تداوم فرایند نزولی کرونا در چین و کره جنوبی

به گزارش باتسک، دولت چین از تکرار تک رقمی بودن تعداد مبتلایان جدید برای دومین روز اطلاع داد و کره جنوبی نیز برای اولین بار تعداد بهبودیافتگانش بیشتر از مبتلایان جدید شد.

تداوم فرایند نزولی کرونا در چین و کره جنوبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (آدینه) خاطرنشان کرد فرایند تک رقمی تعداد مبتلایان جدید روزانه به ویروس کووید19 در مرکز شیوع آن، برای دومین روز ادامه پیدا نموده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، استان هوبه - به مرکزیت شهر ووهان که ویروس جدید کرونا در واپسین روز های آخرین ماه سال 2019 در آنجا طغیان کرد - طی بیست وچهار ساعت گذشته فقط شاهد 5 مبتلای جدید بود، که خود نسبت به دیروز نیز شاهد کاهش بوده است.

همچنین به جز شهر ووهان، در هیچ منطقه ای از استان هوبه برای هشتمین روز پیاپی، مبتلای جدید گزارش نشده است.

بر اساس این آمار، در دیگر مناطق چین نیز 3 مورد ابتلای جدید مشاهده شده که البته همه آن ها از کشور های خارجی به چین سفر نموده و در مبدأ به این ویروس آلوده شده بودند.

مقامات چین که پیشتر نسبت به کاهش سریع فرایند ابتلا به ویروس کرونا در ماه جاری (مارس) ابراز امیدواری نموده بودند، اکنون نگران ورود افراد مبتلا به این ویروس از کشور های خارجی است، زیرا کسب وکار های بیشتری در حال از سرگیری فعالیت خود در این کشور هستند.

پیشتر روزنامه پیپلز دیلی چین به نقل از منابع بیمارستانی گزارش داده بود که تمام استان های این کشور به جز هوبه از اواخر ماه فوریه پیروز شدند ابتلای جدید به کروناویروس را متوقف نمایند و در استان هوبه نیز احتمالا تا سرانجام ماه مارس تعداد مبتلایان جدید به صفر خواهد رسید.

تعداد فوتی های بیست وچهار ساعت گذشته در چین نیز تک رقمی شد و به 7 نفر رسید، که پایین ترین حد خود در چند هفته اخیر است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به ویروس کووید19 در چین هم اکنون 80813 نفر و تعداد فوتی ها بر اثر ابتلا به این ویروس نیز 3176 نفر اعلام شده است. البته گفتنی است از تعداد کل مبتلایان، 64117 نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا 13520 مورد فعال ابتلا به کرونا در چین وجود دارد.

از کره جنوبی - که بعد از چین بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کووید19 را در قاره آسیا دارد - خبر می رسد که برای اولین بار از زمان سرایت کرونا به این کشور، تعداد بهبودیافتگان روزانه از تعداد مبتلایان روزانه پیشی گرفته است.

به نوشته رویترز، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی صبح امروز خاطرنشان کرد 110 مورد جدید از ابتلا به این ویروس در این کشور ثبت شده که از روز گذشته کمتر است.

در مقابل، اما 177 مبتلا به کرونا طی یک روز گذشته بهبود یافته و با به دست آوردن سلامتی خود، از بیمارستان مرخص شدند.

بر این اساس، طی بیست وچهار ساعت گذشته 1 مورد فوتی نیز بر اثر ابتلا به ویروس کووید19 در این کشور گزارش شده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کره جنوبی به 7979 نفر و تعداد کل فوتی ها نیز به 67 نفر افزایش یافت.

بر اساس آمار زنده نهاده شده روی سایت ورلداُمتر، ویروس جدید کرونا که از سوی سازمان بهداشت دنیای در سطح همه گیری دنیای یا پاندمی نهاده شد، تا کنون 134769 نفر را در سراسر دنیا آلوده نموده و 4983 نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

ویروس های کرونا (یا کروناویروس ها) خانواده ای از ویروس ها هستند که بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می گردد.

ویروس کووید19، به وسیله تنفس و تماس هم منتقل می گردد و همین امر کنترل آن را سخت نموده است. این ویروس، بیماری سندرم زجر تنفسی حاد یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می نماید، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه ها آغاز می گردد. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه های هوایی شُش ها از مایع میان بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی رسد و در صورت عدم رسیدگی به موقع بیمار با خطر مرگ روبرو خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1376

به "تداوم فرایند نزولی کرونا در چین و کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم فرایند نزولی کرونا در چین و کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید