تور روسیه ارزان: تردد کشتی تجسسی ویژه روسیه در آبراه مانش خبرساز شد

به گزارش باتسک، بعضی رسانه های انگلیسی مدعی تردد یک فروند کشتی تجسسی ویژه روسیه در آبراه مانش شدند.

تور روسیه ارزان: تردد کشتی تجسسی ویژه روسیه در آبراه مانش خبرساز شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های انگلیسی روز دوشنبه از تردد یک کشتی جاسوسی روسی در آبراه مانش اطلاع دادند.

به گزارش روزنامه دیلی میل یانتار یک کشتی تجسسی تخصصی است که دو ففرایند شناور بدون سرنشین را حمل می نماید که قادر به فرود به بستر دریا و گرفتن عکس هستند. این کشتی قبل از ظهر دوشنبه بین سواحل دوون در جنوب غربی انگلیس و فرانسه مشاهده شد و به بنابر گزارش وبگاه تردد دریایی اینک راهی شمال است.

یک شبکه تلویزیونی دولتی روسیه مدعی شده است که این کشتی می تواند کابل های اینترنت را قطع نموده و حسگرهای زیر آب را مختل کند. دیلی میل از تماس با وزارت دفاع انگلیس در این زمینه اطلاع داد. یانتار اخیراً در نزدیکی سواحل ایرلند دیده شد.

این رسانه بعلاوه مدعی قطع شدن کابل های اینترنتی زیر دریا در سال های گذشته از سوی این کشتی شد و نوشت در شروع جنگ جهانی اول، انگلیس شماری از کابل های ارتباطی زیر آب آلمان را قطع کرد. در جنگ سرد هم نیروی دریایی ایالات متحده غواصان خود را در اعماق دریای اوخوتسک در سواحل روسیه فرستاد تا دستگاهی را برای ضبط ارتباطات شوروی سابق نصب نمایند به این امید که در خصوص توانایی زیر دریایی اتمی اتحاد جماهیر شوروی اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

بر اساس اسناد منتشر شده به وسیله ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، آژانس های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا کابل های فیبر نوری را رصد کردند.

دیلی میل در سرانجام نوشت، سالانه حدود دویست قطعی مربوط به کابل رخ می دهد و بیشتر زمانی اتفاق می افتد که لنگرهای کشتی به کابل برخورد می نمایند. بعضی کابل ها هم حین سونامی ، زلزله و سایر بلایای طبیعی از بین می فرایند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2390

به "تور روسیه ارزان: تردد کشتی تجسسی ویژه روسیه در آبراه مانش خبرساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: تردد کشتی تجسسی ویژه روسیه در آبراه مانش خبرساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید