تاری دید چشم و علل آن

به گزارش باتسک، تاری دید دلایل مختلفی دارد که در ادامه این مطلب به آن اشاره کرده ایم. میگرن، فشار خون، آلرژی، استفاده از لنز و چند مورد دیگر از این دلایل است.

تاری دید چشم و علل آن

تاری دید یکی از شایع ترین علائم مرتبط با چشم است. دلایل مختلفی می توانند به تاری دید منجر شوند که بیشتر آنها موقتی و به راحتی قابل درمان است. در صورت عدم رسیدگی، این شرایط می تواند پیشرفت کرده و به از دست دادن غیر قابل بازگشت قدرت بینایی منجر شود. در این مطلب خبرنگاران برخی از دلایل تاری دید را به شما خواهیم گفت.

بیماری آب سیاه

خطر ابتلا به بیماری آب سیاه با افزایش سن بیش تر می شود. تاری دید و علائم دیگر معمولا زمانی ظاهر می شوند که بیماری بسیار پیشرفت کرده است. بیماری آب سیاه معمولا در افرادی که بیش از 50 سال سن دارند، رخ می دهد و بر همین اساس، معاینات چشم منظم پس از این سن توصیه شده است. درمانی قطعی برای آب سیاه وجود ندارد و گزینه های موجود مانند تجویز دارو و استفاده از لیزر بر کند کردن پیشرفت بیماری تمرکز دارند.

آلرژی

آبریزش و خارش چشم می توانند موجب تاری دید شوند. افراد معمولا چشم های خود را می مالند و این اقدام می تواند بر شرایط دید آن ها تاثیرگذار باشد. آلرژی های فصلی شایع ترین دلیل بروز علائم چشمی مانند تاری دید است. آلرژی های چشم موقتی و با داروهای آنتی هیستامین یا قطره های چشم می توان آن ها را تسکین داد.

لنزهای تماسی

استفاده نادرست از لنز تماسی می تواند به ایجاد مشکلاتی مانند تار دیدن یا حتی زخم های قرنیه منجر شود. پیش از قرار دادن آن ها در چشم، لنز خود را به خوبی تمیز و ضد عفونی کنید و از خوابیدن با لنز پرهیز کنید. حداقل هر سه ماه یک بار قاب لنز را تعویض کنید.

آب مروارید

اگر به اندازه کافی عمر کنیم تقریبا همه ما به بیماری آب مروارید مبتلا می شویم. با گذشت زمان، عدسی چشم ها کدر شده و این شرایط دیدن را دشوارتر می سازد. تار دیدن ممکن است یک علامت باشد. برخلاف آب سیاه آب مروارید با عمل جراحی قابل درمان است.

قند خون بالا

قند خون بالا یکی دیگر از عوارض احتمالی دیابت است و می تواند به تاری دید منجر شود. قند خون بالا موجب تجمع آب اضافه در عدسی می شود که تورم عدسی را در پی دارد. با کاهش قند خون، ممکن است شش هفته زمان نیاز باشد تا تورم عدسی به طور کامل از بین برود.

فشار خون بالا

فشار خون بالا می تواند سبب تاری دید شود و بر شرایط عدسی چشم تاثیرگذار باشد. فشار خون بالا در بلند مدت به رگ های خونی کوچک در چشم ها آسیب می رساند، که محدود شدن جریان خون به چشم و آسیب دیدگی شبکیه و تاری دید را به همراه دارد.

میگرن

تار دیدن می تواند بخشی از یک شرایط گذرا باشد، که گاهی با آغاز میگرن شکل می گیرد. از علائم چشمی مرتبط با میگرن می توان به مشاهده خطوط زیگ زاگ و دوبینی اشاره کرد. این شرایط معمولا موقتی بوده و یک دوره کوتاه ادامه می یابد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1267

به "تاری دید چشم و علل آن" امتیاز دهید

1 کاربر به "تاری دید چشم و علل آن" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاری دید چشم و علل آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید