ترکیه: محدودیت ها را تسهیل کنیم امکان موج دوم شیوع کرونا وجود دارد

به گزارش باتسک، عضو کمیته علمی مقابله با ویروس کرونا در ترکیه در مورد زمان تسهیل در محدودیتها برای تردد شهروندان گفت: اگر تدابیر به درستی اجرایی نشود ممکن است دچار موج دوم شیوع شویم.

ترکیه: محدودیت ها را تسهیل کنیم امکان موج دوم شیوع کرونا وجود دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، پروفسور آلپای آزاپ عضو کمیته علمی مقابله با ویروس کرونا در مورد اینکه چه زمانی شرایط کمی راحتتر خواهد شد، گفت: اگر طی چند هفته پیش رو شرایط شیوع ویروس بهتر شده و گسترش آن کمتر گردد، مسافرت بین شهری و تردد در کوچه و خیابان تسهیل خواهد شد. همچنین با معین معیارهایی برخی از مغازه ها نیز امکان بازگشایی خواهند داشت.

وی اضافه نمود: اینکه شرایط شیوع چگونه است و در چه مرحله ای قرار گرفته است از سوی کمیته علمی در حال رصد است و بر اساس اقدامات و فعالیتهای این کمیته سیاستهای مربوط به تسهیل در تردد در جامعه معین خواهد شد. تدابیر را حتماً باید اجرایی کرد و مردم در این خصوص نباید سهل انگاری داشته باشند.

این عضو کمیته علمی مقابله با ویروس یادآور شد: اگر تدابیر را رها کنیم، دومین موج شیوع کرونا را تجربه خواهیم کرد. هنوز در مرحله کنترل ویروس قرار نگرفته ایم. باید از بین مردم جامعه 5 هزار نفر را انتخاب نموده و برای ساختن پادتن از خون آنها اقدام کنیم تا معین گردد این بیماری عبور نموده یا نه. اکنون این اقدامات در حال اجرا است.

آزاپ اولین اقدام برای تسهیل در شرایط تردد را برداشتن قرنطینه از شهرها خواند و اضافه نمود: پس از آن محدودیت خروج از خانه نیز می تواند برداشته گردد. برداشتن محدودیتها از اعمال آنها سخت تر است زیرا مراحل مختلف آن باید آنالیز گردد. اگر هر چیزی طبق برنامه و به خوبی پیش برود، می توانیم محدودیتها را به تدریج برداریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1524

به "ترکیه: محدودیت ها را تسهیل کنیم امکان موج دوم شیوع کرونا وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: محدودیت ها را تسهیل کنیم امکان موج دوم شیوع کرونا وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید