با مشکل حفظ اعضای هیات علمی روبرو هستیم

به گزارش باتسک، رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: در حال حاضر دانشگاه با مشکل حفظ اعضای هیات علمی جذب شده روبرو است و با توجه به شرایط زندگی فعلی و مسائل مالی باید توجه ویژه به وضعیت رفاهی این افراد صورت بگیرد.

با مشکل حفظ اعضای هیات علمی روبرو هستیم

دکتر محمود فتوحی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت جذب اعضای هیات علمی در وزارت علوم اشاره نمود و اظهار کرد: دانشگاه شریف معمولا در اغلب رشته ها و گرایش های موجود،برای یک یا دو نفر در سال متقاضی جذب در هیات علمی اعلام احتیاج می نماید. به همین جهت در بعضی رشته ها نیروی کیفی مورد نظر جذب می گردد و در بعضی نیز این نیرو وارد نمی گردد، برنامه دانشگاه این است که در استخدام اعضای هیات علمی کیفیت علمی را در اولویت و معیار خود قرار بدهد.

وی در ادامه توضیح داد: ما طی چهار سال گذشته تقریبا 100 عضو هیات علمی در دانشگاه شریف جذب نموده ایم که 70 نفر از آنها فارغ التحصیل دانشگاه های درجه یک جهان بودند و 30 نفر نیز از دانشگاه های برجسته داخلی جذب شدند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف همچنین خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشگاه با مشکل حفظ اعضای هیات علمی جذب شده روبرو است و با توجه به شرایط زندگی فعلی و مسائل مالی باید توجه ویژه به وضعیت رفاهی این افراد صورت بگیرد.

دکتر فتوحی در مورد جذب استاد از دانشگاه های خارجی نیز گفت: در حال حاضر استاد پروازی از دانشگاه های خارجی نداریم اما در مواردی از اساتید خارجی به عنوان استاد حق التدریسی استفاده نموده ایم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در سرانجام در مورد ادامه فعالیت اساتید بازنشسته در دانشگاه شریف نیز اظهار کرد: این افراد در صورت خواست دانشکده می توانند فعالیت خود در دانشگاه را ادامه بدهند بر اساس قوانین و مقررات اساتید بازنشسته نیز می توانند با یک سوم حقوق زمان شاغلی خود در دانشگاه ادامه تدریس داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 873

به "با مشکل حفظ اعضای هیات علمی روبرو هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مشکل حفظ اعضای هیات علمی روبرو هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید