ایده هایی برای نورپردازی منزل

به گزارش باتسک، اغلب دیده می گردد که افراد از روشنایی خانه خود راضی نیستند و فضای خانه برایشان دلگیر و تاریک است. در این مطلب با چند ایده ساده و اصولی برای نورپردازی درست در فضای خانه آشنا می شویم.

ایده هایی برای نورپردازی منزل

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

نورپردازی و روشنایی مناسب برای هر خانه ای ضروری و ضروری است؛ از آن جهت که روشنایی خانه یک رکن اساسی برای دلباز شدن فضا و همچنین دیده شدن لوازم و دکوراسیون خانه محسوب می گردد. در ادامه این مطلب از خبرنگاران شما را با چندین روش درست برای نورپردازی در منزل آشنا می کنیم.

ابعاد فضا

در فضاهایی با ابعاد مختلف، برای استفاده از لوازم نورپردازی مثل لوستر با محدودیت روبرو می شویم مثلا برای دکوراسیون فضای ناهارخوری یک لوستر سقفی باعث کوچک به نظر آمدن فضا می گردد. در این موارد بجای لوستر از منابع نورهای نقطه ای، به منظور بهتر دیده شدن وسایل و لوازم خود استفاده کنید.

دیوارهای پرنور

همانطور که در تصویر زیر می بینید برای دیوارهایی که به آن ها تابلو یا اثر هنری آویخته اید، از چراغ های هالوژن با نور ملایم در قسمت طاقی سقف بهره بگیرید. نورهای تاکیدی سقف کاذب نیز گرمای خوبی را به فضای داخلی منتقل می نمایند.

مقیاس بزرگ

برای اثرگذاری بیشتر در فضاهای داخلی از مقیاس های بزرگ لوازم روشنایی استفاده کنید. مثلا از لوسترهای با کلاهک بزرگ برای فضایی مثل بالای یک میز ناهارخوری کوچک، جهت ایجاد روشنایی بیشتر و ظاهری متفاوت و زیبا استفاده کنید.

سیستم روشنایی متنوع برای فضا

برای روشنایی فضاهایی مثل آشپزخانه از سیستم های متنوعی مثل هالوژن ها، لامپ های زیر کابینت، و چراغ های سقفی جهت ایجاد یک ترکیب نوری متفاوت استفاده کنید.

چراغ های دکوراتیو دیواری

لامپ های دیواری ابزاری بسیار شیک برای دکوراسیون خانه خواهند بود. چنین لامپ هایی فضای خانه را درخشنده و پر زرق و برق نشان می دهند. کارایی آن دقیقا مثل یک لامپ رومیزی است اما با این تفاوت که روی دیوار قرار می گیرد. یکی از ویژگی های مثبت این چراغ های دکوراتیو این است که هیچ فضایی را روی میز یا زمین اشغال نمی کند.

روشنایی محوطه

برای طراحی محوطه منزل از نورپردازی روی دیوار و ارتفاع بیشتر استفاده کنید. به راحتی می توانید عناصری مثل حوض یا درخت های خاصی که در فضای محوطه خود دارید را با استفاده از نورپردازی درست، شاخص کنید. برای قسمت های ورودی، مسیرها، نرده ها و اطراف سکوها از چراغ های پایه دار استفاده کنید و همچنین برای شاخص کردن عناصری مثل درختچه ها و گل ها از چراغ های به سمت بالا بهره بگیرید.

لامپ های سقفی

انعطاف در سیستم های روشنایی امروزی، باعث شده است فرصت های متنوع تری در طراحی فضاها ایجاد گردد. در راهرویی که مشاهده می کنید از یک ترفند ساده و مدرن نورپردازی برای نمایش آثار هنری استفاده شده است. با این روش می توانید عکس های خانوادگی یا اثرهای هنری افراد را به طور برجسته تری در دکوراسیون خانه خود نمایان کنید.

در این مطلب چندین ایده برای روشنایی منازل به خوانندگان عزیز خبرنگاران پیشنهاد کردیم. نظرات خود را با خوانندگان خبرنگاران در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر نورپردازی با لوستر ؛ کدام نور برای خانه مناسب تر است؟ را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1195

به "ایده هایی برای نورپردازی منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده هایی برای نورپردازی منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید