کوشش سنگاپور برای تصفیه بهتر و کاهش واردات آب آشامیدنی

به گزارش باتسک، سنگاپور بیش از 5 میلیون نفر جمعیت دارد و منابع آب طبیعی چندانی ندارد. این کشور بیشتر آب خود را به وسیله تصفیه آب و واردات تامین می نماید.

کوشش سنگاپور برای تصفیه بهتر و کاهش واردات آب آشامیدنی

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دو شرکت استارتاپ در سنگاپور به نوآوری هایی دست یافته اند که می تواند آب را در مقیاس نسبتا وسیعی تصفیه کند.

سی ان ان در گزارشی به چگونگی مواجهه سنگاپور با مشکل آب خود پرداخته است. مصرف آب در سنگاپور به 430 میلیون گالن (هر گالن 3.7 لیتر است) در روز می رسد. رقمی که پیش بینی می گردد در چهار دهه آینده دو برابر گردد. این میزان مصرف باعث می گردد تا سنگاپور، نسبت به معضل کمبود آب در سطح دنیای نگرانی های خود را ابراز کند. بنابراین این کشور در کوشش است تا با دستیابی به فناوری های نوین در زمینه تصفیه آب، با این چالش جدی مقابله کند.

به گفته شین اسنایدر مدیر اجرایی موسسه تحقیقات آب و محیط زیست دانشگاه نانیانگ سنگاپور، این کشور 40 درصد آب مصرفی خود را وارد می نماید و با تغییرات آب و هوایی در سطح دنیای، واردات آب بسیار بسیار سخت خواهد بود.

شهری شدن و افزایش دمای هوا در دنیا، دسترسی به منابع طبیعی آب را با سختی های جدی روبه رو نموده است. امروزه یک چهارم جمعیت دنیا در مناطق پر تنش از لحاظ آبی زندگی می نمایند. صاحبنظران بر این عقیده هستند که میزان مصرف آب از منابع طبیعی، بیش از مقداری است که زمین بتواند آنرا جایگزین کند.

سنگاپور بیش از 5 میلیون نفر جمعیت دارد و منابع آب طبیعی چندانی ندارد. این کشور بیشتر آب خود را به وسیله تصفیه آب و واردات تامین می نماید.

مرکز تحقیقاتی تحت مدیریت اسنایدر، یکی از چندین موسساتی است که در حال توسعه راه حلهایی برای معضل وابستگی سنگاپور به آب است. براساس اعلام اسنایدر، رسیدن به استقلال در زمینه آب، وابسته به توسعه نوآوری های داخلی است. اینکه واردات آب برای ما آسان و قابل تکیه باشد، خوب نیست و نمی توان حتی در آینده نزدیک به آن تکیه کرد. برای اینکه بتوانیم آینده خود را در دست بگیریم باید آمادگی لازم را در خود ایجاد کنیم و از همین حالا به فکر زیرساخت ها باشیم.

یکی از این نوآوری ها، یک توپ اسفنجی کوچک به نام فیبر کربن آژل است که می تواند 190 برابر وزن خود از آلاینده ها و میکروپلاستیک های آب را جذب کند. یک شرکت استارتاپی به نام اکو ورث فراوری تجاری این محصول را به دست گرفته است. این شرکت میخواهد پس از ورود به بازار تصفیه آب سنگاپور، بازار خود را در سطح دنیا توسعه دهد. به عقیده مدیران اکو ورث، این محصول از ظرفیت بالایی برخوردار است و حتی می تواند به شرکت این توانایی را بدهد که ضایعات بدست آمده از تصفیه آب را نیز به محصولی ارزشمند تبدیل کند.

وات رم یکی دیگر از شرکت هایی است که توانسته یک دستگاه تصفیه آب قابل حمل و سبک فراوری کند. این شرکت توانسته محصول خود را در سطح منطقه گسترش دهد و اعلام نموده این دستگاه هم اکنون آب آشامیدنی 75 هزار نفر را در منطقه جنوب شرق آسیا تامین می نماید.

دیوید پنگ رئیس این شرکت گفته بهترین ویژگی این نوآوری، سادگی آن است. به عقیده سازندگان این دستگاه، آب یک کالای اساسی و یک مشکل پایه ای است، پس تکنولوژی ای که برای حل این مشکل استفاده می گردد نیز باید ساده باشد. شرکت سازنده این دستگاه تصفیه آب می گوید، این دستگاه تنها به اندازه یک تلمبه کوچک است و می تواند احتیاج یک روستای صد نفره به آب آشامیدنی را برای دو سال تامین کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 904

به "کوشش سنگاپور برای تصفیه بهتر و کاهش واردات آب آشامیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش سنگاپور برای تصفیه بهتر و کاهش واردات آب آشامیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید