تور ارزان ارمنستان: توصیه اتحادیه اروپا به باکو و ایروان؛ از درگیری پرهیز کنید

به گزارش باتسک، در پی درگیری تازه نیرو های جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خطوط مرزی، مقام های اتحادیه اروپا بر ضرورت اجتناب از تنش و درگیری تاکید کردند.

تور ارزان ارمنستان: توصیه اتحادیه اروپا به باکو و ایروان؛ از درگیری پرهیز کنید

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از فعل و انفعال های تازه نظامی در خطوط مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان، مقام های ارشد اتحادیه اروپا بر ضرورت دوری از درگیری و تشدید تنش بین باکو و ایروان تاکید کردند.

به نوشته وبگاه رادیو ارمنستان پیتر استانو سخنگوی ارشد روابط خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در توییتی نوشت: آخرین تیراندازی در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان با کشته ها و مجروحان گزارش شده و ضرورت فاصله گیری نیرو ها از درگیری و اقدامات اعتمادسازی را تایید می نماید.

تویوو کلار نماینده ویژه اتحادیه اروپا در قفقاز جنوبی و در گرجستان، نیز نگرانی عمیق خود را در خصوص گزارش های مربوط به حوادث و تلفات مجدد در مرز با کو وایروان ابراز کرد و گفت، برای طرفین مهم است که تنش زدایی و از مکانیسم های موجود استفاده کامل نمایند، به ویژه خط تلفن میان وزارت های دفاع که تحت نظارت اتحادیه اروپا در نوامبر 2021 ایجاد شد. اتحادیه اروپا آماده همکاری برای اجتناب از درگیری و مشخص مرز ها است.

در پی اعلام کشته شدن یک سرباز جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی کلبجر، وزارت دفاع ارمنستان از تلفات این کشور طی درگیری مرزی روز گذشته اطلاع داد. منابع رسانه ای در ارمنستان روز چهارشنبه از توضیحات وزارت دفاع این کشور درباره درگیری های روز گذشته مرزی با ارتش جمهوری آذربایجان اطلاع دادند. ارتش ارمنستان در پی درگیری های شدید یازدهم ژانویه (سه شنبه 21 دی ماه) با ارتش جمهوری آذربایجان، جسد یکی دیگر از سربازان ارمنستانی را پیدا کرد.

به ادعای وزارت دفاع ارمنستان، نیرو های نظامی جمهوری آذربایجان روز گذشته به مواضع ارمنستان در طول مرز شرقی دو کشور حملات شدیدی انجام دادند. این وزارتخانه اظهار داشت، جمهوری آذربایجان در حملات خود از پهپاد ها و حملات توپخانه ای استفاده کرد. در حملات روز گذشته جمهوری آذربایجان به ارمنستان سه نیروی نظامی به نام های واهان بابایان، آرتور میخیتاریان و رودیک قریبیان جانشان را از دست دادند.

اعلام تلفات جمهوری آذربایجان و ارمنستان در درگیری های روز گذشته مرزی، بار دیگر نگرانی ها درباره تشدید تنش ها بین این دو کشور همسایه را بالا برده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2543

به "تور ارزان ارمنستان: توصیه اتحادیه اروپا به باکو و ایروان؛ از درگیری پرهیز کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: توصیه اتحادیه اروپا به باکو و ایروان؛ از درگیری پرهیز کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید