تنفس هوای مطلوب در مرکز

به گزارش باتسک، تهران (پانا) - براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز(13 آذرماه) هوای تهران در بیشتر منطقه ها در محدوده قابل قبول قرار گرفته که ناشی از وزش باد موثر و پراکندگی آلاینده ها است.

تنفس هوای مطلوب در مرکز

پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز (13 آذرماه) کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده ها طی ساعات گذشته است.

در طول روز به تدریج از تندی باد کاسته خواهد شد که پراکندگی آلاینده ها را محدود خواهد نمود. با تداوم شرایط پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه (13 آذر ماه) همزمان با ترافیک شامگاهی غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و به تبع آن برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در منطقه ها پرتردد پیش بینی می گردد.

صبح روز یکشنبه (14 آذر ماه) در بیشتر منطقه ها کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده ها خواهد بود. کاهش تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری می نماید بعلاوه با برقراری شرایط پایدار و سکون جو تا ساعات پایانی یکشنبه (14 آذر ماه) همزمان با ترافیک شامگاهی، بر اندازه غلظت ذرات معلق افزوده می گردد که سبب تجمع آلاینده ها و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در منطقه ها پرتردد خواهد شد.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 68 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 80 و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2531

به "تنفس هوای مطلوب در مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنفس هوای مطلوب در مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید