اولویت با هنرمندان فعال در منطقه های کم برخوردار است

به گزارش باتسک، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویر احمد گفت: در حوزه تسهیلات و پرداخت وام به اعضا، کوشش شده است با برنامه ریزی و سرمایه گذاری صحیح و منسجم منابع پرداختی بیش از گذشته به استان ها اختصاص پیدا کند. در این باره اولویت تخصیص تسهیلات با هنرمندانی است که در مناطق کم برخوردار فعالیت می نمایند. سعی ما براین است که در جهت توانمند سازی هنرمندان گام برداریم.

اولویت با هنرمندان فعال در منطقه های کم برخوردار است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از صندوق اعتباری هنر، مدیران صندوق اعتباری هنر که به منظور دیدار و آنالیز مسایل و مسائل فعالان فرهنگی و هنری استان کهگیلویه و بویر احمد به این استان سفر نموده بودند در جمع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این استان حاضر شدند.

فرزاد طایفه حیدری- معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر- در این نشست با اشاره به فعالیت های صندوق گفت: صندوق اعتباری هنر در پنج بخش بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، طرح تکریم و یاری مستمری و تسهیلات به بیش از 56 هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران خدمات خود را ارائه می دهد.

او در تشریح فعالیت های صندوق در زمینه بیمه درمان تکمیلی گفت: تسهیلات بیمه درمان تکمیلی صندوق در قالب سه طرح (امید، آرامش و رفاه) به متقاضیان ارائه می گردد. در طرح امید، اعضا با پرداخت ماهانه پنج هزار تومان از امکاناتی چون جبران هزینه های درمان بیمارستانی و اعمال جراحی عمومی، جبران هزینه اعمال جراحی تخصصی، جبران هزینه های زایمان بدون سقف بهره مند می شوند. سعی ما این است در حوزه فرهنگ و هنر هیچ هنرمندی نگران هزینه درمانش نباشد.

حیدری با اشاره به خدمات بیمه تأمین اجتماعی گفت: از سال 83 تا 96، تنها 20 هزار هنرمند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر قرار گرفته بودند که در سال 96 با امضاء تفاهم نامه با سازمان تأمین اجتماعی برای اولین بار 60 درصد به ظرفیت بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر اضافه کرده شد.

او اضافه کرد: بر اساس این تفاهمنامه طی یک سال گذشته 12 هزار نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور از سوی صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند. براین اساس تاکنون 32 هزار نفر از خدمات بیمه ای صندوق برخوردار شده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر با اشاره به اعضاء صندوق در کهگیلویه و بویر احمد گفت: تنها 361 نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان کهگیلویه و بویر احمد عضو صندوق اعتباری هنر هستند. برای گسترش ارائه خدمات تعداد هنرمندان عضودراین استان باید افزایش یابد.

زهرا حق شعار- مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر- نیز بیان نمود: بسیاری از هنرمندان مستعد کشور در مناطق مختلفی زندگی می نمایند که کمتر شناخته شده اند و متاسفانه اکثریت آنها از نظر معیشتی وضعیت خوبی ندارد. ما در صندوق اعتباری هنر امیدواریم طی سفر به استان های کشور ضمن دیدار چهره به چهره با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه بتوانیم در یک جریان مستمر، از گرفتاری ها و دردهای جامعه هنری را بکاهیم.

مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اضافه کرد: هدف ما از سفر به 11 استان و پیمودن بیش از 50 هزار کیلومتر، برقراری پیوند انسانی میان مسئولان و جامعه فرهنگی و هنری کشوراست. ما در جلسات با هنرمندان به ایجاد روحیه مطالبه گری همواره تأکید می کنیم. شناخت هنرمندانی که درگیر مسائل و مسائل متعدد هستند وظیفه همه ماست که باید این هدف را گسترش دهیم.

در این جلسه هنرمندان حاضر در نشست نظرات و سوالات خود را پیرامون خدمات صندوق از قبیل بیمه تامین اجتماعی، بیمه درمان تکمیلی و وام و تسهیلات مطرح کردند.

نمایندگان صندوق اعتباری هنر طی روزهای گذشته با بیش از 350 تن از فعالان فرهنگ و هنری شهرستان های دنا، دهدشت، باشت، بهمئی، چرام، سی سخت، لنده، گچساران وسوق دیدار داشتند. همچنین در منازل بیش از 50 تن از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر حضور پیدا کردند.

مدیران صندوق اعتباری هنر درباره بهره مندی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران استان کهگیلویه و بویر احمد از خدمات صندوق قول مساعد دادند.

نمایندگان صندوق اعتباری هنر در این سفر با هنرمندانی چون استاد سید قربانعلی موسوی شیرازی (بازیگر و مدرس تئاتر)، استاد عباسی (شاعر و طنزپرداز)، ملا الهی (شاهنامه خوان)، کیخسرو طاهری (شاهنامه خوان)، داریوش حقایقی (مجسمه ساز)، مسعود شریفی (نمایش)، فریبرز رضایی (خوشنویس)، عرفان شیروانی (نویسنده و نوازنده ویولون)، استاد درویشی و ...دیدار کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 298

به "اولویت با هنرمندان فعال در منطقه های کم برخوردار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت با هنرمندان فعال در منطقه های کم برخوردار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید