استخراج انواع فلزات از معادن آب نمک زیر آتشفشان ها

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، یکی از چالش های افزایش استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر، احتیاج فزاینده به اکتشافات معدنی برای استخراج انواع فلزات است.

استخراج انواع فلزات از معادن آب نمک زیر آتشفشان ها

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ راوه بلاگ بیشتر بدانید.

پژوهشگران دانشگاه آکسفورد برای استخراج این نوع مواد روش جدیدی را ابداع نموده اند تا بتوان فلزات گرانبها را از درون آتشفشان ها بیرون کشید. بدین منظور از نیروی حاصل از گرمای زمین استفاده می گردد.

امروزه برای فراوری سلول های خورشیدی، توربین های بادی، سیستم های ذخیره انرژی و غیره به فلزاتی مانند طلا، مس، لیتیوم و غیره احتیاج است و استخراج این فلزات از معادن کاری سخت و وقت گیر بوده و موجب فراوری اندازه زیادی سنگ و صخره بدون استفاده و هم انتشار گاز دی اکسیدکربن در جو کره زمین می گردد.

بسیاری از انواع فلزاتی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد، بقایای فعالیت های آتشفشانی باستانی است که مدتهاست جامد شده اند. اما امکان استخراج این فلزات در حالی که هنوز به شکل مایع هستند از دل آتشفشان ها وجود دارد.

جون بلوندی یکی از محققان این طرح، می گوید: آتشفشان های فعال در سراسر دنیا مقادیر زیادی از فلزات ارزشمند را در جو زمین تخلیه می نمایند. بعضی از این مواد فلزی به سطح زمین نمی رسند، اما به شکل مایعات در لابلای سنگ های گرم در عمق حدود 2 کیلومتری زمین گیر می نمایند. استخراج سبز یک روش نوین برای استخراج مایعات فلزی بدون آسیب زدن به محیط زیست است.

با استفاده از این روش می توان میلیون ها تن مس و هم مقادیر قابل توجهی طلا، روی، نقره و لیتیوم را از درون مایعات اتشفشان ها استخراج کرد. این روش کم هزینه بوده و مستلزم صرف انرژی زیادی هم نیست. علاوه بر این می توان از انرژی گرمایی طبیعی زمین هم برای تسریع در فرایند یادشده استفاده کرد. آزمایش کارایی این روش در نقاطی مانند ژاپن، ایتالیا، اندونزی و مکزیک در جریان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2305

به "استخراج انواع فلزات از معادن آب نمک زیر آتشفشان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخراج انواع فلزات از معادن آب نمک زیر آتشفشان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید