بتن ریزی دیواره نخستین کندوی سیلوی 100 هزارتنی غلات در بندر چابهار

به گزارش باتسک، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از بتن ریزی دیواره اولین کندوی سیلوی 100 هزارتنی غلات در بندر چابهار اطلاع داد.

بتن ریزی دیواره نخستین کندوی سیلوی 100 هزارتنی غلات در بندر چابهار

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، بهروز آقایی با اعلام این خبر گفت: با آغاز عملیات اجرایی سیلوی 100 هزارتنی غلات بندر شهید بهشتی در آذر سال گذشته، تا به امروز عملیات تحکیم بستر، شمع کوبی های حرفه ای و فنی، اجرای عملیات بزرگ فوندانسیون و آرموتربندی کندو ها به خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در یکمین سال از آغاز پروژه، روز گذشته عملیات پیروز اجرای دیواره اولین کندو از 12کندوی سیلو با مدل قالب لغزنده انجام شد.

وی تأکید کرد: این پروژه بزرگ و استراتژیک فصل جدیدی از تخلیه کالا های اساسی را به صورت تمام مکانیزه در سواحل مکران ایجاد خواهد نمود.

به گزارش فارس، آقایی پیش از این در این باره گفته بود: با ساخت سیلوی 100 هزارتنی غلات بندر شهید بهشتی چابهار، ضمن تسریع در تخلیه کشتی ها، عملا هزینه های تخلیه و انتقال کاهش یافته و کالا به صورت کاملا استاندارد نگهداری، تخلیه و بارگیری می گردد.

به گفته وی، این سیلو تمام مکانیزه با تجهیزات با برآورد بالغ بر 300 میلیارد تومان طی مدت 24 ماه ساخته خواهد شد.

وی بعلاوه با اشاره به جذب 20 درصد سهم کالا های اساسی شرق کشور به بندر چابهار، تخلیه کشتی با ظرفیت تخلیه 1200 تن در ساعت، رعایت مباحث زیست محیطی، جلوگیری از ریزش غلات در محوطه ها، کاهش هزینه های تخلیه و انتقال و نگهداری استاندارد و ایمن تخلیه و انتقال را از مزایای احداث این سیلو در بندر شهید بهشتی، مطرح کرد؛ بنابراین گزارش افزایش ظرفیت نگهداری و انبارش کالا های اساسی و ارتقاء پذیرش پهلودهی کشتی های حامل کالا های اساسی وارد به بندر چابهار از اهداف این پروژه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2535

به "بتن ریزی دیواره نخستین کندوی سیلوی 100 هزارتنی غلات در بندر چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بتن ریزی دیواره نخستین کندوی سیلوی 100 هزارتنی غلات در بندر چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید