداتی به آن گرفتیم که حتما باید اصلاح شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد اعضای هیات رئیسه در اعتراض به این موضوع قصد دارند دیگر در جلسات شرکت نکنند گفت: حداقل من تا زمانی که این بودجه پیشنهادی اصلاح نشود در جلسه هیات رئیسه شرکت نمی کنم. همه فدراسیون ها در بودجه پیشنهادی با توجه به درآمدها، هزینه های خود را در نظر می گیرند تا با کسری بودجه روبرو نشوند. اتفاقی که متاسفانه در این گزارش با کسری بودجه چهار میلیارد و 45 میلیون تومانی همراه است.

سه ابهام عجیب و بزرگ در گزارش بودجه سال 98 فدراسیون ژیمناستیک

به گفته عضو هیات رئیسه فدراسیون ژیمناستیک هفت فاکتور درآمدزایی برای فدراسیون ژیمناستیک در سال 98 به شرح زیر در نظر گرفته شده است:

1- برگزاری کلاس های مربیگری : 416 میلیون تومان

2- آزمون سطح بندی: صفر

3- درآمد سالن برادران شهید آذرپی: 315 میلیون تومان

4- درآمد سالن مجموعه انقلاب: 46 میلیون تومان

5- کمک اسپانسر و خیرین: صفر

6- کمک کمیته ملی المپیک: 555 میلیون تومان

7- کمک وزارت ورزش و جوانان: یک میلیارد و 485 میلیون تومان

- جمع منابع درآمدی: 2 میلیارد و 815 میلیون تومان(با گرد کردن اعداد هفت گانه بالا)

لیست هزینه های گزارش بودجه

- هزینه اعزام های برون مرزی: 3 میلیارد و 174 میلیون تومان

- مسابقات داخلی: 305 میلیون تومان

- اردوهای برگزار شده در تمامی شاخه ها: 750 میلیون تومان

- تبلیغات: 150 میلیون تومان

- کمک مالی به استانها: صفر

- تجهیز سالن برادران شهید آذرپی: 116 میلیون

- هزینه جلسات: 191 میلیون تومان

- حقوق و دستمزد: 850 میلیون تومان

مجموع هزینه ها به انضمام بیمه و مالیات، اجاره فدراسیون و سنوات پرسنل: 6 میلیارد و 860 میلیون تومان

کسری موجود در این گزارش: درآمدها - هزینه ها = 4 میلیارد و 45 میلیون تومان

صفرهای تامل برانگیز در گزارش بودجه

در میان لیست درآمدها و هزینه های موجود در فدراسیون سه صفر تامل برانگیز و عجیب دیده می شود: درآمد آزمون های سطح بندی- کمک اسپانسر و خیرین و کمک مالی به استان ها

این در حالی است که استفاده از حامیان مالی و کمک به استان ها برای توسعه ژیمناستیک از شعارهای انتخاباتی اینچه درگاهی بود.

منصور راضی نژاد که خود از برنامه ریزان اصلی آزمون های سطح بندی در ژیمناستیک به شمار می رود و تدوین و اجرای آن را بیش از هر کس دیگری می داند در گفتگو با خبرنگاران در خصوص درآمد صفر آزمون سطح بندی گفت: سطح بندی در حال حاضر در 11 مرحله انجام می شود و در هر مرحله از هر ژیمناست مبلغ 60 هزار تومان گرفته می شود. در همین هیات تهران چیزی حدود 165 میلیون تومان بابت آزمونهای سطح بندی به حساب فدراسیون پول واریز شده است. استان های دیگر هم به همین صورت هستند پس چگونه درآمد حاصل از آزمون های سطح بندی در ژیمناستیک صفر شده است؟

وی اضافه نمود: البته معتقدم در خصوص سطح بندی هنوز به ظرفیت های لازم نرسیده ایم و با تعویض برنامه های سطح بندی از محتوای اصلی خارج شده ایم.

شفاف سازی مالی تنها انتظار از مسئولان فدراسیون

ابهامات گسترده مالی در ژیمناستیک امروز یکی از بزرگترین حواشی ورزش کشور است. ابهاماتی که مسئولان فدراسیون می توانند با شفاف سازی آنها را برطرف کنند اما تنها واکنش صورت گرفته به این موارد مطرح شده آن هم از دل هیات رئیسه که خود از بدنه فدراسیون هستند دامن زدن به گذشته و نسبت دادن این حواشی به بازندگان انتخابات دو سال پیش است. انتظار جامعه ورزش و به خصوص خانواده ژیمناستیک از فدراسیون این است تا در راستای وظیفه خود نسبت به این ابهامات شفاف سازی کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 922

به "جزئیات ابهامات مالی در فدراسیون ژیمناستیک، ثبت سه صفر عجیب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات ابهامات مالی در فدراسیون ژیمناستیک، ثبت سه صفر عجیب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید