اضافه شدن 6 اتوبوس گردشگری به سیستم گردشگری مرکز

به گزارش باتسک، با کارخانه های ایرانی مذاکره شده تا 6 اتوبوس گردشگری دوطبقه برای استفاده در حوزه توریسم داخلی ساخته گردد.

اضافه شدن 6 اتوبوس گردشگری به سیستم گردشگری مرکز

علی رفیعی معاون جهانگردی اداره میراث فرهنگی استان تهران گفت:

یکی از مهم ترین اتفاقات جهانگردی تهران آنالیز و شناسایی و اعلام تور دائمی شهر تهران است. یکی از مصوباتی که در دهمین جلسه کمیسیون امنیت جهانگردان خارجی و مقصدهای جهانگردی استان تهران آنالیز شد، پیشنهاد ایجاد رینگ دائمی یا تورهای تهران قدیم بود که با یاری بخش خصوصی و هتل ها، شهرداری، هدایت و رانندگی، نیروی انتظامی، سپاه، اداره حمل ونقل خاتمهه ها و سایر دستگاه ها اجرا می گردد.

به گفته وی، برای راه اندازی تور دائمی، 12 ایستگاه تعیین شده و کار کارشناسی روی آن انجام می گیرد. بعلاوه قرار است بازدید مشترکی برای جانمایی ایستگاه ها انجام و اتوبوس دوطبقه جهانگردی نیز برای این کار در نظر گرفته گردد. بر همین اساس، این اتوبوس دو طبقه جهانگردی در راستا رینگ ها حرکت می نماید و به وسیله بخش خصوصی خریداری شده است.

رفیعی اظهار داشت که متولی برگزاری تورهای دائمی سازمان میراث فرهنگی است، اما شهرداری تهران نیز همکاری می نماید. از سوی دیگر، برای ایجاد این ایستگاه ها شهرداری تهران نیز باید مساعدت کند.

این مقام مسئول علاوه براین ضمن اعلام آمار جهانگردان خارجی مرکز گفت:

در سال 94 حدود یک میلیون و 200 هزار جهانگرد خارجی به شهر تهران آمدند که به صورت میانه دو شب در تهران اقامت داشتند.

به گفته وی، بیشتر این جهانگردان از حوزه اروپا، آسیا و خلیج فارس به تهران آمده بودند. معاون جهانگردی تهران در خاتمه پیش بینی کرد این آمار برای سال 95 با رشد 12 تا 15 درصدی روبه رو گردد.

منبع: کجارو / دنیای اقتصاد
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2552

به "اضافه شدن 6 اتوبوس گردشگری به سیستم گردشگری مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن 6 اتوبوس گردشگری به سیستم گردشگری مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید