تغییر زیاد منطقه ها 15، 18، 19 و 20 تهران ، احداث فار یک کمربند سبز شهر با مساحت 500 هکتار

به گزارش باتسک، شهردار تهران درباره برنامه های شهرداری تهران برای پیشرفت منطقه ها جنوبی مرکز گفت: در آینده منطقه ها جنوبی تهران به ویژه منطقه ها 15، 18، 19 و 20 کاملاً متفاوت با شرایط فعلی خواهد بود با طراحی های انجام شده افقی بسیار روشن پیشروی شهروندان این منطقه ها است.

تغییر زیاد منطقه ها 15، 18، 19 و 20 تهران ، احداث فار یک کمربند سبز شهر با مساحت 500 هکتار

به گزارش خبرنگاران، علیرضا زاکانی در سی ودومین رویداد امید و افتخار که به مناسبت احداث فاز یک کمربند سبز شهر تهران به مساحت 500 هکتار برگزار گردید، گفت: یکی از نکات آزار دهنده موجود در شهر تهران از گذشته تا به امروز وجود فاصله طبقاتی و خدماتی بین شمال و جنوب شهر بوده است. در مدیریت شهری نو کوشش داریم فاصله طبقاتی را کم کنیم البته این کوشش به معنای عدم خدمتگزاری به شهروندان ساکن در شمال شهر تهران نیست بلکه ما سعی داریم در کنار خدماتی که به این بخش از شهروندان ارائه می دهیم کوشش ویژه تری نیز برای ارائه خدمات به منطقه ها کم برخوردار تهران صورت دهیم.

وی اضافه نمود: در این منطقه ها ظرفیت های کم نظیری داریم که به فراموشی سپرده شده است و توجه به آن می تواند جهشی جدی در زندگی مردم ایجاد کند. در کم کردن فاصله طبقاتی توجه ویژه ای به توسعه فضاهای سبز و ایجاد مکان های تفریحی برای شهروندان داریم.

زاکانی در رابطه با برنامه های شهرداری تهران برای پیشرفت منطقه ها جنوبی مرکز گفت: در آینده منطقه ها جنوبی تهران به ویژه منطقه ها 15، 18، 19 و 20 کاملاً متفاوت با شرایط فعلی خواهد بود با طراحی های اجرا شده افقی بسیار روشن پیشروی شهروندان این منطقه ها است.

شهردار تهران در رابطه با توسعه فضای سبز در مرکز گفت: یکی از کار ویژه های ما در مدیریت شهری نو استفاده بهتر از فضاهای سبز تهران است. سال گذشته 1250 هکتار فضای سبز و سال جاری نیز 1500 هکتار فضای سبز پیرامون شهر تهران ایجاد نموده ایم و سال آینده نیز مطابق برنامه ریزی های اجرا شده قرار است دو هزار هکتار به فضای سبز پیرامونی مرکز اضافه نموده گردد. علاوه بر این در 9 نقطه شهر تهران نیز مجوز توسعه فضای گردشگری را داده ایم که فقط در یک نقطه شیان این مجوز اجرایی شده است. پیش بینی می گردد با اجرایی شدن مجوز در 8 نقطه دیگر ظرفیت های نوی برای گردشگری شهر تهران ایجاد گردد.

زاکانی بعلاوه گفت: برای اینکه شهر تهران زیست پذیر گردد باید الزاماتی در نظر گرفت. در شرایطی که ترافیک و آلودگی هوا شرایط زندگی مردم را سخت نموده است، احتیاج داریم در مدیریت شهری طرحی را پیش بگیریم تا هم جنبه طراوت شهر را بهبود دهد و هم آسایشی فراتر از آسیب های کنونی برای شهروندان تهرانی فراهم کند.

وی ادامه داد: به همین جهت در سال آینده علاوه بر اینکه در توسعه فضای سبز برای مقابله با آلودگی هوا رکورد خواهیم زد، در حوزه حمل و نقل عمومی نیز شورای ششم اهتمام ویژه دارد که مبتنی بر آن شاهد جهشی جدی در ارائه خدمات مناسب به شهروندان تهرانی خواهیم بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1401 بروزرسانی: 2 اسفند 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2817

به "تغییر زیاد منطقه ها 15، 18، 19 و 20 تهران ، احداث فار یک کمربند سبز شهر با مساحت 500 هکتار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر زیاد منطقه ها 15، 18، 19 و 20 تهران ، احداث فار یک کمربند سبز شهر با مساحت 500 هکتار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید